Sala de premsa

El 28 de juny de 2018 va tindre  lloc la presentació de l'Informe Repensem l'FP a la seu de Bankia a València.

L'acte va comptar amb la presència del Secretari Autonòmic d'Educació i Investigació, Miguel Soler; la Directora General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial, Marina Sánchez; la Presidenta del Consell Escolar de la Comunitat Valenciana, Encarna Cuenca Carrión; el Director Corporatiu de Bankia de la territorial de València i Castelló, Jaime Casas Poy, i el Director de Projectes de la Fundació Bankia per la Formació Dual, Juan Carlos Lauder López.

Tal com és recull a l'Informe, aquest document és el fruit d'un treball cooperatiu que ha estat assumit per la ponència específica Repensem l'FP del CECV, un grup de treball que ha aglutinat una representació dels sectors implicats al nostre sistema educatiu.

En la inauguració de l'acte, el Secretari Autonòmic d'Educació i Investigació ha agraït a la comunitat educativa l'elaboració d'aquest informe basat en els eixos del Decàleg del CECV. Un dels aspectes que ha remarcat és la necessària combinació dels demandes dels empreses amb una formació general que permeta l'alumnat adaptar-s'als canvis del mercat laboral.

La presidenta del CECV ha destacat el procés participatiu i coral que s'ha seguit dones del Simposi Repensem l'FP que tingué lloc a Altea el proppassat novembre i que ha culminat amb l'informe que s'ha presentat a la seu de Bankia.

La presentació de l'informe va estar a càrrec del Vicepresident del CECV, Vicent Baggetto i Torres, dels consellers del CECV, Luis García Trapiello, Antoni González Picornell, i la consellera Sefa Doménech Zaera, els quals han posat en valor els recomanacions més rellevants.

En la cloenda, la Directora General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial ha descrit la situació de l'actual Formació Professional valenciana, amb els dificultats trobades i els assoliments d'aquests anys de govern.

La presidenta del CECV ha tancat l'acte amb uneixes pinzellades sobre la continuïtat del projecte Repensem l'FP, remarcant què s'intentarà en els propers mesos fer arribar els propals al màxim nom possible de membres de la comunitat educativa per tal de posar en valor la Formació Professional.