ESMORZAR SALUDABLE
Esmorzar de manera saludable és clau per a mantindre actius ment i cos i poder seguir amb vitalitat la resta del dia. Per als xiquets i xiquetes és fonamental per a un bon rendiment escolar. És per això que, des del centre s’esta duent a terme un projecte per a fomentar el consum saludable i conscienciar a l’alumnat de la seua importància.
D’una banda, estem immersos en un programa en el qual el centre dona aliments saludables i ecològics a tot l’alumnat una vegada a la setmana. A més d’això, es realitzen diferents activitats a les aules per a continuar recordant la necessitat de menjar bé.
D’altra banda, s’està duent a terme un altre programa anomenat “GAUDIX AMB LES FRUITES, HORTALISSES I LACTIS”. Este va dirigit a l’alumnat d’Ed. Primària en el qual se’ls oferix fruites, hortalisses i lactis els divendres. En este programa, a més comptem amb una pàgina web amb activitats educatives per a fomentar l’hàbit saludable.
Sens dubte són programes essencials que estan facilitant el coneixement i desenvolupament saludable del nostre alumnat!
CONSELLS ALIMENTICIS
ACÍ US DEIXEM CONSELLS PERQUÈ TAMBÉ OFERIU ALS VOSTRES FILLS I FILLES UN ESMORZAR SALUDABLE.
Els alumnes i les aumnes d’infantil també us donen estos consells.
Innovamat és una proposta educativa que té com a objectiu impulsar un aprenentatge competencial, personalitzat i pràctic de les matemàtiques. Està dirigida a xiquets i xiquetes d’entre 3 i 16 anys, i prioritza la comprensió dels continguts i el desenvolupament d’habilitats matemàtiques vinculades a la resolució de problemes, fomentant l’aprenentatge d’esta disciplina a través de l’experimentació, la conversa i la pràctica individualitzada.
PROJECTE D’ INNOVACIÓ DE PATIS : RENATURALIZACIÓ
D’ ESPAIS
Amb el projecte d’innovació de patis i amb l’ajuda de la comissió de patis de la nostra escola, hem creat un espai on poder gaudir de diferents jocs i esports. Contem amb diferents racons i materials per a que els més petits exploren, observen i desenvolupent la seua creativitat.
ROCÒDROM
Per a poder practicar l ‘escalada i afavorir la psicomotricitat del nostre alumnat.
En el centre s’està duent a terme una comissió de ODS amb l’objectiu que l’alumnat els conega i contribuïsca en el seu desenvolupament. Per a això, cada classe té un ecodelegat que acudix a les reunions on parlen sobre un objectiu i la manera de dur-lo a terme. Estos ecodelegats i ecodelegades després transmeten la informació en les seues classes i es realitzen diferents activitats.
AULA DE 2 ANYS
El col·legi compta recentment amb aula de 2 anys on l’alumnat disposa dels materials i recursos necessaris per al seu desenvolupament i aprenentatge. Esta aula està sota la responsabilitat d’una mestra especialista en Educació Infantil i una auxiliar que fa costat a la tutora. Atés que, en la majoria dels casos, és el primer contacte amb l’escola, l’adaptació és progressiva.
PROJECTE ESCOLES CONECTADES
El CEIP Emilio Varela forma part dels Centres Digitals Col·laboratius amb l’objectiu de millorar la Competència Digital del nostre alumnat i també del propi professorat. Este projecte ha dotat al centre de ferramentes i recursos digitals (tauletes, ordinadors, pissarres digitals) i ha permés accedir als recursos educatius digitals des de qualsevol lloc del centre afavorint així les labors educatives.
UNITAT ESPECÍFICA EDUCATIVA DE CENTRES ORDINARIS (AULA UEECO)
Cada alumne té una manera única d’accedir als aprenentatges, així com un ritme propi. És per això que el nostre centre compta amb una aula UEECO on no sols es permet tractar els trastorns de l’aprenentatge, sinó que se’ls dona l’oportunitat d’aprendre amb l’alumnat d’aules ordinàries. Qualsevol alumne ix beneficiat pel fet de ser respectat i valorat en el seu ritme d’aprenentatge.
El personal que atés a l’aula UEECO és una especialista en audició i llenguatge, una mestra de pedagogia terapèutica i una educadora d’educació especial.
En el nostre centre gaudim dia a dia de l’oportunitat que l’aula UEECO ens dona i tots junts aprenem!