MOBILITAT BRUSSEL·LES

ERASMUS + BRUSELAS (21- 27 ABRIL)

Diumenge 21 d’abril

El passat 21 d’abril va començar la primera mobilitat del projecte ERASMUS + que està desenvolupant el centre dins del consorci DIGINCLUTED coordinat pel CEFIRE. Este dia, la nostra companya Ana Belén, acompanyada de Cristina Sempere del CPEE Tomàs Llàcer d’Alcoi, van viatjar rumb a Brussel·les. Esta mobilitat va consistir en un curs de formació “Empowering learners in an inclusivament classroom” que es va desenvolupar del dia 22 al 26 en la Classe del Futur (Future Classroom Lab) creada dins del consorci de Ministeris d’Educació europeus, “The European Schoolnet”.

Dilluns 22 d’abril

El dilluns va començar el curs al qual van assistir professorat de diferents països europeus (Espanya, Eslovàquia, Lituània, Portugal i Turquia). En esta primera jornada van tindre la primera presa de contacte amb els participants, van explorar les diferents zones que componen l’aula del futur original i van treballar conceptes teòrics previs sobre la inclusió de l’alumnat.

Dimarts 23 d’abril

En el segon dia del curs, van aprendre sobre recursos tecnològics per a treballar la inclusió de l’alumnat i promoure un llenguatge inclusiu que arribe a tots/as. També van investigar i van realitzar presentacions sobre diferents metodologies inclusives i sobre com aconseguir el benestar de les persones neurodivergents.

Dimecres 24 d’abril

Este dia es va treballar la metodologia Tinkering basada en el treball per projectes. Es va aprofundir en el Disseny Universal d’Aprenentatge (DUA) i també algunes ferramentes per a facilitar l’accés de l’alumnat a la informació fent ús de la Realitat Augmentada.

Per a acabar el dia van realitzar una visita cultural al Parlamentarium, un museu que explica la història de la Unió Europea, inclòs alguns projectes com l’Erasmus+.

Dijous 25 d’abril

Este dia el treball es va centrar en desenvolupar estratègies per a acabar amb el (ciber) bullying i amb la discriminació LGTBQ+. Així mateix, van rebre orientacions per a adaptar materials i per a realitzar avaluacions centrades en les necessitats de l’alumnat.

Divendres 26 d’abril

Per a acabar el curs, es va dedicar una sessió a compartir diferents pràctiques educatives d’èxit en les diferents escoles. La nostra companya Ana Belén va aprofitar per a compartir imatges de la nostra Aula del Futur i per a explicar el treball que fem en el centre amb les caixes d’aprenentatge. Finalment, es van entregar els certificats d’assistència i es van intercanviar contactes per a possible projectes comuns.