- Projecte Ioga a l’escola
L’alumnat de primària i infantil, durant tot el curs escolar, ha pogut practicar ioga amb el projecte Ioga a l’escola. Durant una sessió a la setmana, l’alumnat ha pogut practicar diferents postures a més de relaxar-se i meditar. Una sessió en la que l’alumnat gaudeix, participa i aprén a regular les seues emocions.
Per ací vos deixem algunes fotos de les sessions!
El aereoioga, és un tipus de ioga conegut també com a ioga aeri, o com antigravity ioga. És una mescla de ioga amb exercicis de dansa i pilates, els quals, són realitzats amb moviments acrobàtics, tenint el cos suspés del sostre en alguna cosa semblança a un gronxador.
Com a activitat final d’aquest projecte, l’alumnat de primària ha pogut gaudir d’una sessió de ioga aèri amb la col·laboració d’Inma Fenollar.
Mireu què bé ho han fet!
- Estrena de l’òpera “Els germans entremaliats”
La companyia “L’arbre de les estreles” va estrenar el passat 30 de maig l’òpera “Els germans entremaliats”, una òpera creada i interpretada íntegrament per l’alumnat de primer cicle del CEIP Mariano Jornet Perales de Bèlgida. Entre nervis, il·lusió, concentració, alegria… l’òpera es va dur a terme amb el professorat gaudint a les butaques de l’auditori de Bèlgida, on tota la responsabilitat va recaure en els xiquets i xiquetes.
Des de principi de curs, l’alumnat ha consensuat un nom per a la seua companyia, un logotip, hem triat i dissenyat les nostres samarretes, han creat el tema, la tesi, els personatges, les cançons, música, diàlegs, invitacions, decorats… tot creat per l’alumnat.
LÓVAno és només un projecte que intenta apropar l’òpera i les seues professions a l’alumnat, sinò un projecte que es basa en dinàmiques, reptes i metàfores que van molt més enllà, creant espais de comunicació, un lloc segur on poder expressar les seues emocions, facilitant la convivència i la cooperació entre l’alumnat.
Volem donar les gràcies a totes les persones que han ajudat a dur endavant el projecte:
- A l’ajuntament per rebre’ns sempre amb el millor somriure amb les nostres sol·licituds, telefonades i, sobretot, per deixar-nos l’auditori de Bèlgida.
- A Javi, per dedicar el seu temps a fer tots els preparatius per amplificar les veus dels intèrprets amb els micros i la taula de so. També donar les gràcies al grup Raboser, grup de teatre pels micros d’ambient.
- A les famílies, mestres i assistents, per tot el suport rebut durant tot el curs, transmetent ànims, admiració i confiança en el projecte.
- A la nostra escola, per donar-nos l’oportunitat i l’espenta per a formar-nos en aquest projecte i dur endavant iniciatives que ens fan créixer a tota la comunitat educativa.
- A l’alumnat de primer cicle… ens heu canviat la mirada cap a l’educació ❤️
- SOM CIENTÍFICS I CIENTÍFIQUES
La classe dels esportistes, al segon trimestre, han fet un projecte molt interessant sobre la matèria i l’energia anomenat SOM CIENTÍFICS I CIENTÍFIQUES.
La primera activitat que vam fer, va ser imaginar-se un científic. Vam apuntar les idees en la pissarra. Hi havia moltes idees que coincidien, per exemple, que era un home, amb monyo blanc i desfet, portava a les mans provetes, i tenia un aspecte un poc «boig».
Aleshores, vam posar a la pissarra digital exemples de científiques espanyoles importants, per a veure que aquesta idea que solem tindre dels científics, és bastant errònia.Després, vam posar a una cartolina, les idees prèvies que teníem sobre la matèria i l’energia.
Després, vam fer unes quantes experiències per a explicar que matèria és tot allò que té massa i volum. Vam pesar objectes amb la bàscula i vam calcular el volum dels objectes al més pur estil Arquimedes.
A més, vam comprovar que l’aire té massa i volum.També vam parlar dels canvis en la matèria, tant físics, com químics. Vam formar un núvol en una botella, per a veure com funciona la condensació que provoquen els núvols.
També vam recol·lectar diferents objectes fabricats amb diferents materials, per tal de recollir, en una taula, quines són les propietats de cada material.
I per a acabar amb la matèria, vam veure diferents tipus de mescles i com separar-les. Aprofitant aquest saber, vam evaporar l’aigua d’una coca-cola per a saber tot el sucre que es queda en el fons del perol, i ens vam quedar molt sorpresos i sorpreses amb el resultat.
Després, ens vam centrar en l’energia i les seues formes. Vam fer algunes experiències amb l’electricitat estàtica.
A més de les fonts d’energia renovables i no renovables. Vam aprofitar per a fer una experiència «recreant» un desastre petrolífer.
A continuació, vam explicar l’electricitat i el magnetisme, i vam fer un circuit elèctric i vam manipular pols de ferro amb imants.
Per a finalitzar el projecte, l’alumnat va dissenyar un experiment per a explicar alguna cosa de la matèria o l’energia i havia d’explicar-ho a la resta de companys i companyes.
El resultat ha sigut espectacular, i a banda d’aprendre, hem gaudit molt!
- Les estacions i el cicle de l’aigua
Al segon trimestre, la classe de les estreles del 1r cicle, ha seguit descobrint diferents sabers bàsics en l’àrea de Coneixement del Medi. Començarem treballant les característiques de les diferents estacions, així com el temps (dies, setmanes i mesos) on crearem un tríptic.
L’alumnat també es va convertir en xicotets investigadors, realitzant diferents experiments per conèixer el funcionament el cicle de l’aigua. Elaborant finalment una maqueta per interioritzar aquest procés.
Finalment treballarem l’oratge i els diferents instruments de mesura, realitzant una veleta.
Quantes coses hem aprés i que bé ens ho hem passat!
- Entrega de professions del projecte LÓVA
Les mestres de LÓVA de de la companyia d’òpera “L’Arbre de les estreles” ja han fet entrega a l’alumnat de les seues professions amb una cerimònia d’entrega de diplomes i de la samarreta oficial de la companyia! Escenografia i il·luminació, intèrprets, música i composició, cap de producció, escriptors/es, maquillatge i coreografia…. Açò ja va prenent forma!
Quina vesprada més emotiva! Enhorabona companyia!