- Parlem dels microplàstics als peixos amb Noèlia
Aquest dilluns ens va visitar Noèlia, professora de l’IES Manuel Sanchis Guarner de Castelló i mare del nostre alumne Dídac de cinqué, per exposar-nos el treball realitzat amb el seu alumnat sobre els microplàstics als peixos. Dins del nostre projecte sobre el fons marí, ens ha paregut molt interessant aquest treball i el nostre alumnat ha pogut compartir també amb ella tot el que estan aprenent.
Aquesta exposició forma part del projecte voluntariat de famílies així que, moltes gràcies a Noèlia per compartir aquest projecte amb nosaltres.
- Projectes Interdisciplinaris
Durant aquest primer trimestre, en l’assignatura de Projectes Interdisciplinaris hem treballat el desenvolupament de la Competència Digital del nostre alumnat que, segons el Decret 106/2022, implica l’ús segur, saludable, sostenible, crític i responsable de les tecnologies digitals per a l’aprenentatge, per al treball i per a la participació en la societat, així com la interacció amb estes.
Alguns dels descriptors operatius que s’han d’aconseguir al finalitzar l’etapa d’educació primària fan referència a aspectes que hem estat treballant a tota primària com per exemple la creació de continguts digitals, compartir documents, inici de la robòtica com a ferramenta educativa, entre altres.
És per això que, en primer cicle, hem estat treballant la robòtica amb el material Vex Go. En segon cicle hem estat treballant la mecanografia i després la creació de documents per després compartir-los amb la plataforma Microsoft365 i AULES. Per últim, a tercer cicle hem estat treballant la creació de videojocs amb la plataforma SCRATCH.
Per ací vos deixem algunes de les fotografies.
- Projecte Ioga a l’escola
L’alumnat de primària i infantil, durant tot el curs escolar, ha pogut practicar ioga amb el projecte Ioga a l’escola. Durant una sessió a la setmana, l’alumnat ha pogut practicar diferents postures a més de relaxar-se i meditar. Una sessió en la que l’alumnat gaudeix, participa i aprén a regular les seues emocions.
Per ací vos deixem algunes fotos de les sessions!
El aereoioga, és un tipus de ioga conegut també com a ioga aeri, o com antigravity ioga. És una mescla de ioga amb exercicis de dansa i pilates, els quals, són realitzats amb moviments acrobàtics, tenint el cos suspés del sostre en alguna cosa semblança a un gronxador.
Com a activitat final d’aquest projecte, l’alumnat de primària ha pogut gaudir d’una sessió de ioga aèri amb la col·laboració d’Inma Fenollar.
Mireu què bé ho han fet!
- Estrena de l’òpera “Els germans entremaliats”
La companyia “L’arbre de les estreles” va estrenar el passat 30 de maig l’òpera “Els germans entremaliats”, una òpera creada i interpretada íntegrament per l’alumnat de primer cicle del CEIP Mariano Jornet Perales de Bèlgida. Entre nervis, il·lusió, concentració, alegria… l’òpera es va dur a terme amb el professorat gaudint a les butaques de l’auditori de Bèlgida, on tota la responsabilitat va recaure en els xiquets i xiquetes.
Des de principi de curs, l’alumnat ha consensuat un nom per a la seua companyia, un logotip, hem triat i dissenyat les nostres samarretes, han creat el tema, la tesi, els personatges, les cançons, música, diàlegs, invitacions, decorats… tot creat per l’alumnat.
LÓVAno és només un projecte que intenta apropar l’òpera i les seues professions a l’alumnat, sinò un projecte que es basa en dinàmiques, reptes i metàfores que van molt més enllà, creant espais de comunicació, un lloc segur on poder expressar les seues emocions, facilitant la convivència i la cooperació entre l’alumnat.
Volem donar les gràcies a totes les persones que han ajudat a dur endavant el projecte:
- A l’ajuntament per rebre’ns sempre amb el millor somriure amb les nostres sol·licituds, telefonades i, sobretot, per deixar-nos l’auditori de Bèlgida.
- A Javi, per dedicar el seu temps a fer tots els preparatius per amplificar les veus dels intèrprets amb els micros i la taula de so. També donar les gràcies al grup Raboser, grup de teatre pels micros d’ambient.
- A les famílies, mestres i assistents, per tot el suport rebut durant tot el curs, transmetent ànims, admiració i confiança en el projecte.
- A la nostra escola, per donar-nos l’oportunitat i l’espenta per a formar-nos en aquest projecte i dur endavant iniciatives que ens fan créixer a tota la comunitat educativa.
- A l’alumnat de primer cicle… ens heu canviat la mirada cap a l’educació
- SOM CIENTÍFICS I CIENTÍFIQUES
La classe dels esportistes, al segon trimestre, han fet un projecte molt interessant sobre la matèria i l’energia anomenat SOM CIENTÍFICS I CIENTÍFIQUES.
La primera activitat que vam fer, va ser imaginar-se un científic. Vam apuntar les idees en la pissarra. Hi havia moltes idees que coincidien, per exemple, que era un home, amb monyo blanc i desfet, portava a les mans provetes, i tenia un aspecte un poc «boig».
Aleshores, vam posar a la pissarra digital exemples de científiques espanyoles importants, per a veure que aquesta idea que solem tindre dels científics, és bastant errònia.Després, vam posar a una cartolina, les idees prèvies que teníem sobre la matèria i l’energia.
Després, vam fer unes quantes experiències per a explicar que matèria és tot allò que té massa i volum. Vam pesar objectes amb la bàscula i vam calcular el volum dels objectes al més pur estil Arquimedes.
A més, vam comprovar que l’aire té massa i volum.També vam parlar dels canvis en la matèria, tant físics, com químics. Vam formar un núvol en una botella, per a veure com funciona la condensació que provoquen els núvols.
També vam recol·lectar diferents objectes fabricats amb diferents materials, per tal de recollir, en una taula, quines són les propietats de cada material.
I per a acabar amb la matèria, vam veure diferents tipus de mescles i com separar-les. Aprofitant aquest saber, vam evaporar l’aigua d’una coca-cola per a saber tot el sucre que es queda en el fons del perol, i ens vam quedar molt sorpresos i sorpreses amb el resultat.
Després, ens vam centrar en l’energia i les seues formes. Vam fer algunes experiències amb l’electricitat estàtica.
A més de les fonts d’energia renovables i no renovables. Vam aprofitar per a fer una experiència «recreant» un desastre petrolífer.
A continuació, vam explicar l’electricitat i el magnetisme, i vam fer un circuit elèctric i vam manipular pols de ferro amb imants.
Per a finalitzar el projecte, l’alumnat va dissenyar un experiment per a explicar alguna cosa de la matèria o l’energia i havia d’explicar-ho a la resta de companys i companyes.
El resultat ha sigut espectacular, i a banda d’aprendre, hem gaudit molt!