Proves,exàmens i avaluacions

Novetats proves d’obtenció directa de EE.EE.

L’ORDE DE LES PROVES SERÀ: 1.2-1.1-2
– Cadascun dels exercicis 1.2 i 1.1 tindrà caràcter eliminatori i per a superar-lo serà necessària una qualificació mínima de cinc.
– La qualificació dels apartats 2.1 i 2.2 no tindrà caràcter eliminatori i la qualificació final de la prova 2 serà la mitjana ponderada dels dos apartats 1.1 (50%) i 1.2 (50%
L’ALUMNAT PRESENTARÀ EL DNI i 3 CÒPIES DE CADASCUNA DE LES OBRES

Proves d’obtenció directa del Certificat de EE.EE.

En conformitat amb l'article 19 del decret 159/2011 i el títol V i Annex XIV de la orde 28/2011, els Conservatoris convoquen anualment una prova específica per obtindre el Certificat d’Ensenyaments Elementals per a qualsevol persona, tinga estudis musicals reglats o no. Aquesta prova es realitzarà anualment durant el primer trimestre, segons el calendari que es publicarà en aquesta mateixa pàgina i als taulons d’anuncis del centre.

Qui es pot presentar?

Qualsevol persona, tinga estudis musicals reglats o no, o siguen aquests oficials o no. No hi ha un nombre límit de convocatòries a les quals l’aspirant es pot presentar.

Documentació necessària per a realitzar la inscripció:

La inscripció a les proves es fa de manera presencial a la secretaria del centre, de 11:00 a 13:00h durant el termini que s’estableix cada any, i s’ha de presentar la següent documentació:

En què consisteix la prova?

Es tracta d’una prova dividida en 2 parts eliminatòries:

1. Prova d’especialitat instrumental.

1.1 Lectura a primera vista d’un fragment adequat a l’instrument.

1.2 Interpretació de tres obres d’entre un llistat de sis, presentat per l’alumne o alumna, pertanyents a diferents estils. L’alumne o alumna elaborarà el llistat de sis obres triant entre les previstes per a cada especialitat instrumental, a proposta del centre docent. Els participants entregaran al tribunal còpies de les peces que interpretaran, així com els originals.

El tribunal podrà admetre altres obres que, al seu criteri, siguen equiparables a les publicades en el llistat, i que s’adeqüen al mateix nivell o superior que les proposades per a la prova d’accés a les ensenyances professionals en l’especialitat corresponent.

En el cas que una obra presentada conste de diversos moviments, el tribunal podrà indicar a l’aspirant que interprete un moviment o més.

L’alumnat que presente obres amb acompanyament estarà obligat a interpretar-les amb este, aportant el seu propi acompanyant. En cas de no aportar-lo, l’aspirant no continuarà la prova. En la prova es valorarà la interpretació de memòria de les peces presentades i la dificultat d’estes.

2. Prova de llenguatge musical.

Constarà de dos apartats: un de caràcter teòric i un altre de pràctic.

2.1 Prova teòrica. En esta es realitzaran dos exercicis:

a) Prova de capacitat auditiva. Realització d’un dictat musical a una veu amb els compassos de 2/4, 3/4 o 4/4.

b) Prova de coneixements teòrics del llenguatge musical, escrit, i amb cinc preguntes a proposta del tribunal.

2.2 Prova pràctica. També constarà de dos exercicis:

a) Prova de lectura rítmica en clau de Sol en segona línia i en clau de Fa en quarta línia.

b) Prova de lectura entonada en la tonalitat de Do Major

La prova es realitza de manera individual a cada alumne amb un tribunal composat per tres professors del centre que fan d’examinadors, dos de l’instrument (o instruments afins) i un professor de Llenguatge Musical.

Com es qualifica la prova?

Cadascuna de les parts es qualifica de l’1 al 10, redondejada amb dos decimals si fora necessari. Es obligatori obtindre un 5 o més a cadascuna de les proves per poder aprovar l’accés. La nota final de la prova resultarà de la mitjana aritmètica de les dos parts de la prova.