Treballem l’Àrea de Llengua a través d’Estacions d’Aprenentatge

Durant el primer trimestre, hem dedicat diverses sessions a treballar i repassar els continguts didàctics de l’àrea de Llengua Castellana i Literatura a través d’estacions d’aprenentatge.

Les estacions ens permeten optimitzar l’aprenentatge mitjançant el joc i fomentar allò que millor se li dona a cada alumne. A més, aprenem en xicotets grups, la qual cosa ens permet treballar diferents habilitats lingüístiques i socials, i a més, poder oferir una atenció molt més individualitzada.

En aquesta ocasió, adaptem els diferents recursos didàctics i jocs a la celebració d’Halloween. Treballem continguts propis de l’àrea com: l’expressió escrita, la comprensió i l’expressió oral, les regles d’accentuació i les categories gramaticals.

Com és el treball per estacions?

1. Organitzem diferents estacions (zones) en les quals l’alumnat va treballant de manera rotativa.
  2. Establim un temps de treball per a cada estació.
  3. Expliquem les diferents estacions perquè tot l’alumnat comprenga com fer l’activitat o com jugar al joc corresponent.
  4. L’alumnat va registrant tot el seu treball en les diferents plantilles.

ESTACIÓ 1: adaptem el joc tradicional del timbiriche per a repassar les paraules agudes, planes i esdrúixoles.

ESTACIÓ 2: treballem la comprensió i expressió oral a través del joc Taboo amb vocabulari relacionat amb la festivitat d’Halloween.

ESTACIÓ 3: repassem les diferents categories gramaticals (substantius, adjectius…) a través d’un joc de taula.

ESTACIÓ 4: practiquem l’expressió escrita a través de la invenció d’un conte de terror.