Entenem l’educació com el principal instrument per a construir una cultura democràtica i de convivència positiva, clau per crear societats altruistes, empàtiques i resilients.
La convivència és la condició fonamental per al desenvolupament de l’activitat educativa de l’escola. La finalitat d’aquesta és formar una ciutadania que, des d’una actitud personal, crítica i lliure, respecte, coopere i siga solidària amb altres persones per aconseguir una societat que, d’una manera constructiva i dialogant, puga resoldre els conflictes.
La igualtat és un dret que implica que totes les persones han de tenir les mateixes oportunitats per aconseguir equivalents condicions de vida en l’àmbit personal i social, independentment del seu gènere, sexe, ètnia, religió, opinió o qualsevol altra condició.
Des d’aquí, ens plantegem aconseguir-ho, treballant de manera constant per afavorir el desenvolupament de les capacitats, dels hàbits intel·lectuals i humans, i fomentar l’actitud de respecte de l’alumnat cap a cadascun dels membres de la comunitat educativa.
Aquesta actitud de respecte és fonamental per a solucionar les situacions de conflicte. El clima de respecte afavoreix la comprensió de les normes i procediments establerts per al funcionament del Centre, l’orientació de l’activitat acadèmica cap a un aprenentatge significatiu i adaptat a les necessitats i capacitats de l’alumnat atenent la diversitat del centre, i la participació i cooperació de totes i tots en la correcció de les conductes inadaptades i en la resolució de conflictes.
És per això, que la finalitat d’aquest espai és mostrar com la nostra escola participa en les diferents activitats proposades sobre la igualtat i la convivència.