PROJECTES
ERASMUS +


ERASMUS +

EL CEIP Rafael Mateu Cámara el curs escolar 23-24 participarà en un programa erasmus +, modalitat consorci juntament amb altres 24 centres escolars de la CV,  la Conselleria i els cefires. Això suposa una oportunitat d’obrir el centre a Europa, aprendre i enriquir-nos de noves experiències. Este programa consistirà en la visita i/o formació en un pais Europeu sobre les temàtiques triades d’acord amb la línia de treball del centre. El programa titulat E+KA121 DIGINCLUTED, va focalitzat en la digitalització dels centres, la inclusió i la transformació educativa. Estem molt contents i feliços d’emprendre esta aventura que segur farà créixer el nostre centre.

Us mantindrem informats en les nostres xarxes socials.


Dins el nostre Consorci Erasmus+ DIGINCLUTED 2023-1-ES01-KA121-SCH-000135952 , la primera mobilitat en modalitat job shadowing serà a Bélgica, on una docent del centre anirà a vore com es treballa allí, per després impulsar noves metodologies al nostre centre.

Blog: Kortrijk (Bèlgica)

Marga en Kortrijk – Dia 1

Hui, Marga ha començat el dia amb els quatre professors belgues que han presentat el centre, explicant el seu funcionament, els seus valors i la seua metodologia innovadora a través d’una presentació. Seguidament, els i les docents visitants s’han presentat i els han fet un visita per tot l’institut.

A la vesprada, han visitat l’aula del futur i Tim els ha explicat que està inspirada en la que hi ha en Brussel·les i que, a partir d’ahí, el centre ha dissenyat la seua pròpia. Han aprés el seu funcionament i com els ajuda en l’aprenentatge del seu alumnat.

Finalment, han visitat un Podcàsting estudio, on han gravat un missatge per a tot l’alumnat de Kortrijk.

#digincluted #ErasmusplusCV #Erasmusplus

Dilluns, 27 de maig de 2024


Marga en Kortrijk – Dia 2

Hui hem començat amb la visita a l’aula del futur amb Joos, professor de física i coordinador de diversos projectes. Ens ha presentat a un grup de segon de secundària que estava treballant en un projecte sobre política. Cada grup havia de formar un grup polític, triar el nom del partit, el logo i el seu lema.

A continuació, hem fet 3 “Workshops” en l’aula STEM sobre tècniques d’estudi: el primer, “Retrieval practice”, és una estratègia que consisteix en recuperar la informació que l’alumnat ja té per, a partir dels coneixements previs, adquirir de nous. El professor els guia utilitzant 6 estratègies per a fer l’aprenentatge més efectiu. És considerada una de les millors tècniques d’estudi.

El segon taller ha sigut “Introduction to Agile Learning Principles and Rituals”. Esta tècnica està basada en la confiança, autodirecció i col·laboració. Els estudiants decideixen què volen aprendre mitjançant un pla de treball i el professorat és l’encarregat d’organitzar els interessos de l’alumnat per a arribar a aconseguir els objectius proposats.

El tercer i últim taller ha estat “TAKO Chatbot and LLM for Education”. Es tracta d’explorar el potencial de la intel·ligència artificial amb una plataforma similar a l’aplicació Whatsapp que es diu TAKO Chatbox, dissenyat per a desenvolupar la capacitat de trobar i seleccionar la informació adequada per al progrés de l’aprenentatge.

#digincluted #ErasmusplusCV #Erasmusplus

Dimarts, 28 de maig de 2024


Marga en Kortrijk – Dia 3

A primera hora del dia de hui (9:15 h.), el grup de professors visitants ens hem repartit en diferents classes per a fer l’observació dins de l’aula i veure com es treballa en les assignatures de tecnologia, educació física i llatí.

A segona hora (10:20 h.), hem anat a classe d’anglés; i a tercera hora (11:10 h.), hem assistit a l’aula STEM. En totes elles, les dinàmiques han estat dividides en tres parts: explicació de l’activitat en gran grup, interacció en xicotets grups i, finalment, treball individual.

#digincluted #ErasmusplusCV #Erasmusplus

Dimecres, 29 de maig de 2024


Marga en Kortrijk – Dia 4

Comencem la jornada visitant l’escola de Primària Karholieke basicscholen Sint-Paulus. És una escola primària catòlica focalitzada en TIC, pensament computacional i sostenibilitat. Tracta alumnat amb NESE (Necessitats Específiques de Suport educatiu).

Després d’una explicació de les característiques del centre, s’aprofundeix en el personal, les tasques que fa cadascú, les seues fortaleses, el contacte amb les famílies i la seua implicació. És una escola que participa en projectes Erasmus + i e-Twinning.

Seguidament, ens ha explicat els elements relacionats amb les TIC i tots els recursos disponibles:

  • Una aula d’informàtica.
  • Una pantalla tàctil en cada aula.
  • 25 iPad.
  • 24 iPad per a la classe de 5é.
  • Un ordinador per a cada xiquet/a de 5é i 6é.
  • 5 iPad de suport.

A continuació, ens ha mostrat els recursos de programació Lego WeDo 2.0, Spike i els bee-bot, entre altres.

Posteriorment, el responsable de sostenibilitat, ens ha explicat tot el que fan en el pati:

  • Reciclatge.
  • Hort.
  • Hotel d’insectes.
  • Activitats per a fer a l’aire lliure.
  • Recopilació de l’aigua de pluja.
  • Galliner.
  • Zona d’apicultura.

Ens ha fet un recorregut pel pati amb l’explicació del que ha costat i de les zones de les quals disposa:

  • Recorregut natural pel pati.
  • Zones per a jocs.
  • Zones naturals acotades amb plantes resistents i flexibles.

A la vesprada, hem représ les classes a l’Institut. Hem estat presents en la sessió d’educació física amb alumnat de segon d’ESO, i a una altra de pensament computacional, on Tom Beyen ha proposat a l’alumnat que descobriren una errada en un programa informàtic i com resoldre’l.

#digincluted #ErasmusplusCV #Erasmusplus

Dijous, 30 de maig de 2024


Marga en Kortrijk – Dia 5

Hui ha sigut l’últim dia de la nostra experiència de “job shadowing” en l’institut.

A primera hora hem assistit a la classe d’espanyol de primer de batxillerat, on hem fet una activitat pràctica per a treballar la competència comunicativa oral de l’alumnat.

Seguidament, hem fet l’observació en l’aula d’anglés de primer curs de secundària. L’alumnat ha fet una presentació individual de la seua família, projectant cadascú el seu arbre genealògic.

Finalment, ens hem acomiadat de l’equip docent que ens ha acompanyat durant la nostra estada en Kortrijk.

#digincluted #ErasmusplusCV #Erasmusplus

Divendres, 31 de maig de 2024