Proves d’ingrés a 1r i/o accés a 2n, 3r, 4t, 5é i 6é Ensenyaments Professionals:

Informació

Per a iniciar els estudis del primer curs dels ensenyaments professionals de música serà necessari superar una prova d’accés, d’acord amb l’artícula 49 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig d’Educació. Mitjançant esta prova es valorarà la maduresa, les aptituds i els coneixements per a cursar amb aprofitament els ensenyaments professionals. Igualment serà possible incorporar-se a un curs dels ensenyaments professionals diferent del primer prèvia superació de la prova específica corresponent.

Els ensenyaments professionals de música es cursaran ordinàriament entre els 12 i els 18 anys. L’inici dels ensenyaments professionals amb menys de dotze anys o mes de díhuit s’entendrá com a excepcional.

Els aspirants amb menys de 12 anys i més de 18 hauran de sol·licitar permís a la Direcció del Conservatori (instruccions).

En el Conservatori Professional de Música d’Elda es poden estudiar les següents especialitats musicals: Canto, Clarinet, Flauta travessera, Oboé, Fagot, Saxofon, Tuba, Trombó, Bombardí, Trompa, Trompeta, Viola, Violí, Violoncello, Contrabaix, Guitarra, Piano, Percussió.

Els ensenyaments professionals s’estructuren de la manera següent:

Una vegada generada la llista d’aprovats en les proves d’accés per cada especialitat, es generarà una nova llista per especialitat aplicant el següent coeficient regulador d’edat, aprovat en la Comissió Pedagògica del 29 d’octubre de 2021:

Als aspirants amb 12 i 13 anys (o inferiors a esta edat) se’ls multiplica la nota de la prova per 1.

Als aspirants amb 14 anys (o que els complisquen eixe mateix any natural) se’ls multiplica la nota de la prova per 0,95.

Als aspirants amb 15 anys (o que els complisquen eixe mateix any natural) se’ls multiplica la nota de la prova per 0,90.

Als aspirants amb 16 anys (o que els complisquen eixe mateix any natural) se’ls multiplica la nota de la prova per 0,85.

Als aspirants amb 17 anys (o que els complisquen eixe mateix any natural) se’ls multiplica la nota de la prova per 0,80.

Este últim orde serà el que prevaldrà per a l’adjudicació de places.

Inscripció

Existixen dos convocatòries, una al juny i una altra al setembre.

La inscripció a la prova s’efectuarà de manera telemàtica en el següent enllaç:

EL PAGAMENT ES GENERARÀ DINS D’ESTE MATEIX TRÀMIT.

Proves d’accés música: 50,58 euros per cada especialitat i curs al qual s’opte.

Període d’inscripció:

1a convocatòria:

Inscripció del 6 al 17 de maig

Llistes provisionals d’admesos i exclosos:

20 de maig

Llistes definitives d’admesos i exclosos:

24 de maig

PROVES: 24 i 25 de juny

Llistats provisionals: 2 de juliol

Llistats definitius: 9 de juliol

2a convocatòria:

Inscripció del 5 al 8 de juliol

Llistes provisionals d’admesos i exclosos:

9 de juliol

Llistes definitiva d’admesos i exclosos:

15 de juliol

PROVES 2a CONVOCATÒRIA: juliol

Llistats provisionals: fins al dia 24 de juliol

Llistats definitius: 30 de juliol

La inscripció és únicament de manera telemàtica.
Una vegada emplenada i registrada la sol·licitud telemàtica quedarà arxivada com a documentació per a poder realitzar les respectives proves d’ingrés i/o accés, en el/els conservatori/s on desitgen realitzar les esmentades proves, assumint les condicions en referència a la veracitat de tota la documentació enviada.
A més, tot l’alumnat que vaja a realitzar la prova, o si és el cas, mares/pares o tutors legals d’estos, hauran de portar la justificació del registre d’enviament de la sol·licitud, generada del procés telemàtic, juntament amb els originals de tota la documentació el dia de l’examen (per a poder ser acarada per part del personal del conservatori):

a) Sol·licitud d’inscripció original impresa.
b) Justificant del pagament de la taxa de drets d’examen.
c) En el cas d’alumnat menor de 12 anys, autorització expressa de la direcció del Conservatori. Els aspirants amb menys de 12 anys i més de 18 hauran de sol·licitar permís a la Direcció del Conservatori de l’1 de febrer al 30 d’abril (instruccions).

d) En el cas d’alumnat major de 18 anys, haurà d’annexar a la inscripció l’autorització de la direcció del Conservatori.

————-

* Podran disposar d’una bonificació del 50%, havent d’aportar la documentació justificativa, els següents casos:
a) Persones amb una discapacitat igual o superior al 33%.
b) Membres de famílies monoparentals de categoria general.
c) Beneficiaris de família nombrosa de categoria general.
Podran disposar d’exempció total del pagament de taxes, havent d’aportar la documentació justificativa, els següents casos:
a) Beneficiaris de família nombrosa de categoria especial.
b) Membres de famílies monoparentals de categoria especial.
b) Les persones al fet que hagen sigut víctimes de violència de gènere (a l’empare de la Llei orgànica 1/2004 de 28 de desembre) i víctimes d’actes contra la dona (Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat).
c) Les persones, o fills, que hagen patit danys físics o psíquics a conseqüència d’actes terroristes (conforme a l’article 38 de la Llei 29/2011 de 22 de setembre).

Continguts

Estructura i continguts de la prova d’accés a 1r d’Ensenyaments Professionals:

Per a consultar els continguts dels cursos diferents a 1r punxa en el següent enllaç: