Una nova aventura

El passat dimecres 25 de gener l’alumnat del C.R.A., va visitar les instal·lacions del Gaia Climb d’Alzira. A l’arribada les cares de sorpresa dels nostres alumnes ho deien tot.

Ningú s’esperava l’experiència que anàvem a viure.

Primer ens van explicar quines activitats faríem. Totes i tots estaven ben atents per a no perdre’s cap detall.

Una vegada assabentats de tot, ens vam posar en marxa. Tocava començar a gaudir.

Una vegada ja preparats, iniciarem diferents tipus d’activitats d’escalada on el nostre alumnat anava superant reptes adaptats a les diferents edats.

Amb aquesta activitat els xiquets i xiquetes del C.R.A., van poder realitzar una activitat física nova per a la majoria d’ells i elles. Enfrontar-se a nous reptes fa que hagen d’esbrinar i aplicar estratègies per poder aconseguir el seu objectiu. Així que fent esport, vam gaudir i vam aprendre.

Ara ja podem dir que, hi ha alguns Climbers més entre nosaltres!

Apadrinament lector a Beneixida

Engeguem l’actuació d’apadrinament lector intercicles, amb la intenció de fer colla i potenciar el gust per llegir. Els infantils són verdaders devoracontes, però necessiten que els llegim molt, perquè encara no poden fer-ho sols. D’altra banda, l’aprenentatge lector és llarg i costós. Cada infant va al seu ritme, i la millor manera d’aprendre és crear situacions significatives, on llegir junts siga un plaer.

Partim d’un recull de contes que coneixen i els agraden, amb diferents registres i tipologies de textos, que els xiquets i xiquetes de primària poden llegir, segons el seu nivell.

En una assemblea inicial determinem les parelles de padrins i fillols, i el llistat de materials que utilitzarem aquest trimestre.

Enregistrem els llibres que cada padrí ha de preparar per a la primera sessió, i els donem pautes de treball autònom que s’ajusten a les característiques de tots i totes.

Els padrins han preparat una manualitat per als seus fillols, en alguns casos, fixant-se en els superherois favorits dels menuts, generalment, dibuixos personalitzats, per tancar la reunió inicial. Tanmateix, hem de preveure registres que ajuden els alumnes a reflexionar i millorar les seues estratègies. Perquè llegir per a algú és molt més que descodificar un text: implica l’oralitat, l’expressió i la capacitat de fer el text accessible a qui va adreçat. Més endavant, adquiriran la capacitat de llegir per a ells mateixos, per plaer i/o necessitat: ara va be fer-ho junts, crear sinèrgies positives i confiança en les seues possibilitats.

L’escola rural és un entorn privilegiat per fer aquestes activitats de petit comité. Tos ens coneixem i ens acompanyem uns a altres. Hem aprofitat el solet magnífic de la vesprada per anar-nos-en al pati a llegir junts.

Per als fadrinets, suposa un repte i una responsabilitat, però, sobre tot, una oportunitat d’aprendre a posar les seues capacitats al servei d’altres. Les mestres podem fer un seguiment acurat, orientant com poden fer servir els recursos. Tanmateix, després de la sessió posem en comú les nostres percepcions, i ampliem el nostre repertori de recursos en vore com ho fan els nostres companys.

Entendre una cosa implica poder-la explicar perquè un altre l’entenga. El gust per llegir passa per tindre accés a materials de bona qualitat estètica i literària, així com lectors amb bones estratègies narratives i recursos complementaris originals.

Els menuts es troben en l’etapa del joc simbòlic i del pensament màgic, així que hi ha fórmules que mai fallen, quan mirem de donar suport a les narracions. De fet, en molts casos, les mestres utilitzem capsetes amb coses indeterminades per a contar-los contes.

Els alumnes de primària han captat el missatge totalment, i han tirat d’idees fantàstiques per apadrinar als infantils: una casa de nines totalment equipada per al conte de la Rínxols d’or, unes titelles per “I ahora, qué va a pasar?”, fins i tot un berenaret per al conte de “La mosca fosca”… En qualsevol cas, han hagut de fer un treball individual preparant-se el conte seleccionat. Són genials, és un gust d’escola! Anem a per la següent!

EXCURSIÓ a la Casella d’Alzira, el 25 de gener.

Els xiquets i les xiquetes del C.R.A La Vall Farta, han pogut gaudir d’un paratge natural, amb una zona per a poder descansar i dinar. Després, tenen molt clar que han de tirar el fem a les papereres que hi han al voltant del paratge, deixar-ho tot net i arreplegat.

Han dedicat un temps per a investigar, explorar, observar i vivenciar sobre la fauna i flora, paisatge de gran bellesa.

Les senyals de Perill d’incendi estan molt present en aquest paratge. En cas d’incendi o fum, els xiquets i les xiquetes saben molt bé el que tenen que fer; cridar al 112 als BOMBERS.

“Verde, que te quiero verde” (i ecològic)

Fa uns mesos vam plantar quatre encisams al nostre hortet. Aleshores eren minúsculs i vam haver de posar molt de compte per no trencar-los sense voler.

03-11-2022

Ara ja són grans i ha arribat l’hora de collir-los.

19-01-23

Cada xiqueta i xiquet del nostre aulari s’emportarà un bon grapat de fulles per fer-se una amanida estupenda.

Mireu quina pinta més deliciosa!

PREMIS EXTRAORDINARIS DE PRIMÀRIA CURS 2020-21

El passat 22 de novembre a les 16:30h. tingué lloc l’Acte de Lliurament de Premis Extraordinaris de Primària al Gran Teatre d’Alzira. Allí ens representava al CRA La Vall Farta tres alumnes:

– Estel Colomer Aracil

– Irene García Esteve

– Andreu Tercero Chordá

Enhorabona a tots tres i a les seues famílies pel bon treball, l’esforç fet al llarg del seu pas per la nostra escola i pel guardó obtingut. La Comunitat Educativa en general i el professorat en particular es congratula i se n’orgulleix per estar representada a aquest acte. Sou uns CRA’ks. Ànim i endavant. Aconseguireu tot el que es proposeu.

ADÉU AL NADAL!

Hem dedicat gran part del mes de desembre a les festes nadalenques, els xiquets les han disfrutat i les mestres també! Molta estrela, mot de daurat i platejat i brigi brigi!!!

Salut i bon any 2023!!

L’HORT ESCOLAR COMENÇA A FUNCIONAR

Els alumnes de l’aulari de Beneixida han començat a treballar l’hort. Les primeres feines que han realitzar són les següents:

  • Traure les males herbes.
  • Recollir fulles de terra.
  • Abonar la terra amb adob d’ovella.
  • Millorar l’espai, arreglant les tanques que envolten l’hort.
  • Remoure la terra i començar a donar forma a l’hort.
A la tardor hem sembrat: diferents tipus de col ( de brussel·les, llombarda,…), bledes, encisam i maduixes.

RETROBAMENTS I DESCOBERTES

Engeguem el curs, emocionats i expectants. Cada curs cal canviar de ruta, reinventar-nos, acomiadar i acollir, reenfocar la nostra mirada, rellegir tot el que els xiquets i les xiquetes porten a la seua motxilla vital, queno és poc, encara que siguen menudets. Amb certeses i incerteses, amb alegries i tristors, amb confiança i amb pors… Sobre tot, amb ganes de fer pinya, d’arrelar-nos a les persones i a l’entorn que habitem… per poder volar ben alt!

Poc a poc anirem teixint els vincles, perquè hi ha estima per a tots i totes i confiança amb la xicalla. Benvinguts tots i totes.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies