Projectes Interdisciplinars

  • Neteja de la platja de Xeraco

    El passat cap de setmana vam viure una jornada molt especial en família a la platja de Xeraco. Dins del nostre projecte escolar sobre els Objectius de Desenrotllament Sostenible, i en concret el *ODS 14: Vida submarina, organitzem una activitat de recollida de plàstics amb l’objectiu de cuidar i protegir el nostre entorn marí.

    Grans i xicotets, famílies i professorat, ens unim amb entusiasme per a netejar la platja i reflexionar sobre la importància de mantindre les nostres mars lliures de residus. Va ser una experiència educativa, divertida i molt enriquidora que va reforçar valors com el respecte per la naturalesa, la col·laboració i la responsabilitat compartida.

    A més de cuidar el medi ambient, esta jornada ens va permetre conviure en un entorn diferent, enfortint els llaços entre escola i família. Sens dubte, una activitat que ens va fer sentir que, amb xicotets gestos, podem generar un gran impacte.

    Gràcies a totes les famílies per la vostra participació i compromís i també a l’ajuntament de Xeraco per la vostra atenció i col·laboració.

    També, ens agradaria contar-vos que, aquesta activitat forma part d’un projecte que hem preparat i que, amb molt de treball, hem aconseguit ser part d’Escoles Blaves. Per ací vos deixem el nostre certificat!!

  • Ioga aèri

    Ja estem arribant al fi de curs i, com l’any passat, hem fet una sessió de ioga aèri com a cloenda de les sessions de ioga impartides per Sílvia. En aquest cas, aquesta sessió ha sigut donada per Inma Fenollar.

    Aquesta activitat entra dins del nostre PEAF, projecte d’esport i activitat física amb el qual es subvenciona als centres educatius promotors de l’activitat física i de l’esport (CEPAFE).

    El Ioga és una disciplina que ens ajuda a controlar millor el nostre cos i la nostra ment. Fomenta la nostra atenció, concentració, memòria i imaginació. Durant el curs escolar, el nostre alumnat ha estat fent sessions on han treballat moltíssim la relaxació, la gratitud, la concentració, tècniques de respiració, el txakres i postures.

    Per ací vos deixem algunes de les fotos per mostrar-vos tot el que el nostre alumnat ha gaudit i experimentat.

  • Tallers d’aromateràpia

    Durant aquestes setmanes, tan l’alumnat, els docents com les famílies, han assistit a un taller d’aromateràpia que han estat subvencionats per l’AMPA del centre.

    Amb aquest taller, i gràcies a Nadina, hem pogut conèixer molt més sobre l’aromateràpia i els beneficis de l’ús dels olis essencials que ajuden a crear balanç i armonia de les nostres emocions. Nadina ens va contar la relació que existeix entre els olors i les experiències que vivim. Qui no ha pogut olorar alguna flor i viatjar a casa la nostra avia? Són molts els beneficis que podem trobar amb el seu ús i ja forma part de les nostres sessions de ioga.

    Moltíssimes gràcies a l’AMPA per aquests tallers tan interessants!

  • Parlem dels microplàstics als peixos amb Noèlia

    Aquest dilluns ens va visitar Noèlia, professora de l’IES Manuel Sanchis Guarner de Castelló i mare del nostre alumne Dídac de cinqué, per exposar-nos el treball realitzat amb el seu alumnat sobre els microplàstics als peixos. Dins del nostre projecte sobre el fons marí, ens ha paregut molt interessant aquest treball i el nostre alumnat ha pogut compartir també amb ella tot el que estan aprenent.

    Aquesta exposició forma part del projecte voluntariat de famílies així que, moltes gràcies a Noèlia per compartir aquest projecte amb nosaltres.

  • Projectes Interdisciplinaris

    Durant aquest primer trimestre, en l’assignatura de Projectes Interdisciplinaris hem treballat el desenvolupament de la Competència Digital del nostre alumnat que, segons el Decret 106/2022, implica l’ús segur, saludable, sostenible, crític i responsable de les tecnologies digitals per a l’aprenentatge, per al treball i per a la participació en la societat, així com la interacció amb estes.

    Alguns dels descriptors operatius que s’han d’aconseguir al finalitzar l’etapa d’educació primària fan referència a aspectes que hem estat treballant a tota primària com per exemple la creació de continguts digitals, compartir documents, inici de la robòtica com a ferramenta educativa, entre altres.

    És per això que, en primer cicle, hem estat treballant la robòtica amb el material Vex Go. En segon cicle hem estat treballant la mecanografia i després la creació de documents per després compartir-los amb la plataforma Microsoft365 i AULES. Per últim, a tercer cicle hem estat treballant la creació de videojocs amb la plataforma SCRATCH.

    Per ací vos deixem algunes de les fotografies.

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies