El Consell Assessor del projecte TEAM#UP comença a avançar en l’educació i la pràctica de la restauració d’ecosistemes

Els experts van discutir els pròxims passos i la importància de l’educació i capacitació en restauració ecològica.

El projecte TEAM#UP, un projecte finançat per Erasmus+ centrat en la transferència de coneixements pràctics sobre restauració ecològica als centres de formació professional (FP) de tota Europa, va convocar al seu Consell Assessor per primera vegada el 14 de febrer de 2024. En la reunió van participar experts representant diverses àrees i organitzacions compromeses amb la conservació i l’educació ambiental.

El Consell Assessor de TEAM#UP actualment està format per 8 membres: Andrea Romero Montoya, de l’Organització de les Nacions Unides per a l’Alimentació i l’Agricultura; Klara Čámská, de l’Agència de Conservació de la Naturalesa de la República Txeca; Egbert Roozen, de l’Associació Europea de Contractistes de Paisatgisme; Annette Zietlow, del Ministeri d’Economia, Turisme, Agricultura i Silvicultura de Saxònia-Anhalt a Alemanya; José Rabasco Tribus, del Consorci de Bombers d’Alacant a Espanya; Sigurd Boasson de Boasson AS a Noruega, Karolina Sikala, d’EUROPEA International i Kim Reilly, de Landcare Europe.

La reunió va ser presidida pels coordinadors del projecte Markus Meyer i Anita Kirmer, els qui van compartir la seua visió de TEAM#*UP i van subratllar la importància de fomentar l’adquisició d’habilitats ecològiques entre els estudiants d’FP, especialment a la llum de les iniciatives europees de biodiversitat, clima i restauració de la naturalesa. Amb un consorci que abasta cinc països, 15 socis i quasi 70 persones, el projecte TEAM#*UP té com a objectiu empoderar a la pròxima generació de gestors ambientals (inclosos agricultors, paisatgistes, silvicultors i jardiners) a través de recursos educatius immersius i materials d’aprenentatge que cobrixen la restauració ecològica.

El debat durant la reunió va girar entorn de diversos aspectes del projecte, inclosa la integració dels principis de conservació del sòl, la consideració dels nivells del Marc Europeu de Qualificacions (EQF) i l’accessibilitat dels recursos educatius a través d’una plataforma en línia que està en desenvolupament, una Caixa de Ferramentes de Restauració Ecològica.

«Estem encantats de comptar amb un Consell Assessor tan divers i dedicat», va comentar Ryan Campbell, Director de Projecte de TEAM#UP. «La seua experiència i orientacions seran fonamentals per a donar forma a la trajectòria del nostre projecte i garantir la seua importància davant les necessitats del professorat i alumnat de tota Europa».

Els membres del Consell Assessor van expressar entusiasme pels objectius del projecte i van oferir idees valuoses per a millorar el seu impacte i abast.

Sigurd Boasson, propietari de dos empreses de paisatgisme i ecologització urbana a Noruega, va afirmar: “Unir-se al consell assessor de TEAM#UP va ser com un avanç natural en el perfil empresarial de Boasson i MATTAK. Es tracta d’alguna cosa més que restauració ecològica: donar forma a un futur on la naturalesa prospere i la humanitat florisca. Iniciem junts una revolució verda!”

Foto de Sandra Mann

Klára *Čámská, que treballa amb l’Agència de Conservació de la Naturalesa de la República Txeca, va compartir amb nosaltres els seus pensaments: “La meua inspiració es basa en els meus amics i les seues fascinants investigacions i resultats pràctics en restauració ecològica [tant a casa com en tota Europa] i també amb el meu col·legues, que es comprometen cada dia en l’exigent treball amb les persones en benefici de la naturalesa. M’agradaria utilitzar estes dos «fonts de coneixement i experiència» per a compartir amb els joves perquè crec que mereixen viure en una naturalesa preservada».

Karolina Sikala, en representació d’un consorci d’escoles d’FP ecològiques de tota Europa, va comentar: “Em vaig inspirar per a unir-me al consell assessor de TEAM#UP per diverses raons. En primer lloc, la meua passió per treballar amb Centres d’Excel·lència Vocacional (CoVE) em va portar a participar en dos CoVE diferents, on soc capità regional d’un d’ells. Estar involucrat en este projecte em permet aportar la meua experiència, compartir experiències i aprendre contínuament dels altres. Compartir és demostrar interés. Junts podem somiar en gran i fer-ho encara més gran”.

De cara al futur, TEAM#UP planeja aprofitar l’experiència del seu Consell Assessor per a difondre actualitzacions del projecte, interactuar amb les parts interessades i impulsar la consciència sobre l’educació en restauració d’ecosistemes.

Per a obtindre més informació sobre el projecte TEAM#UP i el seu Consell Assessor, es pot visitar la web www.teamup2restore.eu i es pot seguir a través de les xarxes socials #teamup2restore.

Sobre TEAM#UP

TEAM#UP és un projecte Erasmus+ cofinançat per la Unió Europea sota l’Acord de Subvenció N°101103653. El projecte té com a objectiu proporcionar coneixements pràctics sobre restauració ecològica a escoles d’educació i formació professional (FP) de tota Europa, capacitant als estudiants amb habilitats ecològiques per a un futur sostenible.

Contacte:

Ryan Campbell