Resultat #RetosNoCode

Més de 80 alumnes d’FP van participar en el hackathon “Reptes No Code” organitzat per CIDA i Districte Talent

Amb la col·laboració de Microsoft i Verne Academy, els qui van impartir tallers pràctics, ajunte la resolució dels reptes plantejats per HOSBEC, CFZ Cobots, Weitec, Verne Academy i Fundación Amigó.

Fent accessible la formació en noves tecnologies tant a professorat com a l’alumnat, des del Centre d’Innovació Digital Avançat per a la Formació Professional (CIDA) i Districte Talent vam dur a terme el passat 8 de juny la jornada “Reptes No Code”.

Les eines “No Code” o “Low Code” són aquelles que permeten programar sense comptar amb coneixements profunds de programació. Sabent-les manejar correctament, permeten des de generar una pàgina web fins a crear una aplicació. Un exemple, Power Apps de Microsoft.

La multinacional tecnològica, va tindre gran pes en l’esdeveniment per la utilització de la seua eina, però fonamentalment com a col·laborador dins de la trobada, representats per Enrique Ruiz Pérez, director d’Ocupabilitat i Data Center qui va impartir un taller sobre “Claus d’ocupabilitat en llocs de tecnologia”.

Un altre col·laborador fonamental va ser Verne Academy, escola tecnològica en línia pertanyent a Verne Group. Ángela Velasco Perea, Specialist Developer va ser l’encarregada de realitzar un workshop pràctic sobre la utilització de Power Apps, sistema amb el qual més endavant es va desenvolupar el hackathon, plantejant al seu torn un dels reptes d’aquest.

Les instal·lacions de Districte Digital en Ciutat de la Llum van acollir durant 8 hores a més 80 alumnes de 12 famílies diferents de camps d’estudi de 18 centres de Formació Professional de tota la Comunitat Valenciana entre ells: IES Federica Montseny, IES Navarro Santafé, IES Canastell, Centre Integrat Públic de Formació Professional Vicente Blasco Ibañez, IES Gran Via, IES Benlliure, IES María Enríquez, IES Gonzalo Anaya, IES Mare Nostrum, CIPFP Dénia, IES Tirant lo Blanc, CIPFP CE Cheste, Tirant Elx, Peset Aleixandre, Joan Fuster Bellreguard, Vinalopó, Cap Aljub.


Els reptes, plantejats per les entitats HOSBEC, CFZ Cobots, Weitec, Verne Academy i Fundació Amigó tenien un caràcter real i social en alguns casos, com per exemple monitorar l’estat del benestar de joves, millorar l’experiència de client, etc.

La trobada va brindar als alumnes l’oportunitat d’enfrontar-se a desafiaments reals i poder resoldre’ls de manera col·laborativa, així com al professorat desenvolupar noves competències digitals i submergir-los en el món de les aplicacions sense programació.

L’equip guanyador, compost per Daniel Coll Fernández, Daniel Fernández Rubio, Daniel Alemany Carpi i Denis Pulyk va ser aquell que va desenvolupar un projecte d’aplicació per a Fundació Amigó els qui van rebre com a premi un Màster en línia en Intel·ligència Artificial i Innovació per part de Microsoft España.

L’accèssit ha sigut per a David Gomar Company, Sara Oltra Benavente, Álvaro Serrano Martínez, David Botella Nicolás, Patricia Noemí Samudio Cabrera, Jordi Parra Cutanda, Saúl Pérez Puig, Elena Belén Alarcón amb la proposta UP Keep dissenyant un manteniment preventiu de robots per a CFZ Cobots, els qui podran gaudir d’un curs bàsic de Power BI patrocinat per Verne Academy.

La Formació Professional de la Comunitat Valenciana així com el CIDA mostren una vegada més la importància de la pràctica i la ludificació dins dels plans d’estudis, per part seua, Districte Talent fa patent l’impuls que duu a terme en les àrees de capacitació, ocupació, orientació, emprenedoria i innovació digital al costat d’entitats empresarials del calibre de Microsoft o Verne Group, formatives, públiques, associacions i el propi talent de la Comunitat Valenciana per a donar resposta als reptes socioeconòmics que porta amb si la digitalització i l’evolució del mercat laboral.

PRESENTACIONS TALLERS


Claus d’ocupabilitat en llocs de tecnologia
Power Apps


PITCH PROJECTES GRUPS PARTICIPANTS

RESULTATS ENQUESTES SATISFACCIÓ