Resumen del contracte programa

En el nostre cas, l’escola L’Arenal té característiques molt específiques. D’una banda els estudiants que tenim al centre són principalment estrangers i també tenim un aula de comunicació i el llenguatge. Per tant, el primer que pensem és acomodar en el nostre projecte el repte de la diversitat dels alumnes.
Amb aquesta finalitat, durant el curs 2008-2009  es va posar en marxa un projecte anomenat contingut multimèdia a l’aula. Al observar la dificultat que tenien alguns estudiants quan es tractava de l’aprenentatge de les llengües oficials l’ús de les TIC es va aprofitar com una eina per apropar-los a l’aprenentatge d’una manera que fora més accessible per als estudiants i al mateix temps, ajudaven als alumnes que tenien desconeixement de les llengües oficials i els que tenien en la comunicació i el llenguatge. D’aquesta manera totes les aules del centre tenen una pissarra digital per a treballar els materials interactius que proporcionen algunes editorials o en altres caos, que desenvolupen els mateixos professors segons les necessitats i inquietuds dels alumnes.
A més, al nostre centre des de 2005 es realitza COMPENSATÒRIA i 2006 PASE, l’objectiu és que els estudiants estrangers que arriben sense un coneixement suficient de les dues llengües oficials, puguen rebre suport a través d’un enfocament específic per a l’adquisició de la competència lingüística durant el temps que sigui necessari.
Una altra acció complementària són els projectes que es duen a terme en el centre: projecte de música, l’hort escolar, concursos de literatura, planetari, etc.  

En el curs 2012-2013, amb les danses del món es va involucrar tota la comunitat educativa, per a tractar la diversitats de folklore dels diferents països.  

Durant el curs 2013-2014 el projecte va tractar del Rock amb la finalitat de reduir el fracàs escolar. A més es va continuar amb el projecte de L’Hort l’escolar, la biblioteca i el laboratori i es va posar en marxa la creació d’un planetari. D’aquesta manera, els estudiants poden aprendre experimentant i interioritzats millor els continguts.
Durant el 2014-2015 es va continuat amb el projecte de música, amb la finalitat de reduir el fracàs escolar, i el tema d’aquest curs va ser la música oriental, treballant en equip amb altres escoles de la localitat. En el curs  2015-2016, el projecte tracta del  flamenc, es realitzarà una fira d’abril que es durà a terme a través de tallers didàctics. Y en aquest curs se ha posat en marxa el programa TEI (tutoria entre iguals) destinat a l’alumnat de 3r (tutorizats) i 5é de Primària (tutors)per a previndre i reduïr l’acós escolar.

 

 

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies