HISTÒRIA DEL CENTRE

El dia 25 de febrer de l’any 1927, el ple municipal va acordar la creació d’un grup escolar per la R.O de 23 d’abril de 1927 es van concedir 80.000 pessetes per al grup escolar la Marina.

El dia 18 doctubre de 1927 l’ajuntament per la construcció del mercat i del grup escolar va fer un prestam de 318618 pessetes a tornar-ho en 15 anys amb un interès del 6,9 %.

En el ple municipal del dia 10 de maig de 1927 es va concedir l’autorització de l’alcalde per admitir “un donatiu d’alguns vinarosencs” amb el que es va pagar el solar per al segon grup escolar.

El grup escolar Mare de Deu de la Misericòdia va ser adjudicat al constructor vinarosenc Don Manuel Roda el dia 20 de novembre 1928, i el preu del projecte va ser de 231992 pessetes.

L’arquitecte encarregat del projecte va ser Jorge Gallegos de l’Oficina Tècnica del Ministeri d’Instrucció Pública.

El mes de juny de l’any 1929 l’ajuntament va demanar un altre prèstec al banc de credit local d’Espanya per començar les obres del sogon grup escolar. El prestam va ser concedit a 15 anys i es pagaven uns 8.000 duros anuals.

El col·legi té un edifici singular, amb un gran rètol on diu: “Grupo Escolar Nuestra Señora de la Misericòrdia”. Abans lluïa una bonica porxada, com la que queda actualment en l’antic col·legi Sant Sebastià. Tenia dos blocs ben clars: la part de baix ( quatre classes) era per als xiquets, i la part de dalt (quatre classes), per a les xiquetes . Ah!, i hi havia aigua corrent, i quan anaves al wàter estiraves una cadena i sortia aigua ... Quina novetat!, perquè a casa només hi havia una comuna...

Cada classe tenia molts d’alumnes, quaranta o més, quasi tots del poble.

Per suposat els xiquets tenien mestre i les xiquetes mestra.

El pati era gran , tot de terra, amb moreres, pins, palmeres i rosers que l’envoltaven.

Una foto molt curiosa de la nostra escola (any 50)

misericordia antiga anys 50