ROBÒTICA 4.0.UNA INSTAL·LACIÓ ROBÒTICA INTEGRADA EN DIVERSOS CENTRES

Un projecte que pretén explotar les capacitats de l’alumnat de diversos centres educatius a partir de la dotació d’un equipament aplicat a la indústria 4.0. Amb ell es pretén millorar les competències digitals de l’alumnat alhora que augmentar la formació que reben els docents, alineats tots dos objectius als de l’Agenda 2030.

L’objectiu és que l’alumnat, mitjançant metodologies col·laboratives, aprenguen el procés de muntatge i posada en marxa d’una instal·lació robòtica integrada en la indústria 4.0 utilitzant el robot FANUC i complementant-lo amb equips i dispositius necessaris per a poder convertir-ho en un entrenador digital. Es plantegen reptes a l’alumnat convertint-se este en l’element actiu del projecte i el professor un guia que tutela.

Els participants treballen coordinats pel Centre d’Excel·lència el CIPFP Faitanar per a fer d’este un procés actualitzat que atén sectors productius de diferents comarques i localitats de la nostra Comunitat, de nord, Segorbe IES Alt Palància, d’Algemesí l’IES Bernat Guinovart, fins al sud amb l’IES La Canal de Petrer. Tots ells secundats per la formació i col·laboració que ofereix FANUC IBÈRIA S.A.

Amb este intercanvi d’experiències entre els diferents centres, com si d’una indústria 4.0 es tractara i amb jornades de trobada, s’afavorirà el desenvolupament d’un bessó digital on l’alumnat es familiaritzarà amb sistemes robòtics moderns, actualitzats i sense riscos per a incorporar-se al món laboral. Queda millorada així la seua ocupabilitat d’una manera real i efectiva.

Pensant en el present i fent un pas més, el propi procés del projecte genera una dinàmica en els centres que fomenta el procés de millora contínua i la innovació aplicada.

Eixa aplicabilitat per a instruir en el procés, podrà millorar-se amb visió artificial i realitat mixta? La resposta és clara…