El Consell Escolar de la Comunitat Valenciana organitza la Jornada EUROJOVE 2025 per a acostar Europa als jóvens
València, 13 de maig de 2025. Prop de 200 alumnes i alumnes de diferents centres educatius participen hui en la Jornada EUROJOVE 2025, una iniciativa impulsada pel CECV en col·laboració amb la SA de Representació davant la Unió Europea i les CCAA per a acostar la realitat europea a la joventut, promoure el coneixement de les institucions comunitàries i difondre les oportunitats de formació i ocupació que oferix la Unió Europea. L'esdeveniment se celebra en l'IES Lluís Vives de València i es retransmet en directe per streaming, la qual cosa permet la participació virtual de centres educatius de tota la Comunitat Valenciana i d'altres comunitats autònomes.
La jornada ha començat a les 09.30 hores amb la benvinguda del director de l'IES Lluís Vives. A continuació, ha intervingut Raquel Aguado Muñoz, Directora General de Representació davant la Unió Europea i les Comunitats Autònomes, qui ha destacat el paper clau que la joventut exercix en el present i el futur del projecte europeu.
Seguidament, José Ferrer Carrasco, representant de l'Oficina Europe Direct Comunitat Valenciana, ha oferit una ponència sobre les “Oportunitats de formació i treball a Europa”, despertant un gran interés entre l'alumnat present.
També ha participat l'IES Salvador Gadea, que ha intervingut com a Escola Ambaixadora del Parlament Europeu, compartint la seua experiència i projectes vinculats a la construcció d'una ciutadania europea activa.
L'acte ha conclòs amb la intervenció del president del Consell Escolar de la Comunitat Valenciana (CECV), J. Salvador Oliver Castellano, qui ha felicitat l'alumnat per la seua implicació i ha subratllat la necessitat de continuar impulsant espais de reflexió, participació i aprenentatge entorn d'Europa.
La Jornada EUROJOVE 2025 consolida el compromís del sistema educatiu valencià amb una formació integral, connectada amb els valors europeus, i orientada al desenrotllament d'una ciutadania jove, crítica i compromesa.