Qui som

El Conservatori Professional de Música de Catarroja és un centre públic i oficial d’ensenyament de música elemental i professional, situat en la C/ Josep Serra Carsí, 15, de la ciutat de Catarroja. El trasllat a aquesta ubicació durant el curs 2006/2007 constitueix una de les oportunitats per a fer més atractiu el centre, ja que millorara les condicions en les quals s’imparteixen els ensenyaments, particularment l’aïllament acústic, i facilita l’organització i l’aprofitament del temps de l’alumnat per a la millor disponibilitat de les aules, així com per la disposició de cabines d’estudi. També millorarà la possibilitat de la pràctica escènica, en disposar de Sala d’actes propis.

està situat a la comarca de L’Horta Sud, a 7 km de la capital al costat de l’Albufera. Limita amb els termes de Paiporta, Benetússer, Massanassa, Albal i Torrent

Compta amb alumnes d’edat compresa entre els 8 i 18 anys majoritàriament, en període d’escolarització obligatòria i generalment gaudint de la pertinença a les societats musicals dels seus municipis amb un gran interés participatiu de l’entorn cultural i artístic.

A més de l’extensa oferta educativa de la localitat: Batxillerat, Cicles formatius, Escoles d’Idiomes, etc., també compta amb les següents agrupacions musicals:

• Agrupació Musical “L’Empastre”
  • Associació Musical Juvenil “Pentagrama”
  • Societat Musical “L’Artesana”
  • Societat Musical “La Va unir” de Catarroja.

Cal destacar dues figures musicals importants, fills de Catarroja, com són el mestre Don José Manuel Izquierdo i el mestre Don Antonio Claverol, dues conegudes i benvolgudes persones en el panorama musical valencià, així com altres músics catarrojinos que estan fent una gran tasca tant interpretativa com d’investigació i docent.

L’alumnat del nostre centre procedeix dels següents poblacions:

Albal, Alcàsser, Alfafar, Almussafes, Benetússer, Beniparrell, Cheste, Llíria, Massanassa, Paiporta, Picassent, Sarrión (Terol), Sedaví, Silla, Sollana, Tavernes de Valldigna, València.

Amb l’actual pla d’estudis, són un total de setze les especialitats implantades, on l’eix vertebrador és l’assignatura de l’instrument, donant la seua denominació a cada especialitat: cant valencià, clarinet, contrabaix, fagot, flauta travessera, oboé, percussió, piano, saxofon, trombó, trompa, trompeta, tuba, viola, violí i violoncel.

El centre compta amb les formacions pròpies de dues bandes, dues orquestres, big band, orquestra de flautes i orquestra de violoncels, a més de tota mena de formacions cambrístiques.

A més de l’assignatura principal de l’instrument, s’imparteixen altres assignatures que persegueixen la formació integral del músic, els quals variaren els seus temps lectius en funció dels 4 cursos de EE i els 6 de EP, com s’indicara en l’Annex I, i que són:

• Assignatures comunes a totes les especialitats: llenguatge musical, cor, conjunt, orquestra/banda/ensemble, harmonia, anàlisi i història de la música.
  • Assignatures pròpies dels especialitats: acompanyament i cor per a pianistes, colla i fonaments de cant valencià per a aquesta especialitat, música de cambra i piano complementari.
  • Assignatures optatives: complement coral, fonaments de composició, informàtica musical, cultura audiovisual, creativitat i música, estètica i complement pianístic.