El pati ha començat a transformar-se. L’espai, fins ara rígid i poc acollidor, es va convertint en un entorn més natural, divers i viu.
Les primeres actuacions han sigut possibles gràcies a la col·laboració del personal dels tallers de jardineria i obra de la Mancomunitat, gestionat per l’Ajuntament, i coordinat per Pedro, arquitecte municipal. Sota la direcció de Juan Carlos i amb el suport de Xaro i Paco, s’han dut a terme diverses tasques fonamentals:
Retirar la grava
Delimitar i construir el sorral
Posar una xarxa per evitar l’entrada de gats
Plantar enfiladisses i arbustives
Replantejar el sistema de reg
Al mateix temps, s’han creat espais amb intenció pedagògica: una paret d’expressió artística amb pintura de guix, i una paret d’experimentació per manipular i descobrir.
L’alumnat també ha començat a elaborar elements decoratius com atrapa-somnis i mòbils, que ompliran el pati de color, textures i imaginació, convertint-lo en un lloc més bell i sensorial.
Aquestes primeres passes són molt més que una millora física: són una nova manera de viure l’espai escolar, amb cura, respecte i creativitat.
Instl·lació de xarxa per evitar l’entrada de gats.
Retirada de grava, delimitació i construcció del sorral.
Plantació d’enfiladisses i arbustos.
Finalització del sorral mitjançant l’emplenament amb sorra.
En aquesta fase, vam dedicar temps a mostrar, contar i emocionar-nos junts i juntes. Primer, amb l’alumnat: els vam presentar el vídeo i els vam explicar com seria el procés de transformació del pati. La seua reacció va ser una barreja de sorpresa, entusiasme i preguntes curioses. Vam resoldre dubtes, vam riure i, sobretot, vam continuar alimentant les ganes de fer del pati un lloc més viu i acollidor per a totes i tots.
Després, vam fer el mateix amb les famílies. En una reunió oberta, vam explicar el projecte PIIE, el perquè d’esta aposta educativa i els valors que la sostenen: la inclusió, la igualtat, la natura i el respecte per la infància. També vam compartir el vídeo i algunes idees que ja començaven a prendre forma.
Va ser un moment molt bonic, de complicitat i confiança, on vam sentir que estem totes i tots en la mateixa direcció: repensar l’espai per a cuidar millor a qui l’habita.
El nostre projecte de transformació del pati va començar abans de presentar el PIIE 2024-2026. Ja al juny de 2023, l’equip docent del CEIP Mare de Déu del Socorro va decidir fer un pas important: compartir el nostre somni d’un espai exterior respectuós amb la infància amb una professional especialitzada.
Vam comptar amb la col·laboració de l’arquitecta paisatgista Inara Hasanova, qui ens va assessorar i guiar per donar forma a les nostres idees. Amb la seua ajuda, vam començar a dissenyar els espais que volíem crear al pati: zones naturals, espais per al joc lliure, racons de calma, d’experimentació i de trobada.
La sessió clau va ser una jornada de treball amb tot el claustre i la presència de l’arquitecte tècnic de l’Ajuntament. Per a aquesta trobada també es va convidar les famílies, com a part important de la comunitat educativa. A més, es va tenir molt en compte la mirada de l’alumnat, com a agent actiu i protagonista d’aquesta transformació.
Aquest primer pas va ser fonamental per donar solidesa al nostre projecte OASI. Perquè abans de construir físicament, cal somiar en comunitat.
Un any més celebrem la nostra Setmana del Benestar. Una iniciativa que fomenta la promoció d’hàbits saludables, l’educació emocional, l’autonomia i la seguretat, i que es treballa des d’un aprenentatge transversal i significatiu. A més, contribueix a la millora del clima escolar i a la prevenció i promoció de la salut en tots els àmbits.
Aquest any hem celebrat la festivitat de Carnestoltes amb diferents temàtiques.
A infantil, temàtica variada. A primària, un passeig per la diversitat cultural.
Hem passejat per la localitat les nostres disfresses i en arribar al nostre centre, amb una demostració de tambors i ritmes, hem fet la fi de la festa.
Ens ho hem passat genial.
Moltes gràcies a les famílies i a l’ajuntament per la seua col·laboració.
ORDRE 2/2025, de 7 de febrer, de la Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, per la qual es regula i convoca el procediment de consulta als representants legals de l’alumnat per a triar la llengua base aplicable a partir del curs escolar 2025-2026, de conformitat amb el que establix la disposició transitòria segona de la Llei 1/2024, de 27 de juny, de la Generalitat, per la qual es regula la llibertat educativa
Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.