Educació Secundària

RACÓ DEL TALENT

"Racó del Talent" té com a objectiu donar resposta a les inquietuds de tot el alumnat del centre, motivar-lo per a que investigue d’una manera lúdica diferents aspectes relacionats amb les matemàtiques, les llengües, la literatura, les arts, o les seues inquietuds.

Es tracta d’un espai on es proposen diferents reptes més específics o totalment oberts, que van canviant amb una certa periodicitat i en els que poden participar els alumnes de tots els nivells que ho desitgen. Es fa difusió dels reptes a les tutories, a les xarxes socials i al web del centre.

Localitzat en un lloc visible i accessible per a tot l'alumnat (hall, pasillos, biblioteca), o fins i tot en diversos espais. Es pot complementar amb jocs o altres materials.

Racó del Talent als centres pilot

IES El Torrelló (Onda)

DIRIGIT A: alumnes de tots els nivells

TIPUS DE REPTE: Reptes científics: reptes de la Societat d’Educació Matemàtica CV i altres  proposats per professorat. Reptes lingüístics: propostes, jocs de paraules, endevinalles i lògica en castellà, valencià, anglés i francés. Reptes literaris: es tria una temàtica i es destaquen alguns llibres, participació en concursos, l’elaboració de recomanacions literàries, bookfaces  o haikus. Reptes artístics: concursos interns, també es publiciten concursos d’entitats externes. Reptes oberts: "destapa't"

FREQÜENCIA: periodicitat mensual o bimensual

COM?:  S’exposen a la biblioteca. En un mural mitjançant cartelleria s’explica el seu funcionament i es plantegen les diferents propostes. L’alumnat pot seleccionar aquells que siguen del seu interés i participar en tots els que desitge. Compta amb uns casellers amb els fulls de resposta i fotocòpies dels reptes per a que l’alumnat interessat puga agafar-ne per emportar-se’ls a casa per tractar de resoldre’ls i amb una bústia on s’han de depositar els fulls de resposta amb les solucions.

IES Ferrer i Guàrdia (Vàlencia)

DIRIGIT A: Tot l'alumnat del centre

TIPUS DE REPTE: Disseny dels reptes del Racó per departaments, mitjançant una fitxa.

FREQÜÈNCIA: Mensual

COM?: a través de codis QR que plantegen la proposta i mostren exemples. Els reptes també estaran penjats en un apartat de la web del centre.

IES Playa San Juan (Alacant)

DIRIGIT A: A tots els alumnes.

TIPUS DE REPTE: Mini-reptes: Lingüístics, Científic-Matemàtics, Artístics (Freqüència: 15/30 dies), Oberts: + lliures, mostrar talents ocults. Propostes per a i de l'alumnat (Freqüència: Trimestral. Jornades específiques), Concursos/certàmens: oferir diferents opcions proposades per diferents administracions o entitats (Freqüència: depenent de l'oferta)

COM?: a través de codis QR que plantegen la proposta i mostren exemples

Racó del Talent als nous centres promotors

IES Gilabert de Centelles (Nules)

DIRIGIT A: Tot l'alumnat del centre

TIPUS DE REPTE: Concursos (literaris, fotografia), Club de lectura, miniretos trimestrals.

FREQÜÈNCIA: Trimestral

COM?: a través de Blog i codis QR que plantegen la proposta i mostren exemples. La biblioteca de l'IES és el centre neuràlgic del Racó

Proposta de Connectats per a crear el Racó del Talent en Educació Primària

Guia interactiva amb anàlisi de jocs educatius per a incloure en el Racó o usar a l'aula