Centres educatius

CARRERA INCLUSIVA SANT SILVESTRE
Organització: Centre d’Educació Especial Torre-Pinos

Correm per la inclusió

El passat 20 de desembre de 2022 es celebrà a Torrent la Carrera Inclusiva Sant Silvestre del Centre d’Educació Especial Torre-Pinos. Hi van participar un total de dèsset centres escolars del municipi i diferents entitats de l’àmbit social, i la convocatòria ludicoesportiva va assolir el miler d’alumnes. A més, l’organització de la prova va comptar amb la col·laboració i dinamització de l’alumnat del Grau Mitjà i Superior de TSEAS de diversos centres, i el suport de diferents administracions i associacions.
Durant les setmanes prèvies a la prova es van dur a terme jornades conjuntes entre el Col·legi Torre-Pinos i la resta dels centres participants, per a afavorir la interacció i la inclusió entre tot l’alumnat.
La carrera no tenia caràcter competitiu i els corredors es distribuïen per grups compostos per alumnat dels diferents centres escolars per a completar el recorregut de manera inclusiva i cooperativa. Per a començar, tots els i les participants es van reunir en la zona de l’eixida per a esmorzar junts i a continuació es van distribuir en els grups organitzats.
A més, la carrera va comptar amb animació a càrrec de dues batucades inclusives formades per alumnat de diferents centres educatius, tant específics com ordinaris. En finalitzar el recorregut, la totalitat de participants va formar la paraula INCLUSIÓ.