La prova constarà de tres exercicis per a totes les especialitats instrumentals, exceptuant Cant, segon s’indica en l’article 9.5 del Decret 158/2007, de 21 de setembre, del Consell, pel qual s’estableix el currículum de las ensenyances professionals de Música i es regula l’accés a aquestes ensenyances. Els tres exercicis, al mateix temps, es pot dividir en diferents parts.
Els diferents exercicis que componen la proba d’accés a cada curs diferent de primer tenen caràcter eliminatori en totes les especialitats.
En tots els cursos, la prova de capacitat auditiva i de coneixements teòric-pràctics del llenguatge musical inclourà els continguts del curs immediatament anterior de les assignatures Llenguatge Musical, Harmonia, Piano/ Clavecí Complementari, Història de la Música, Anàlisis i Acompanyament.
Es realitzaran les proves d’accés a primer curs d’ensenyances professionals de Música igual que en el primer curs, adaptades a las dificultats tècniques i instrumentals dels continguts finalitzats en quart curs de les ensenyances elementals de Música. La prova constarà de tres exercicis per a totes les especialitats instrumentals, excepte Cant:
a) Lectura a primera vista d’un fragment adequat al instrument.
b) Prova de capacitat auditiva i de coneixements teòric-pràctics del llenguatge musical.
c) Interpretació d’una obra, estudi o fragment escollit pel tribunal d’una llista de tres que presentarà l’alumne o alumna. Es valorarà l’execució de memòria de les obres presentades.
més informació
Es realitzaran les proves d’accés a segon curs d’ensenyances professionals de Música igual que en el primer curs, adaptades a las dificultats tècniques i instrumentals dels continguts finalitzats de primer curs de les ensenyances professionals de Música. La prova constarà de tres exercicis per a totes les especialitats instrumentals, excepte Cant:
a) Lectura a primera vista d’un fragment adequat al instrument.
b) Prova de capacitat auditiva i de coneixements teòric-pràctics del llenguatge musical.
c) Interpretació d’una obra, estudi o fragment escollit pel tribunal d’una llista de tres que presentarà l’alumne o alumna. Es valorarà l’execució de memòria de les obres presentades.
Es realitzaran les proves d’accés a tercer curs d’ensenyances professionals de Música, adaptades a les dificultats tècniques i instrumentals dels continguts finalitzats de segon curs d’ensenyances professionals de Música. La prova constarà dels exercicis i parts següents:
a) Primera vista. Lectura a primera vista d’un fragment adequat al instrument.
b) Prova de capacitat auditiva i de coneixements teòric-pràctics del llenguatge musical:
b.1) Llenguatge musical (ponderació 70%): Proba de capacitat auditiva i de coneixements teòric-pràctics del llenguatge musical per a valorar les aptituds i coneixements aconseguits durant el segon curs de ensenyances professionals.
b.2) Piano/ Guitarra/ Clavecí complementari (ponderació 30%). Les probes consistiran en:
1. Una lectura a primera vista d’un fragment adequat a las dificultats tècniques d’un nivell i continguts de primer curs de l’assignatura de Piano/ Clavecí Complementari de ensenyances professionals de Música.
2. Interpretació d’un estudi, peça o fragment d’una obra escollida per el tribunal d’una llista de tres que presentarà l’alumne o alumna, amb un nivell de primer curs de l’assignatura de Piano/ Clavecí Complementari d’ensenyances professionals de Música. Es valorarà l’execució de memòria de les obres presentades.
c) Instrument. Interpretació d’una obra, estudi o fragment escollit pel tribunal d’una llista de tres que presentarà l’alumne o alumna. Es valorarà l’execució de memòria de les obres presentades.
Es realitzaran les proves d’accés a quart curs d’ensenyances professionals de Música, adaptades a les dificultats tècniques i instrumentals de continguts terminals de tercer curs d’ensenyances professionals de Música. La prova constarà dels exercicis i parts següents:
a) Primera vista. Lectura a primera vista d’un fragment adequat al instrument.
b) Prova de capacitat auditiva i de coneixements teòric-pràctics del llenguatge musical:
b.1) Harmonia (ponderació 60%). Les proves consistiran en:
1. Realització d’un baix cifrat o harmonitzacions d’una veu de soprano, adequat al nivell de primer curs de l’assignatura de harmonia de ensenyances professionals de Música.
2. Prova d’audició guiada, on l’aspirant realitza un anàlisis harmònic d’un exercici proposat pel tribunal, adequat al nivell de primer curs de l’assignatura de Harmonia de ensenyances professionals de Música.
b.2) Piano/ Guitarra/ Clavecí complementari (ponderació 40%). Les proves consistiran en:
1. Una lectura a primera vista d’un fragment adequat a les dificultats tècniques d’un nivell i continguts de segon curs de l’assignatura de Piano/ Clavecí Complementari de ensenyances professionals de Música.
2. Interpretació d’un estudi, peça o fragment d’una obra escollida pel tribunal d’una llista de tres que presentarà l’alumne o alumna, amb un nivell de segon curs de l’assignatura de Piano/ Clavecí Complementari d’ensenyances professionals de Música. Es valorarà l’execució de memòria de les obres presentades.
c) Instrument. Interpretació d’una obra, estudi o fragment escollit pel tribunal d’una llista de tres obres que presentarà l’alumne o alumna. Es valorarà l’execució de memòria de les obres presentades.
Es realitzaran les proves d’accés a quint curs d’ensenyances professionals de Música, adaptades a les dificultats tècniques i instrumentals dels continguts finalitzats de quart curs d’ensenyances professionals de Música. La prova constarà dels exercicis i parts següents:
a) Primera vista. Lectura a primera vista d’un fragment adequat al instrument.
b) Prova de capacitat auditiva i de coneixements teòric-pràctics del llenguatge musical.
b.1) Harmonia (ponderació 60%). Les proves consistiran en:
1. Realització d’un baix cifrat o la harmonització d’una veu de soprano, adequat al nivell de segon curs de l’assignatura de Harmonia de ensenyances professionals de Música.
2. Prova d’audició guiada, on l’aspirant realitce un anàlisis harmònic d’un exercici proposat pel tribunal, adequat al nivell de segon curs de l’assignatura d’Harmonia de ensenyances professionals de Música.
b.2) Piano/ Guitarra/ Clavecí complementari (ponderació 40%). Les proves consistiran en:
1. Una lectura a primera vista d’un fragment adequat a les dificultats tècniques d’un nivell i continguts de tercer curs de l’assignatura de Piano/ Clavecí Complementari d’ensenyances professionals de Música.
2. Interpretació d’un estudi, peça o fragment d’obra escollida pel tribunal d’una llista de tres que presentarà l’alumne o alumna, amb un nivell de tercer curs de l’assignatura de Piano/ Clavecí Complementari d’ensenyances professionals de Música. Es valorarà l’execució de memòria de les obres presentades.
c) Instrument. Interpretació d’una obra, estudi o fragment escollit pel tribunal d’una llista de tres obres que presentarà l’alumne o alumna. Es valorarà l’execució de memòria de les obres presentades.
Es realitzaran les proves d’accés a sisè curs d’ensenyances professionals de Música, adaptades a les dificultats tècniques i instrumentals dels continguts terminals de quint d’ensenyances professionals de Música. La prova constarà dels exercicis i parts següents:
a) Primera vista. Lectura a primera vista d’un fragment adequat a l’instrument.
b) Prova de capacitat auditiva i de coneixements teòric-pràctics del llenguatge musical.
b.1) Anàlisis (ponderació 60% i nomes per als pianistes 40%). Les proves consistiran en:
1. Anàlisis musical d’una peça o fragment, adequat al nivell de primer curs de l’assignatura d’Anàlisis d’ensenyances professionals de Música.
2. Exercici d’audició guiada, on l’aspirant comente i valore harmònicament i formalment el contingut del que escolta, adequat al nivell de primer curs de l’assignatura d’Anàlisis d’ensenyances professionals de Música.
b.2) Història de la Música (ponderació 40% / nomes per als pianistes 20%). Les proves consistiran en:
1. Desenvolupament d’un tema del currículum o de una part, adequada al nivell de primer curs de
l’assignatura de Història de la Música d’ensenyances professionals de Música.
2. Exercici d’audició comentada, contextualitzant l’obra o fragment dins del moment històric, a través d’un comentari escrit, detallant els aspectes estètics i històrics rellevants, adequats al nivell de primer curs de l’assignatura de Història de la Música d’ensenyances professionals de Música.
b.3) Acompanyament (nomes per als pianistes 40%). Les proves consistiran en:
1. Transposició, a una determinada distancia interválica, de l’acompanyament d’una obra adequada al nivell de primer curs de l’assignatura d’Acompanyament de ensenyances professionals de Música.
2. Realització de l’acompanyament d’una melodia cifrada proposada pel tribunal, adequada al nivell de primer curs de l’assignatura de Acompanyament d’ensenyances professionals de Música.
c) Instrument. Interpretació d’una obra, estudi o fragment escollit pel tribunal d’una llista de tres obres que presentarà l’alumne o alumna. Es valorarà l’execució de memòria de les obres presentades.
El centre proposarà, como a mínim, amb tres mesos d’antelació al inici de les proves, les llistes orientatives de les obres apropiades a cada instrument. També publicarà amb la suficient antelació, els continguts i els criteris d’avaluació sobre els quals versaran les proves.
Cadascun d’estos exercicis tindrà caràcter eliminatori, es qualificarà de 0 a 10 punts, i serà necessària una qualificació mínima de 5 punts en cadascú d’ells per a podar superar-lo. La qualificació final serà la mitjana aritmètica de les tres puntuacions.