Resumen del contracte programa

En el nostre cas, l’escola L’Arenal té característiques molt específiques. D’una banda els estudiants que tenim al centre són principalment estrangers i també tenim un aula de comunicació i el llenguatge. Per tant, el primer que pensem és acomodar en el nostre projecte el repte de la diversitat dels alumnes.
Amb aquesta finalitat, durant el curs 2008-2009  es va posar en marxa un projecte anomenat contingut multimèdia a l’aula. Al observar la dificultat que tenien alguns estudiants quan es tractava de l’aprenentatge de les llengües oficials l’ús de les TIC es va aprofitar com una eina per apropar-los a l’aprenentatge d’una manera que fora més accessible per als estudiants i al mateix temps, ajudaven als alumnes que tenien desconeixement de les llengües oficials i els que tenien en la comunicació i el llenguatge. D’aquesta manera totes les aules del centre tenen una pissarra digital per a treballar els materials interactius que proporcionen algunes editorials o en altres caos, que desenvolupen els mateixos professors segons les necessitats i inquietuds dels alumnes.
A més, al nostre centre des de 2005 es realitza COMPENSATÒRIA i 2006 PASE, l’objectiu és que els estudiants estrangers que arriben sense un coneixement suficient de les dues llengües oficials, puguen rebre suport a través d’un enfocament específic per a l’adquisició de la competència lingüística durant el temps que sigui necessari.
Una altra acció complementària són els projectes que es duen a terme en el centre: projecte de música, l’hort escolar, concursos de literatura, planetari, etc.

En el curs 2012-2013, amb les danses del món es va involucrar tota la comunitat educativa, per a tractar la diversitats de folklore dels diferents països.

Durant el curs 2013-2014 el projecte va tractar del Rock amb la finalitat de reduir el fracàs escolar. A més es va continuar amb el projecte de L’Hort l’escolar, la biblioteca i el laboratori i es va posar en marxa la creació d’un planetari. D’aquesta manera, els estudiants poden aprendre experimentant i interioritzats millor els continguts.
Durant el 2014-2015 es va continuat amb el projecte de música, amb la finalitat de reduir el fracàs escolar, i el tema d’aquest curs va ser la música oriental, treballant en equip amb altres escoles de la localitat. En el curs  2015-2016, el projecte tracta del  flamenc, es realitzarà una fira d’abril que es durà a terme a través de tallers didàctics. Y en aquest curs se ha posat en marxa el programa TEI (tutoria entre iguals) destinat a l’alumnat de 3r (tutorizats) i 5é de Primària (tutors)per a previndre i reduïr l’acós escolar.