ACTUACIÓ D’ÈXIT: TERTÚLIES DIALÒGIQUES (3r i 4t)

Les tertúlies dialògiques consisteixen en la construcció col·lectiva de significat i coneixement sobre la base del diàleg amb tot l’alumnat o persones participants en la tertúlia.

Com s’organitzen?

En cada sessió tot l’alumnat participant exposa la seua interpretació sobre allò en què s’està treballant en la tertúlia dialògica (un text literari, una obra d’art, una peça musical, una aportació matemàtica, etc.). Així, expressa a la resta allò que li ha suscitat, explicant per què li ha cridat l’atenció, relacionant-ho amb diàlegs previs en tertúlies anteriors, exposant la seua reflexió crítica sobre aquest tema. A través del diàleg i les aportacions de cada estudiant es genera un intercanvi enriquidor que permet aprofundir en allò sobre què versa la tertúlia, promovent al seu torn la construcció de nous coneixements. En cada sessió una de les persones participants assumeix el rol de moderadora amb la idea d’afavorir una participació igualitària entre tot l’alumnat.

Per exemple, en la tertúlia literària tot l’alumnat es compromet a llegir un nombre de pàgines o capítols i a triar paràgrafs que després en la tertúlia lligen en veu alta i expliquen el perquè de la seua elecció. Debatent al voltant d’ells.