- Neteja de la platja de Xeraco
El passat cap de setmana vam viure una jornada molt especial en família a la platja de Xeraco. Dins del nostre projecte escolar sobre els Objectius de Desenrotllament Sostenible, i en concret el *ODS 14: Vida submarina, organitzem una activitat de recollida de plàstics amb l’objectiu de cuidar i protegir el nostre entorn marí.

Grans i xicotets, famílies i professorat, ens unim amb entusiasme per a netejar la platja i reflexionar sobre la importància de mantindre les nostres mars lliures de residus. Va ser una experiència educativa, divertida i molt enriquidora que va reforçar valors com el respecte per la naturalesa, la col·laboració i la responsabilitat compartida.



A més de cuidar el medi ambient, esta jornada ens va permetre conviure en un entorn diferent, enfortint els llaços entre escola i família. Sens dubte, una activitat que ens va fer sentir que, amb xicotets gestos, podem generar un gran impacte.
Gràcies a totes les famílies per la vostra participació i compromís i també a l’ajuntament de Xeraco per la vostra atenció i col·laboració.

També, ens agradaria contar-vos que, aquesta activitat forma part d’un projecte que hem preparat i que, amb molt de treball, hem aconseguit ser part d’Escoles Blaves. Per ací vos deixem el nostre certificat!!

- Ioga aèri
Ja estem arribant al fi de curs i, com l’any passat, hem fet una sessió de ioga aèri com a cloenda de les sessions de ioga impartides per Sílvia. En aquest cas, aquesta sessió ha sigut donada per Inma Fenollar.
Aquesta activitat entra dins del nostre PEAF, projecte d’esport i activitat física amb el qual es subvenciona als centres educatius promotors de l’activitat física i de l’esport (CEPAFE).
El Ioga és una disciplina que ens ajuda a controlar millor el nostre cos i la nostra ment. Fomenta la nostra atenció, concentració, memòria i imaginació. Durant el curs escolar, el nostre alumnat ha estat fent sessions on han treballat moltíssim la relaxació, la gratitud, la concentració, tècniques de respiració, el txakres i postures.
Per ací vos deixem algunes de les fotos per mostrar-vos tot el que el nostre alumnat ha gaudit i experimentat.






- Tallers d’aromateràpia
Durant aquestes setmanes, tan l’alumnat, els docents com les famílies, han assistit a un taller d’aromateràpia que han estat subvencionats per l’AMPA del centre.
Amb aquest taller, i gràcies a Nadina, hem pogut conèixer molt més sobre l’aromateràpia i els beneficis de l’ús dels olis essencials que ajuden a crear balanç i armonia de les nostres emocions. Nadina ens va contar la relació que existeix entre els olors i les experiències que vivim. Qui no ha pogut olorar alguna flor i viatjar a casa la nostra avia? Són molts els beneficis que podem trobar amb el seu ús i ja forma part de les nostres sessions de ioga.




Moltíssimes gràcies a l’AMPA per aquests tallers tan interessants!
- Parlem dels microplàstics als peixos amb Noèlia
Aquest dilluns ens va visitar Noèlia, professora de l’IES Manuel Sanchis Guarner de Castelló i mare del nostre alumne Dídac de cinqué, per exposar-nos el treball realitzat amb el seu alumnat sobre els microplàstics als peixos. Dins del nostre projecte sobre el fons marí, ens ha paregut molt interessant aquest treball i el nostre alumnat ha pogut compartir també amb ella tot el que estan aprenent.
Aquesta exposició forma part del projecte voluntariat de famílies així que, moltes gràcies a Noèlia per compartir aquest projecte amb nosaltres.



- Projectes Interdisciplinaris
Durant aquest primer trimestre, en l’assignatura de Projectes Interdisciplinaris hem treballat el desenvolupament de la Competència Digital del nostre alumnat que, segons el Decret 106/2022, implica l’ús segur, saludable, sostenible, crític i responsable de les tecnologies digitals per a l’aprenentatge, per al treball i per a la participació en la societat, així com la interacció amb estes.
Alguns dels descriptors operatius que s’han d’aconseguir al finalitzar l’etapa d’educació primària fan referència a aspectes que hem estat treballant a tota primària com per exemple la creació de continguts digitals, compartir documents, inici de la robòtica com a ferramenta educativa, entre altres.
És per això que, en primer cicle, hem estat treballant la robòtica amb el material Vex Go. En segon cicle hem estat treballant la mecanografia i després la creació de documents per després compartir-los amb la plataforma Microsoft365 i AULES. Per últim, a tercer cicle hem estat treballant la creació de videojocs amb la plataforma SCRATCH.
Per ací vos deixem algunes de les fotografies.





