El projecte europeu Arvet de realitat augmentada per a la FP encara la seua recta final

Des de Fundeun, CIDA i els seus socis europeus continuen avançant en l’aplicació pràctica d’una tecnologia innovadora aplicada a la formació virtual síncrona d’alumnat i titulats de Formació Professional. Recentment, ha tingut lloc a Regensburg (Alemanya) l’última reunió de Arvet, que va sorgir en 2021, abans del tancament del projecte, juntament amb la resta de socis, ISOB Institute, d’Alemanya, Universitatea Vasile din Bacau, de Romania, Ammatiopisto Spesia, de Finlàndia i CIDA en representació de la Direcció General de Formació Professional a Alacant i València.


En l’última reunió mantinguda, el soci de qualitat, Alexander Krauss, ha presentat l’informe de resultats i conclusions recollides després del testatge de les eines basades en realitat augmentada en els diferents centres de formació d’Espanya, Finlàndia i Romania. A més, els socis van visitar un centre de Càritas destinat al treball de persones amb discapacitat, que s’encarreguen de l’engranatge de peces d’aire condicionat dels vehicles i on cada lloc està adaptat a les seues capacitats. Així mateix, la trobada va servir per a marcar les directrius per al desenvolupament de la memòria final del pla.
La iniciativa europea Arvet posarà punt final el pròxim 31 d’agost, després de 36 mesos, deixant un estudi sobre formació en línia i discapacitat centrats en Formació Professional a la Unió Europea i a més, havent testat les eines docents mitjançant l’ús combinat de balises digitals i de realitat augmentada, la realització autònoma de tasques individuals manipulatives dels estudiants amb discapacitat. Així, ja pensen en la segona part del projecte.
Segons apunten des del projecte, la realització autònoma de tasques individuals manipulatives en pràctiques de Formació Professional (FP) per part d’estudiants amb discapacitat, actualment no poden realitzar-se de manera independent sense el suport d’un professor o tutor, limitant molt el seu desenvolupament i l’aprenentatge en igualtat de condicions.


Al setembre de 2021, aquesta idea de Fundeun es va fer realitat perquè va ser seleccionada per la Unió Europea (UE) per a ser finançada, durant tres anys, amb 337.317 euros. Dins de les Associacions Estratègiques en el sector de Formació Professional (KA202), el projecte pilot de Fundeun es converteix en pràctic per al desenvolupament d’innovació que han anomenat Guiat digital mitjançant balises i realitat augmentada per a la inclusió d’estudiants amb discapacitat en les pràctiques formatives de Formació Professional a Alacant. Ara s’aproxima a la seua fase final.