Aula Tecnològica

La transformació i modernització de la Formació Professional no es pot entendre sense l'aplicació de la tecnologia als entorns d'aprenentatge. La tecnologia que anirà de la mà dels canvis metodològics en els processos d'ensenyament-aprenentatge.

Les aules tecnològiques seran espais d'experimentació, en els quals combinant tecnologia i metodologies actives l'aprenentatge es construirà com un procés cooperatiu, d'indagació, ideació i experimentació.

L'aula tecnológica ha de ser una aula que garantisca la connectivitat i prou flexible per a treballar per projectes i de manera col·laborativa.

En la guia elaborada des del CIDA, s'ofereix una proposta per a l'habilitació de l'aula que permeta treballar amb l'alumnat de manera activa i digital, diferenciada en nivells de qualitat i/o prestació de l'equipament tecnològic, així com de les dimensions delsespais disponibles per a la implementació de l'aula, d'acordamb la Resolució de 14 de juliol de 2021 de la DGFP. La raó d'aquesta diferenciació de nivells es justifica en la diversitat de necessitats que poden sorgir en un centre educatiu, diversitat del perfil professional de l'alumnat, etc.

Com a primer pas per a la implementació de l'aula tecnològica, el centre com a comunitat educativa, haurà de realitzar una anàlisi tecnològica per a conèixer les tecnologies actuals disponibles en el centre, tant a nivell de maquinari com a nivell de programari, amb el propòsit de validar la seua integració a l'aula en cas necessari.
També haurà de realitzar una anàlisi pedagògic per a conèixer les metodologies actives que s'estan aplicant en el centre, la competència digital docent i la capacitat de lideratge i innovació per aldisseny del plaformatiu.

D'altra banda, els centres han de plantejar-se la creació d'una xarxa intel·ligent col·laborativa, generant-se un ecosistema que connecte als centres de Formació Professional que disposen d'aules tecnològiques, que fomente una col·laboració àgil i l'intercanvi de bones pràctiques, al mateix temps que facilite el que sorgisquen iniciatives i oportunitats.

Guía CIDA per a l’elaboració de visitas 360.