Campanyes i Jornades

A lo largo de los años, el CECV ha participado en infinidad de actividades y ha planteado numerosas campañas. A continuación, mostramos un recorrido desde las más recientes, que aparecen reseñadas, hasta otras más antiguas pero también significativas, que apenas se mencionan y se sitúan en el tiempo. Todas ellas se encuentran ampliamente explicadas en la web del Consell:

https://portal.edu.gva.
es/consellescolar/

CLAUS PER A ENTENDRE
L’ADOLESCÈNCIA.
CAP A UNA COMUNICACIÓ
EFICAÇ (2022)

El 30 de maig de 2022 el Consell Escolar de la Comunitat Valenciana va organitzar una jornada en la qual van intervindre tres especialistes de reconegut prestigi en el camp de la salut mental i la comunicació amb adolescents.
El programa va desenvolupar les conferències titulades «Impacte de la pandèmia Covid19 sobre la salut mental infanto juvenil: perspectiva de l’hospitalització», a càrrec de la psiquiatra Maria Antonia Barberà Fons; «Comunicar- se amb l’adolescent… amb serenitat. Fórmules i tècniques per no perdre la calma i generar confiança», impartida per la sociòloga i mediadora familiar Alba Castellví Miquel; i «Parlar del suïcidi salva vides», pronunciada per la formadora del CEFIRE Dolors López Alarcón, assessora de formació de la Conselleria d’Educació, autora de la novel·la Te nombro i referent en prevenció del suïcidi.
Les ponents van resoldre totes les qüestions que els participants van plantejar, i la jornada va tindre gran impacte i encara es pot visualitzar en https://www. youtube.com/watch?v=wczz5vipofm

UNES LOCALITATS AMB «R» DE «REBUIG» (2022)

El Consell Escolar de la Comunitat Valenciana presentà la continuació de l’Informe de masclismes quotidians amb les propostes promogudes pels municipis de la Comunitat Valenciana en la lluita contra els masclismes, un esforç que, malauradament no té hui per hui, data de caducitat.

II JORNADA D’ÈXIT
EDUCATIU (2021)

El Consell Escolar de la Comunitat Valenciana, la Direcció General d’Inclusió Educativa i la Federació Valenciana de Municipis i Províncies van impulsar la celebració d’una jornada d’exposició de bones pràctiques municipals contra l’absentisme, amb l’objectiu de compartir inquietuds i informació
per a mitigar i, si és possible, eliminar, l’absentisme. D’aquesta trobada es van extraure conclusions interessants, i es va plantejar la necessitat de celebrar una segona reunió per a seguir tractant el tema.

REDESCOBRINT L’FP: EDUCAR PER AL FUTUR (2021)

En l’àmbit de la iniciativa «Buscant la convergència: Converses en el Consell Escolar de l’Estat», els consells escolars del Principat d’Astúries i de la Comunitat Valenciana, mitjançant dos seminaris web, van reflexionar sobre la Formació Professional. Els canvis que la Formació Professional està experimentat obrin noves possibilitats per a l’alumnat i generen grans expectatives, però contínua sent una segona opció i una gran desconeguda. Per aquesta raó, es pretenia anar més enllà d’analitzar l’estat de la qüestió, per a intentar donar resposta a algunes de les preguntes que es fa la comunitat educativa. Amb aquesta finalitat es van propiciar dues trobades presencials entre els membres dels dos consells escolars, la celebrada a València amb el títol «Redescobrint l’FP. Educar per al futur».

VINYETES PER SALVAR EL MÓN (2019)

El concurs «Vinyetes per salvar el món» forma part de les campanyes de recollida de dades i foment de la lectura en valencià que ha vingut realitzant el Consell

Escolar de la Comunitat Valenciana en col·laboració amb l’Acadèmia valenciana de la Llengua i està pensat per a fomentar la lectura i la creació artística a 

través de les tires còmiques, porta d’entrada a la lectura, segons les dades dels informes elaborats en edicions precedents

UNA BIOGRAFIA DE LECTURA EN VÍDEO (2018)

La 2a campanya de promoció de la lectura en valencià, anomenada Biografia de Lectura en Vídeo, (en Twitter i Instagram, #biolectura) va promoure un concurs adreçat, d’una banda, a l’alumnat i al personal docent dels centres educatius valencians i, d’altra, a les famílies i els agents socials que promouen la lectura dins el seu àmbit d’actuació. Va ser organitzat pel Consell Escolar de la Comunitat Valenciana en col·laboració amb l’Acadèmia Valenciana de la Llengua.

UN TRÀILER DE LECTURA EN EQUIP (2016)

1a campanya de foment de la lectura en persones menudes.

RqRqR, NO PARAREM FINS ACONSEGUIR LA IGUALTAT (2016)

L’objectiu de la campanya a més de difondre les conclusions de l’informe pretén involucrar el màxim nombre possible de col·lectius socials per tal de consolidar polítiques i projectes socioeducatius conduents a erradicar els masclismes quotidians que poden desembocar en violència de gènere.