VIVERISME A L’ESCOLA

El divendres 15 de març vàrem realitzar a l’aulari de Beneixida, un taller de viverisme amb la col·laboració de l’empresa Glamoflor de la localitat de Moixent, la qual va facilitar els materials necessaris per a que l’alumnat disfrutara  d’una experiència enriquidora.

A través d’aquest tipus de tallers, l’alumnat se n’adona que  manipular la terra, la turba, plantar la planta i tindre cura d’ella, suposa una responsabilitat que ajuda a millorar la seua autoestima i pot servir com un regulador emocional eficaç per fer-li front a diferents situacions de manera adequada.

En primer lloc, l’alumnat ha assistit a una xicoteta presentació del que és el viverisme, on han explicat els passos a seguir i també han presentat la planta que posteriorment hem plantat, en aquest cas el Tagete, clavell de l’Índia o clavelló; oferint informació de les seues característiques i condicions per a tindre un bon desenvolupament.

Seguidament, en xicotets grups els alumnes han anat plantant els clavells i els han regat, deixant-los en una zona assolellada de l’escola.

Finalment, se’ls han emportat a casa per a tindre cura d’ells i poder fer un seguiment en primera persona del seu creixement. Per acabar, amb la col·laboració de l’AMPA de l’escola, l’alumnat ha pogut disfrutar d’una xocolatada amb bunyols típica de les Falles.

Moltes gràcies.

Ha estat una experiència molt enriquidora i segur que repetim!

CARNESTOLTES 2024

El passat 9 de febrer vam celebrar el dia de Carnestoltes al poble de Sellent. La temàtica per a les difresses d’aquest any era els Jocs Olímpics, van quedar totes genials!!

Vam gaudir d’un matí tots junts passejant pel poble acompanyats d’una batucada, esmorzant a la casa de la Cultura i plenant de moviment i alegria el pati de l’escola de Sellent.

Moltes gràcies a l’AMPA i a l’Ajuntament de Selllent per la seua col·laboració i dedicació!!

UN DIA D’ORXATA, FARTONS I AMISTATS.

El dia 15 de febrer anàrem d’excursió a l’Alqueria del Machistre, on varem gaudir d’un dia d’activitats i jocs tradicionals, coneguérem un poc més la nostra cultura valenciana. Així, vam veure un teatre sobre la Llegenda del rei Jaume I, varem ajudar a elaborar orxata artesanal, degustant-la amb fartons. També realitzarem un taller de decoració de rajoles, visitarem la casa de l’alqueria i algunes de les seues instàncies, la granja i sobretot, gaudirem d’un dia d’amigues i amics en plena natura.

Va ser un dia especial!!!

DIBUIXAR EL MÓN PER APROPIAR-SE’N

El grafisme és una de les grans conquestes de l’etapa d’Infantil, i un llenguatge que hem de cuidar especialment, perquè en les primeres edats, no té la funció de representar res, sinò la funció expressiva, lligada a la motricitat i el desig de deixar empempta.

Sovint caiguem en l’errada de dir-li als infants com fer açò o allò, minvant la seua capacitat creativa i afavorint la reproducció d’estereotips.
Costa prou fugir de l’encanteri d’aprendre manualitats xules i fàcils a internet, però hem de tindre present sempre que els infants tenen la seua mirada i els seus temps, que no són els nostres i no devem contaminar-los.


En aquest moment, els xiquets i xiquetes estan produïnt molts dibuixos, és, de fet, l’activitat a la qual dediquen més temps, la qual cosa significa que estan posant a prova el que saben, que no tenen por de fer més i més esbossos, i que gaudeixen deixant la seua empempta.
Eixim a dibuixar pel poble. Tenim tots i totes clar que hem de fixar-nos en el que tenim davant, en aquest cas una façana del carrer Major, i plasmar els elements que la composen. Dibuixar la realitat és la forma d’interpretar-la des d’ells mateixos. Realitzem un esboç d’allò que estem mirant, i el completem en classe, remarcant les línies i acolorint. Els dibuixos són ben bonics, i ens mostren el que perceben i la manera de fer-ho:

Cayetano ha dibuixat integrant uns elements amb els altres, començant per l’escala i la planta baixa, i afegint el jardí. Ainara s’ha fixat en els elements per separat, i li ha interessat l’ornamentació de les reixes. Elena, Cesc i Cillian li han donat molt de protagonisme als cactus, han dibuixat les punxes i la distribució de les branques. Hugo ha volgut dibuixar la casa del costat, que li agradava més. Tots i totes han abordat la seua producció de forma personal: cal proporcionar als infants oportunitats d’expressar-se i d’explorar TOTS els seus llenguatges.


L’ orientació espacial és un aprenentatge difícil, però fonamental en la vida: cal saber on estàs i cap a on has d’anar. En la era del GPS pot semblar relatiu, peròno és així, doncs les instruccions gràfiques i verbals requerixen comprensió, interpretació i acció ajustada.

Com en tot, hem de començar des d’un mateix cap a fora, i, després de l’ experiència, projectar el que sabem per aplicar-ho de forma universal.

Les eixides a la muntanya són perfectes, en aquest sentit: la proposta és amagar alguna cosa en un lloc que decidim, i, en arribar a l’escola, plasmar en un plànol el recorregut que caldria fer per arribar-hi.
El punt de partida és l’escola i el d’arribada, un punt en el camí al Pi de Borja. Identifiquem els elements que ens orienten: l’autovia, el camí de pedres, les cases (ells les anomenen referint-se a contes de bruixes), el bosc, la carretereta, els horts, les sèquies, la caseta de rec, que porta un codi de lletres i nombres… Ho dibuixem tot, i escrivim els textos que corresponen als símbols.
El coneixement ha de ser compartit, per a tindre sentit, i passa pel plantejament de questions a resoldre, l’anàlisi de dades i els acords quant a significats. Ha de fer-se, doncs, en grup d’iguals.

Partim del plànol que confegim entre tots i totes, en una pissarra gran, i on reflexionem cap a on ca anar, què hi al al costat d’açò i d’allò. Aquesta activitat és complexa, perquè hem de recòrrer a la memòria de l’experiència, i emprar símbols per representar-la.

Però és una activitat global, que requerix la mobilització de moltes competències. Ho anem dibuixant tots i totes junts, de forma esquemàtica i afegint els textos de cada ubicació. Després plantegem fer l’esbós de forma individual i observem diverses estratègies que han emprat:

Nízar es fixa més en les persones que en el paissatge, però fa una inferència genial, posant l’autovia fora del plànol, quan veu que no li cap, així com el punt d’arribada.

Per a Cayetano, el bosc i la muntanya són els elements estrella: és la seua aportació al plànol general.

Lucas opta per desplaçar-se a cada costat del croquis per poder transcriure en direcció correcta: bona estratègia!

Cillian i Ainara han posat tots els elements. Important: podem escriure en vertical els textos quan no ens caben. Quan escriuen sense mirar el model, utilitzen el que saben de fonemes, per tant, el resultatno és literal però s’entén. Demostra confiança en les pròpies capacitats i entendre el significat d’escriure perquè un altre puga llegir i saber el que posa.

Quan transcriuen, utilitzen la memòria visual, per tant, pot ocòrrer l’escriptura en espill. Quan escriuren des de la seua consciència fonològica, observem les errades ortogràfiques i la confusió d’alguns fonemes, segons el sò o la llengua materna de cadascú. És meravellós estar ahí quan ocorren aquestes coses!

“El més bonic d’aprendre és que es multipliquen els enigmes”

Elías Canetti

ELS ALUMNES DEL CRA. LA VALL FARTA PARTICIPEN EN EL DIA DE L’ARBRE

Als tres aularis s’ha celebrat el Dia de l’Arbre, 31 de gener, un acte en el qual s’ha realitzat una plantació de diferents espècies amb la col·laboració i ajuda dels treballadors municipals. Les xiquetes i els xiquets, prèviament, van treballar sobre la importància de protegir i tindre cura de la naturalesa. Plantar un sol arbre contribuïx a disminuir la contaminació ambiental i climàtica, sent imprescindible per a la vida de nombroses espècies d’invertebrats ( insectes, aràcnids…,) així com vertebrats (ocells, rèptils i mamífers). El reg s’haurà de fer cada setmana, a més de comprometre’s de tindre cura de l’arbre, que lentament anirà creixent.

Amb la lliçó ben apresa, les i els alumnes, han plantat al jardí de Cotes “L’ARBRE DE L’AMOR”.

Prèviament varem treballar un poema sobre “LA MIMOSA”. Les i els alumnes de Beneixida, hem anat a plantar a la plaça del carrer Diputació.

Les i els alumnes de Sellent, han plantat l’arbre de la: “LA CARRASCA”, han anat a plantar-ho a la plaça de Llevant.

CELEBREM LA CONVIVÈNCIA AMB PAU A COTES

Des de l’aulari de Cotes, hem volgut treballar la festivitat de la Pau a partir de diversos contes. Vam seleccionar 6 contes amb la temàtica i els padrins lectors els el contaren al seu fillol. Cada padrí/ padrina l’havia treballat des de casa i el resultat va ser magnífic, els fillols van quedar encantats!

Per part de les famílies i monitora d’extraescolars, van decorar la reixa de l’escola a partir del conte “NEGRES I BLANCS”, que tracta una bonica història on es treballen conceptes com les  diferències individuals i l’aceptació de l’altre tal i com és. Aquest ens ensenya que de manera violenta no se resolen els conflictes, el valor del diàleg i la tolerància està per damunt de la violència. Una reflexió sobre la guerra i sobre els conflictes en general.

Va quedar molt bé!!

A més tot l’aulari, ens reunirem el passat dimarts 30 de gener per posar paraules i frases boniques a “L’HOMENET DE PAPER”, el conte ens parla de la necessitat de saber i utilitzar bones i boniques paraules en un món que, massa de vegades, ens fa arribar notícies i paraules desagradables.

I després cantàrem i ballàrem una cançó del grup Trobada: “És de tots la terra on vivim”, amb la coreografia de Mª Ángeles!!

Els majors treballaren a l’aula frases per la pau …

I entre tots vam disfrutar molt de la festivitat, a més que vam aprendre moltissim.

Gràcies xiquets i xiquetes, gràcies famílies!

Visitem l’Ajuntament de Beneixida

Amb la vista posada en la celebració del Nadal, els alumnes han escrit una carta a l’ajuntament de Beneixida per demanar diferents propostes per fer millores a l’escola i al poble.

Hui hem tingut una entrevista amb l’alcaldessa Begoña i li hem fet preguntes sobre la democràcia i el funcionament de l’ajuntament. A més a més, ens ha explicat quines són les competències de l’ajuntament i el procés per demanar subvencions que poden fer possible la realització d’algunes de les nostres propostes.

Agraïm l’atenció rebuda a l’alcaldessa de Beneixida.

ACTIVITAT CULTURAL A TORRENT

El dia 14 de desembre, els alumnes de Primària del CRA La Vall Farta, van realitzar una eixida a l’auditori de Torrent, per veure una exhibició dels Spanish Brass. El quintet compta amb instruments de metall on toquen amb trompetes i trombó , trompa i tuba . Hem gaudit d’un programa molt complet: Ens van fer un repertori de cançons amb el moviment del cos i una demostració amb les boquilles. Després ens van fer una foto amb el grup de músics.

Per acabar el dia, vam anar a botar al FUN JUMP, El Trampoline Park en València amb 70 colxonetes elàstiques. Ho vam passar genial!

LES CIVILITZACIONS PRECOLOMBINES: MAIA, ASTECA I INCA

En aquest primer trimestre a l’aulari a Beneixida hem estat treballant a l’assignatura de C. Medi Natural, Social i Cultural les diferents Civilitzacions Precolombines i les seues característiques. Primer vam començar buscant informació per internet per poder esbrinar quines eren les característiques que destacaven en cada tribu.

Han treballat un poc d’història coincidint amb el 12 d’octubre, festa Nacional d’Espanya “Dia de la Hispanitat” que commemora el desembarcament de Cristòbal Colón a Amèrica en 1492. A partir d’ací va començar la conquesta del continent que durant segles seria part de l’imperi espanyol. Visionat del mapa mundo per veure des d’on va partir Cristòbal Colón en les 3 caravel·les( des del Port de Palos, Huelva fins camí d’una nova ruta amb les Índies. Hem realitzat sopes de lletres, encreuats, el calendari asteca, per grups ens hem inventat contes a partir dels personatges treballats.

Aquesta àrea està relacionada en els projectes interdisciplinaris en l’Anglès i en l’àrea de Plàstica i Visual. Els alumnes de primària han investigat sobre els Maies, Asteques i Inques a partir de lectures, dossiers, han jugat amb el joc del memori, al Quizizz amb preguntes relacionades amb les 3 civilitzacions, missatges secrets i ordenar alfabèticament el vocabulari treballat tant en valencià com en anglés.

Com a producte final han elaborat de manera grupal una maqueta, un mural a partir dels continguts treballats i a més cada grup ha presentat oralment una tribu. En plàstica s’han utilitzat noves tècniques com; pintar en llenç, dibuixar i pintar amb aquarel·la, modelar amb plastilina i en argila.

Ha sigut un projecte molt interessant i productiu. Enhorabona a tots els alumnes pel treball realitzat!

DIA MUNDIAL DE LA INFÀNCIA

El dia 20 de novembre vam celebrar el dia mundial de la infància, dedicat a tots els xiquets i xiquetes del món. A partir d’unes fotos hem treballat la situació de molts xiquets i xiquetes més desfavorits. Hem aprés alguns valors com el sentiment de l’amor, l’estima, el dolor, la pena, l’alegria, l’amistat, la família,… valors que en cada una de les fotografies ens han transmés. Reflexionar junts envers qüestions universals ens permet fer els nostres alumnes conscients d’allò que podem aportar entre tots, i valorar la sort que tenim en el nostre context.

L’escola i la família hem de visibilitzar els perills i les injustícies que es generen en una societat consumista, posant en valor la importància de trobar satisfacció en la convivència, allò no material, que ens permet aprendre i divertir-nos sense haver de malgastar els recursos de tots i totes.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies