QUÈ ÉS AIXÒ DE COL·LABORACIÓ ECONÒMICA?

Per què una col·laboració?

Com ja informarem el passat juliol, la col·laboració econòmica de les famílies és una iniciativa del centre, aprovada per unanimitat pel Consell Escolar, per a material i recursos que ens possibilitarà el treball amb metodologies actives i la millora del processos d’ensenyança – aprenentatge que desenvoluparem entre tots i totes.

Aquesta col·laboració, s’emprarà per a material fungible, materials didàctics i lúdics, llibres i materials d’interés per als projectes que es desenvolupen en cadascú dels nivells, material per a l’assignatura de plàstica, jocs didàctics per a les aules, per a treball d’investigació i creació etc. Per exemple: si desenvolupem un projecte sobre determinada temàtica i volem comprar un llibre de consulta, un àlbum il·lustrat, bibliografia…el centre podrà proporcionar-lo o si realitzem una activitat d’investigació el centre pot comprar tauletes com a recurs didàctic perquè l’alumnat puga usar-les…

És obligatori col·laborar?

Al tractar-se d’una col·laboració, NO és obligatòria. És totalment voluntària.

Què ens possibilita aquesta col·laboració?

Ens possibilita augmentar i millorar el procés d’ensenyament i aprenentatge que gaudiran els vostres fills i les vostres filles.

Per què? Doncs perquè arribarem a més llocs i arribarem millor, perquè diversificarem les situacions d’aprenentatge, enriquint-les i dotant-les d’una major significat per a l’alumnat, perquè gaudirem d’unes activitats i experiències més diverses, igualitàries i equitatives, perquè aprendran a compartir i cuidar el material de tots i totes, contribuint a la millora de la corresponsabilitat, perquè si aquest material és compartit, és de tots i totes, contribuïm a reduir els materials que es necessiten, a reduir costos econòmics per a tots i totes, i a generar a la llarga molts menys residus, que tots tard o d’hora agrairem.

Per exemple,no és el mateix parlar sobre què és la ràdio, què fer un programa de ràdio. La diferència és notable, la primera és teoria, la segona és pràctica. Per a saber la teoria no fa falta material. Per a la segona necessitem material: cascos, micros, dispositius digitals… En la primera, l’alumnat és un objecte passiu que aprén un concepte. En la segona, aprén a fer ràdio en tota la seua extensió, aprén el concepte, i a més aprén a expressar-se i comunicar-se, a editar programes, a fer muntatges, a relacionar-se i col·laborar, en definitiva a ser competents.

Vol dir aquest exemple: què farem ràdio? Creiem que com a exemple és molt significatiu de les possibilitats que els vostres fills i filles tindran amb més i millors recursos i materials, podran gravar, fer vídeos, anunciar teatres, ser autèntics protagonistes, i qui sap, potser sí, i a mig termini si podem fer ràdio.

Com puc col·laborar?

A l’etapa d’infantil es demanen 60€ i a l’etapa de primària 40€.

Es farà una transferència al compte de l’escola LLUÍS GUARNER.

IBAN: ES56 2100 1946 7402 0003 7288

Al concepte es posarà: NOM DEL ALUMN@ I COGNOMS + CURS + MATERIAL 22-23

S’enviarà el comprovant al correu electrònic del tutor/a.

Les famílies hem de comprar alguna cosa si col·laborem econòmicament?

Sí, teniu la informació a la WEB. Pestanya “Secretaria” > LLIBRES I MATERIALS CURRICULARS

PRIMER i SEGON DE PRIMÀRIA

-Paquet de mocadors.

TERCER DE PRIMÀRIA

-Paquet de mocadors

-Motxilla (sense rodes).

– 1 Paquet de tovalloletes húmides.

QUART DE PRIMÀRIA

-Paquet de mocadors

-Motxilla (sense rodes).

– 1 Paquet de tovalloletes humides.

– Flauta

CINQUÉ I SISÉ DE PRIMÀRIA

– Flauta

*En cas de no participar, a banda del material anterior, també heu de dotar als vostres fills/es de tot el descrit a l’apartat de la web.

Quan puc fer la col·laboració?

Del 1 al 30 de septembre.