Comencem la formació en nou currículum i DUA

El professorat del CEIP San Clemente estem realitzant, en acabar el nostre horari de classes, una formació per a conéixer la nova Llei d’Educació (LOMLOE), així com el currículum derivat d’aquesta pels Decrets 100 i 106/2022 en l’àmbit de la Comunitat Valenciana per a, d’aquesta manera, poder adaptar el treball que realitzem dia a dia a l’aula a la nova normativa.

Els principals temes que estem treballant en aquesta formació són:

• Nova normativa
  • Model inclusiu d’Atenció a la Diversitat i a l’Alumnat amb Necessitats Específiques de Suport Educativa
  • Mesures de suport a la inclusió de nivell I, II, III i IV
  • Docència compartida
  • Programació multinivell
  • Concreció curricular i Recursos

Teníem un especial interés en els principis bàsics del DUA (Disseny Universal de l’Aprenentatge), per a poder identificar ràpidament les possibles barreres d’aprenentatge i promoure propostes d’ensenyament inclusiu usant els recursos més adequats possibles. Per a fer-ho hem volgut adaptar-nos a la nova manera de programar i conéixer com fer-ho de manera multinivell.

Principis del Disseny Universal d’Aprenentatge

Per a això, hem comptat amb l’assessorament d’experts d’Escuela de Maestros en col·laboració amb el CEFIRE de València i el suport econòmic de la Subdirecció General de Formació del Professorat de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana. Estem segurs que aprendrem coses molt interessants que ens serviran en el nostre dia a dia a l’aula.