1r cicle (1r i 2n)

• Don Quixot de la Manxa a l’escola

Les xiquetes i xiquets del 1r cicle del CEIP Mariano Jornet Perales han començat a treballar el llibre de lectura d’aquest any. Es tracta de Don Quixot de la Manxa.

Estan molt il·lusionats per llegir aquest gran clàssic de la nostra literatura.

• VISITEM LA BIBLIOTECA

El passat 7 de juny, la classe de les estreles, va visitar la biblioteca municipal del nostre poble dins del projecte Biblioinnova’t.

Allí vam poder gaudir d’una estoneta de lectura dels llibres que més ens van agradar.

També vam explicar l’horari de la biblioteca (dilluns i dimecres de 17:00 a 19:00 ) i que podem agafar els llibres que ens agraden si ens fem un carnet.

Gràcies a l’ajuntament de Bèlgida per fer possible aquesta visita.

• Estrena de l’òpera “Els germans entremaliats”

La companyia “L’arbre de les estreles” va estrenar el passat 30 de maig l’òpera “Els germans entremaliats”, una òpera creada i interpretada íntegrament per l’alumnat de primer cicle del CEIP Mariano Jornet Perales de Bèlgida. Entre nervis, il·lusió, concentració, alegria… l’òpera es va dur a terme amb el professorat gaudint a les butaques de l’auditori de Bèlgida, on tota la responsabilitat va recaure en els xiquets i xiquetes.

Des de principi de curs, l’alumnat ha consensuat un nom per a la seua companyia, un logotip, hem triat i dissenyat les nostres samarretes, han creat el tema, la tesi, els personatges, les cançons, música, diàlegs, invitacions, decorats… tot creat per l’alumnat.

LÓVAno és només un projecte que intenta apropar l’òpera i les seues professions a l’alumnat, sinò un projecte que es basa en dinàmiques, reptes i metàfores que van molt més enllà, creant espais de comunicació, un lloc segur on poder expressar les seues emocions, facilitant la convivència i la cooperació entre l’alumnat.

Volem donar les gràcies a totes les persones que han ajudat a dur endavant el projecte:

• A l’ajuntament per rebre’ns sempre amb el millor somriure amb les nostres sol·licituds, telefonades i, sobretot, per deixar-nos l’auditori de Bèlgida.
    • A Javi, per dedicar el seu temps a fer tots els preparatius per amplificar les veus dels intèrprets amb els micros i la taula de so. També donar les gràcies al grup Raboser, grup de teatre pels micros d’ambient.
    • A les famílies, mestres i assistents, per tot el suport rebut durant tot el curs, transmetent ànims, admiració i confiança en el projecte.
    • A la nostra escola, per donar-nos l’oportunitat i l’espenta per a formar-nos en aquest projecte i dur endavant iniciatives que ens fan créixer a tota la comunitat educativa.
    • A l’alumnat de primer cicle… ens heu canviat la mirada cap a l’educació ❤️
  • Les estacions i el cicle de l’aigua

Al segon trimestre, la classe de les estreles del 1r cicle, ha seguit descobrint diferents sabers bàsics en l’àrea de Coneixement del Medi. Començarem treballant les característiques de les diferents estacions, així com el temps (dies, setmanes i mesos) on crearem un tríptic.

L’alumnat també es va convertir en xicotets investigadors, realitzant diferents experiments per conèixer el funcionament el cicle de l’aigua. Elaborant finalment una maqueta per interioritzar aquest procés.

Finalment treballarem l’oratge i els diferents instruments de mesura, realitzant una veleta.

Quantes coses hem aprés i que bé ens ho hem passat!

• Entrega de professions del projecte LÓVA

Les mestres de LÓVA de de la companyia d’òpera “L’Arbre de les estreles” ja han fet entrega a l’alumnat de les seues professions amb una cerimònia d’entrega de diplomes i de la samarreta oficial de la companyia! Escenografia i il·luminació, intèrprets, música i composició, cap de producció, escriptors/es, maquillatge i coreografia…. Açò ja va prenent forma!

Quina vesprada més emotiva! Enhorabona companyia!