Durant el mes de maig els alumnes del CEIP Lluís Tena hem estat realitzant una sèrie d’activitats amb l’aigua. Des d’infantil fins a segon de Primària hem fet sessions de natació a la piscina coberta de Vinaròs. I de tercer a sisé hem anat al Club Nàutic de Vinaròs a fer kayak i vela, entre d’altres.
Les sessions s’han donat els dimecres d’aquest mes, exceptuant el de la sortida de fi de curs, concretament el 8, el 15 i el 29. Aquests dies, han vingut dos autobusos a recollir-nos, un per als de la piscina, i l’altre per als del Club Nàutic. Les activitats s’han realitzat de 9:30 h a 13 h, seguint a la vesprada la rutina de classes habitual.
A més, allí hem estat acompanyats per professionals que ens han ajudat a millorar i a aprendre, a la vegada que hem gaudit molt d’aquestes activitats.
A continuació, podreu comprovar que divertit va ser!
Avui celebrem el dia mundial de la creativitat i la innovació amb un taller KAPLA!
KAPLA és un joc universal que desperta la creativitat de xiquets i xiquetes, i dels adults. Per grups hem jugat i gaudit a l’espai del poliesportiu d’aquest material. Gràcies a l’especialista del taller i al seu acompanyament hem creat dinosaures, robots, Torre Eiffel, gran muralla Xina, entre d’altres.
Aquesta activitat ens ha potenciat el plaer de compartir i del treball en grup. A més, hem estimulat el poder de la imaginació i desenvolupat aspectes com la lògica, la concentració i l’autonomia. Aquest material també ens ha oferit moments per inventar, provar, equivocar-se i perseverar.
CURIOSITAT! Durant un viatge al sud de França a finals de 1960, Tom van der Bruggen, un antiquari holandés, es va enamorar d’una granja en ruïnes i va decidir convertir-la en un castell. Per visualitzar el projecte, va intentar fer una maqueta amb blocs de fusta. Aquests blocs, però, eren massa grans per construir un model precís i realista i, per això, va decidir crear-les les seues pròpies peces de construcció. Així, és com van néixer les primeres tauletes a les quals va donar el nom de KAPLA, KAbouter PLAnkje, que en holandés vol dir “taulera de follet”.
Una de les activitats anuals de la nostra escola són les Jornades Ecoescola, aquest curs hem celebrat la quinta edició i les hem realitzat durant el dilluns 25 i dimarts 26 de març de 2024.
Han estat dos dies plens d’activitats que seguidament us compartim:
Jocs grupals per seguir familiaritzant-nos amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible:
Taller “ODS3. L’hort escolar”: després d’haver observat que teníem amenaces al nostre hort i que algunes de les plantes estaven patint. Vam elaborar unes banderoles amb teles diverses per tal de despistar als ocells.
Taller “ODS4. Educació de qualitat”: vam estar observant les il·lustracions i vam reflexionar sobre les frases i paraules que empra l’il·lustrador Joan Turú. Seguidament, inspirant-nos en les seues obres, vam convertir-nos en artistes!
Taller “ODS6. L’aigua a l’escola”: davant de la sequera que estem patint al nostre territori ocasionada per les poques pluges, i com a ciutadans del nostre planeta. Vam reflexionar i deixar anotades les accions que podem canviar i/o modificar per estalviar aigua i el per què és tan important l’aigua a les nostres vides i, per tant, a la nostra escola.
Taller “ODS 15. L’apadrinament verd”: escoltar als infants és essencial i la proposta principal d’aquest taller va sorgir d’elles i ells. Per tant, ens vam disposar a preparar tot el material necessari i vam procedir a primer pintar els tests, després trasplantar les plantar i després comprometre’ns a cuidar-les, tot això aprofitant el lligam creat a través de l’activitat de l’apadrinament lector. Ara els padrins i les padrines i les seues filloles i fillols, comparteixen lectura i natura.
A més a més, hem elaborat un dossier, que el tenim disponible a la biblioteca de la nostra escola, on es recull la fitxa de cada planta i on podem consultar com l’anomenem, quin és el seu nom científic, qui són les encarregades i encarregats, el seu dibuix, quants dies a la setmana cal regar-les i una foto de la planta i l’equip a qui pertany.
L’activitat vinculada a l’“ODS 17. Cursa solidària” va haver de anul·lar-se degut a les condicions meteorològiques.
Al llarg d’aquestes jornades totes i tots vam elaborar un cub on vam deixar empremta dels ODS que vam tractar i aprofundir en els diferents tallers fets.
Continuarem en el camí del respecte i cura del nostre entorn, ja que com a ciutadans del nostre planeta és la nostra responsabilitat aconseguir els Objectius establerts a l’agenda 2030.
Un any més celebrem el dia de la Dona a l’escola, on preparem activitats per acompanyar al nostre alumnat en la reflexió crítica de les desigualtats de gènere.
Els nostres objectius han segut reivindicar els drets d’igualtat de les dones, fer visible la importància de la igualtat i reconèixer les fites de les dones a la societat.
Aquest any, unit al projecte que estem treballant a l’escola, hem fet un scape-room, on mitjançant les diferents activitats proposades als alumnes, han anat descobrint i coneixent diferents dones exploradores que al llarg de la història han deixat petjada gràcies al seu talent, esforç i coratge.
Com a resultat de l’activitat, cada grup d’alumnes ha construït un cub on d’una forma creativa i cooperativa han pogut representar tot el que han aprés d’aquestes dones, no només per el llegat que ens han deixat, si no com a nous models de referent.
Durant la setmana del 5 al 9 de febrer, els nostres alumnes han viscut jornades plenes d’alegria i diversió per celebrar la setmana de Carnestoltes, on cada dia han hagut de portar la consigna per tal de no pagar les conseqüències. El divendres 9, va culminar amb una espectacular desfilada pels carrers del poble, acompanyats per una animada xaranga que va fer vibrar a tots els assistents, on els nostres alumnes van mostrar el seu enginy i creativitat en els seus balls i lemes. Agrair a tots els docents, alumnat, membres de l’AMPA i famílies per la seua participació activa i entusiasta en esta celebració de Carnestoltes. Gràcies per fer-ho tan especial!
El 7 de febrer rebérem a escola als jugadors del Vila-real Carme Carbonell i Adrià Altimira. Els férem una entrevista que havíem preparat i ens signaren moltes fotos i samarretes.
El 5 de febrer l’alumnat de 3r a 6è vàrem rebre als companys/es de COCEMFE Maestrat, que ens havien preparat una jornada d’esport adaptat. Aprenguérem a jugar a bàsquet amb cadira de rodes, a Boccia i a Golball alhora que ens posàvem en la pell de persones amb capacitats diferents a les nostres.
Un any més ens hem tornat a trobar amb Pepe Mezquita, jugador professional de pilota valenciana, qui ens ha ajudat a millorar i a consolidar tot allò que havíem après a classe d’Educació Física.
Acomiadem aquest primer trimestre amb una setmana plena d’activitats, emocions i noves experiències. Durant aquesta setmana el nostre alumnat ha realitzat una sèrie d’activitats per a tancar el trimestre de la millor forma possible.
– El dilluns vam realitzar unes postals de Nadal que repartirem pel poble per a felicitar les festes als nostres familiars i amics. – El dimarts vam preparar els adorns per al nostre arbre de Nadal del CEIP Lluís Tena, tot amb material reciclat. – El dimecres anàvem a fer la cursa solidària, però el temps no ens va deixar gaudir d’ella, posposant-la per a un altre moment. Vam gaudir d’un dia de jocs a l’escola. – El dijous realitzarem una vesprada de cinema, on les diferents classes van veure curts i pel·lícules relacionades amb l’època Nadalenca. – El divendres, per a concloure amb la setmana i acomiadar el trimestre, vam celebrar la GRAN FIRA D’HIVERN, on famílies i alumnes/as van poder gaudir de diferents jocs i activitats en el centre. Esperem que ho passàreu igual de bé que nosaltres.
Des del CEIP Lluís Tena us desitgem Bones festes!
12002208
Avís de privacitat
Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.