Els regals robats pel Grinch: un break-out nadalenc

L’última setmana del trimestre realitzem una activitat per a acomiadar el trimestre i repassar alguns dels continguts treballats al llarg d’aquests primers mesos.

Temàtica: Papà Noel ha preparat amb ajuda de les seues elfos uns xicotets detalls per a l’alumnat. Però una nit, un malvat Grinch va entrar a la casa de Papà Noel i va robar tots els regals.

Els alumnes van haver de superar 7 missions que el malvat Grinch els havia preparat per a poder obrir els cadenats de la caixa i aconseguir els regals.

En superar les diferents missions, aconseguien un dels dígits necessaris per a saber el codi del cadenat. A l’ésser una activitat on treballàvem en grups, tots els equips havien de superar les proves per a obrir el cadenat del seu color i, conseqüentment, poder accedir als regals de tota la classe.

MISSIÓ 1: Viatge al Pol Nord. L’alumnat va haver de superar diferents enigmes de matemàtiques per a aconseguir el dígit del cadenat.

MISSIÓ 2: El taller dels elfos. L’alumnat va haver de muntar un xicotet trencaclosques on s’amagava un missatge amb símbols. Una vegada muntat el puzle, van haver de desxifrar el missatge amb l’ajuda d’un abecedari especial.

MISSIÓ 3: Una gran família. L’alumnat havia de resoldre uns mots encreuats amb lèxic relacionat amb la temàtica nadalenca.

MISSIÓ 4: Una misteriosa ubicació. Per a superar aquesta missió, van haver de desxifrar una ubicació fent ús d’una ruleta i de les noves tecnologies.

MISSIÓ 5: El club del trineu. Els xiquets i xiquetes havien d’aplicar l’aprés en la classe de matemàtiques sobre coordenades cartesianes per a descobrir quin ren s’havia perdut.

MISSIÓ 6: Lliurament accidentat. Per a aconseguir el dígit d’aquesta missió, van haver d’utilitzar una lupa especial per a descobrir un missatge secret.

MISSIÓ 7: Connectats. L’alumnat va haver de fer ús de les noves tecnologies per a investigar i donar resposta a la pregunta final del joc.

Gràcies a aquesta activitat vam poder repassar alguns continguts didàctics i, a més, com es juga en equip i s’estableix un límit de temps, l’alumnat va aprendre a treballar sota pressió, es van millorar les habilitats col·laboratives i es van treballar les seues capacitats de comunicació.