Festival de Nadal

Com cada any per a finalitzar el primer trimestre tot l’alumnat participa conjuntament per a celebrar el festival de Nadal, cantant i gaudint de la música en esta època de l’any tan màgica i bonica per a elles i ells.

Bones festes i bon Nadal!

DANI MIQUEL AL MONTCABRER

El dijous ens va visitar a l’escola el gran Dani Miquel!

Els xiquets i xiquetes han gaudit molt de les seues cançons.

Tots i totes hem ballat i cantat molt!

Gràcies a l’ajuntament de Muro per fer possible aquest concert tant boniquet.

ASGUINALDO 2024

L’ alumnat de primer de primària ha tingut l’oportunitat de viure una experiència especial al costat dels seus padrins i padrines de sisè de primària. Per demanar l’asguinaldo, una tradició típica del nostre poble de Muro, les i els nostres estudiants han recorregut diferents cases i han cantat la cançó tradicional de Nadal, *”Done’m l’asguinaldo”*.

Les cases que han visitat eren les de familiars dels alumnes de primer, creant un ambient acollidor i ple de calidesa nadalenca. Quan arribaven a les portes, cantaven amb tot el cor, i les famílies els rebien amb un somriure, oferint-los dolços i llepolies.

A més a més, tres alumnes de sisè han aportat un toc molt especial a l’activitat. Amb la dolçaina, el tabalet i la caixa, han amenitzar la jornada amb música tradicional, creant un ambient festiu.

Malgrat el fred, el que més ha destacat ha sigut la il·lusió i l’alegria que es reflectia als rostres de l’alumnat, tant grans com menuts.Ens alegra veure com el nostre centre manté vives les tradicions locals i, al mateix temps, promou experiències d’aprenentatge significatives que contribueixen al creixement personal i social del nostres alumnat.

Sens dubte, aquesta activitat quedarà en la memòria de tots els participants com un moment especial d’aquest Nadal.

Avui 17 de desembre els padrins i fillols de 5é i 5 anys han anat junts a demanar l’asguinaldo! Quina preciositat de tradició!

Gràcies als dolçainers i tabaleters de l’escola: Arnau, Lluc i Marc que ens han acompanyat i ens han fet gaudir de la música.

“Done’m l’asguinaldo, si me’l té de dar que en esta cistella me’l té de posar.

Done-me-lo prompte que me’n tinc d’anar a missa maitines i a missa del gall.

Òbriga’m el pastador, no tinga ningun reparo, que són festes de Nadal i venim per l’asguinaldo.

Done’ l’asguinaldo senyora por dios que si no me’l dona li asmussaré el gos: guau guau guau”

El dimarts 17, segon ha anat a demanar l’asguinaldo! Seguim treballant per les nostres tradicions!



ASGUINALDO NADAL 2024-CLASSE DE L’UNIVERS

Els xiquets i xiquetes de la classe de l’Univers han gaudir d’un matí molt especial amb algunes de les famílies de la classe.

Gràcies per ajudar-nos a mantindre les tradicions i portar la il.lusió als xiquets i xiquetes de la classe.

BON NADAL!!!

Hui dijous 19 de desembre, els alumnes de 3er i 4t han anat a demanar l’Asguilando. Acompanyants de panderetes, marraques i tabal anaven cantant per tot Muro la tradicional cançoneta.Ha esta un dia molt divertit i han tornat ben carregats!!!

Ecoparc Mòbil

El dimarts 3 de desembre ens va vindre a visitar l’Ecoparc Mòbil a l’escola. Ens van explicar de quina manera hem de reciclar i on deixar cada deixalla tant dintre de casa com aquelles deixalles que hem de depositar en l’ecoparc.

EL MONTCABRER AMB LA DANA

La passada setmana, des del centre i sobretot, per part del nostre alumnat, va sorgir la idea de col.laborar amb els damnificats de la DANA. Es va parlar la situació amb els xiquets i xiquetes i es va decidir que ells i elles podien ajudar aportant una joguina seua. Així, vam encetar una campanya junt amb la iniciativa “Jugar y aprender” que va tindre una gran acollida per part de tota la comunitat educativa. Al llarg de tota la setmana el centre es va omplir de joguines i material, però sobretot, d’il.lusió, empatia i satisfacció per poder ajudar i treballar pels altres.
Ja estan les joguines en el Ceip Verge del Pilar d’Algemesí per repartir-les entre els xiquets i xiquetes que ho necessiten i les escoles afectades. El Montcabrer també ha enviat material del centre per ajudar. El que ens queda ho portarem la propera setmana a Catarroja.
Moltes gràcies a tots i totes per fer-ho possible, famílies per conscienciar i ajudar, alumnat per participar i ser els primers en voler ajudar, als mestres que han estat ahi per al que calga i ho han treballat amb l’alumnat, als alumnes de l’IES Serra Mariola per ajudar-nos a empaquetar i carregar, a iniciativa “Jugar y aprendre” i especialment a Neli per fer de pont d’unió i facilitar-nos tant la tasca, Gasolpop per omplir els dipòsits, a Comersan i especialment a Amparo per facilitar-nos les caixes, en definitiva a tots i totes! Mil gràcies.

PER TOT SANTS, MONSTRES VALENCIANS

S’acosta Tot Sants i des de l’escola volem posar en valor la nostra tradició popular. Tenim infinitat de contes i històries que parlen al voltant de la por i de personatges del nostre imaginari popular que han sobreviscut al pas del temps i que tant ric és culturalment.

FAROLET

El dimecres 25 de setembre, com ja va sent tradició en els últims anys, a les 20h de la nit, xiquets, xiquetes, pares, mares, iaios, iaies, tios, ties, mestres… ens vam reunir a la porta de l’escola per celebrar aquesta antiga tradició. Cada xiqueta i xiquet portava un farolet fet amb els melonets de rebuig de l’estiu. En ells s’observaven dibuixades les tradicionals casetes, lluna, sol, escala i estrella.

Acompanyats de la inestimable col.laboració de la Xafigà, vam pegar una volteta pel casc anitc tot i cantant aquesta cançoneta:

“El farol de la retreta,

xim pum a la caseta.

El sereno ha mort un gos,

l’han tancat en la presó

i totes les xiquetes (xicones) de Muro

les han posades en aigua i sal.

Sereno, mocós,

que no val ni un duro ni dos.”

Una nit màgica per celebrar l’acabament de l’estiu i l’inici d’una nova estació.

Graduació i fi de curs!

Ja tenim ahí el fi de curs de l’escola. Estem preparant amb molta il·lusió moltes activitats.

El proper 18 de juny a les 20h serà la graduació de l’alumnat de 6é de primària. Acaben aquesta etapa tant bonica amb tots i totes nosaltres i volem acomiadar-los d’una forma especial.

El dia 20 de juny farem la cursa a les 9h i per tant, cal vindre amb un bon calçat esportiu. Després esmorzarem i farem la festa de l’aigua. Ací baix us deixem les indicacions per a la roba.

El dia 21 de juny muntarem la foguera pel matí i ho deixarem tot preparat per a la vesprada.

Podcast Cent d’Estellés

Del 6 al 14 de juny se celebra al nostre poble la Festa del Llibre i com no podia ser d’altra manera, aquest curs està dedicada a Vicent Andrés i Estellés pel seu centenari.

La nostra escola ha participat en aquesta festa decorant el Carrer Major de Muro amb paraigües d’Estellés (Pluja de Lletres) i a més, amb la gravació de diferents poesies per cadascun dels cursos de l’escola.

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies