Qui som?
Formem l’Equip d’Orientació (Inclusió) del CEIP San Clemente de Sedaví les mestres especialistes:
- Alicia Martínez (Pedagogia Terapèutica)
- Sandra Navas (Pedagogia Terapèutica)
- Bea Navarro (Audició i Llenguatge)
- Ester Conde (Educadora)
- Amparo Gascó (psicòloga del Gabinet Psicopedagògic Municipal)
Què fem?
El nostre principal objectiu és donar una resposta educativa i inclusiva a la totalitat de l’alumnat del nostre centre, per a afavorir el seu desenvolupament integral. Ens involucrem en l’orientació de tota la comunitat educativa i sobretot cuidem al nostre alumnat per a fomentar la seua accessibilitat cognitiva, social, personal, emocional i afectiva.
Les funcions de l’equip són múltiples, entre elles destaquem:
- Atendre l’alumnat que el requereix, a nivell individual o grupal, d’acord amb el seu pla d’actuació personalitzat.
- Assessorar i cooperar amb els equips educatius en les elaboració de les programacions didàctiques, en l’accessibilitat dels entorns i materials i en la metodologia inclusiva.
- Participar en la detecció i atenció precoç de les dificultats.
- Participar en l’elaboració i seguiment de les mesures de resposta educativa facilitant l’assessorament i acompanyament necessari a les famílies i alumnat.
- Donar suport a l’alumnat que el requerisca mitjançant un acompanyament que reforce el seu ajust personal, el sentit de pertinença al centre i al grup classe, i la consecució dels aprenentatges.
- Orientar a les famílies i donar pautes que contribuïsquen al desenvolupament integral dels seus fills.
- Establir i coordinar accions conjuntes amb altres serveis professionals que atenen l’alumnat del centre.
Algunes de les activitats que realitzem
1. Grups de lectoescriptura
Per a facilitar l’aprenentatge de la lectoescriptura en aquells alumnes i alumnes amb dificultats o immaduresa, optem per treballar-lo en xicotet grup on l’atenció és més personalitzada.
2. Tallers inclusius
Ens involucrem en els tallers que realitzen els tutors i les tutores a les seues aules, a vegades, amb famílies, donant suport en la realització de les activitats i ajudant en la seua planificació.
3. Reforços curriculars en les àrees instrumentals (seguiment del PAP)
Realitzem la planificació, intervenció i seguiment dels programes personalitzats dels alumnes i alumnes que els necessiten, al costat de la resta de l’equip docent. En moltes de les ocasions la intervenció es fa a les aules de referència, així es beneficia tot l’alumnat.
4. Tallers d’educació afectiu-emocional
No perdem de vista la importància que els sentiments, emocions i experiències personals tenen en el aprenentatge i benestar de l’alumnat.
5. Reunions de coordinació
Ens reunim de manera periòdica:
- Amb l’equip docent per a planificar i avaluar les mesures de resposta educativa.
- Amb les famílies per a compartir informació sobre l’evolució escolar del seu fill/a i per a acordar pautes comunes de treball.
- Amb agents externs que atenen el nostre alumnat per a coordinar les actuacions
- I també l’equip d’orientació ens reunim setmanalment per a organitzar i fer un seguiment de tot les nostres intervencions.
6. Participació en el Projecte d’Innovació “El pati que somiem”
Hem planificat i posat en marxa un projecte de patis inclusius que dona resposta a la diversitat del nostre alumnat, juntament amb tot el personal del centre, oferint-los diferents alternatives de joc i oci. Alhora que propiciem la relacions interpersonals.
Podeu trobar tota la informació en AQUEST ENLLAÇ
7. Programa d’Estimulació del Llenguatge Oral
Des de l’equip d’orientació del CEIP San Clemente, duem a terme al costat dels tutors d’Educació Infantil un Programa d’Estimulació del Llenguatge Oral per a previndre i/o compensar possibles dificultats que poden incidir en l’evolució infantil
Podeu trobar tota la informació en AQUEST ENLLAÇ
8. Participació en les activitats complementàries del centre
9. Programes per al desenvolupament de l’autonomia personal i social
A vegades és important prioritzar aquelles tasques que dotaran al nostre alumnat d’eines per a desembolicar-se en la seua vida diària.
Últimes notícies de l’Equip d’Inclusió
- Continuem el nostre PIIE “El pati que somiem”Iniciem el curs 2023-2024 sol·licitant la continuïtat del Projecte d’Investigació i Innovació Educativa (PIIE), “El pati que somiem”. Durant el curs passat vam posar en marxa diversos espais per a …
- Recomanacions del GPM de Sedaví per a acompanyament emocional dels xiquets/es per al primer dia de cursA continuació, us proporcionem un audio de la psicopedagoga del nostre centre, Amparo Gascó, amb algunes pautes per a acompanyar a l’alumnat en el primer dia d’escola. També disposeu, seguidament, …
- Programa d’Estimulació del Llenguatge Oral en InfantilEl llenguatge oral està implicat en tot el desenvolupament humà. L’etapa d’Educació Infantil és un moment crucial per al desenvolupament i expansió del llenguatge oral, per això, des de l’equip …
- PIIE: el pati que somiemDurant el curs 2022-2023 hem iniciat un Projecte d’Investigació i Innovació Educativa (conegut per les seues sigles PIIE) titulat «El pati que somiem» per a fer del nostre pati, un …
- Comencem la formació en nou currículum i DUAEl professorat del CEIP San Clemente estem realitzant, en acabar el nostre horari de classes, una formació per a conéixer la nova Llei d’Educació (LOMLOE), així com el currículum derivat …