Erasmus a Croàcia amb alumnat

El CEIP Bonavista d’Ontinyent continua desenvolupant el seu projecte KA 226 anomenat: COVID 19, School Digital Accelerator, amb codi 2020-1-BE01-KA226-SCH-082714 amb la primera mobilitat a la ciutat de Zagreb, a Croàcia. L’activitat s’ha dut a terme del 2 al 9 d’abril. Aquests projectes KA 226, van ser creats per la Unió Europea de forma extraordinària, després del confinament a l’any 2020 amb l’objectiu de desenvolupar accions per pal·liar la bretxa digital existent a l’àmbit educatiu. 

Dins d’aquest projecte, ja s’han desenvolupat tres mobilitats a Bèlgica, Turquia i ara a Croàcia durant aquest curs escolar. Però aquesta ocasió, sens dubte ha sigut la més especial, ja que per primera vegada, deu alumnes de sisè i tres docents han pogut participar en un encontre amb escolars de huit nacionalitats, estan gaudint d’una experiència molt enriquidora. 

En aquesta ocasió, a la ciutat de Zagreb, han pogut conèixer l’escola i el sistema educatiu, la recerca del tresor per la ciutat, diverses visites culturals com el llacs de Plitvice i part de la costa Dàlmata. A més a més, han treballat la tècnica STOP MOTION i han pogut realitzar diversos vídeos que posteriorment han presentat a la resta de participants. 

Aprofitant la estància a la ciutat, han visitat l’escoleta infantil Mali Istrazivac, els nostres socis d’altre projecte que s’està desenvolupant al centre i que el passat mes de gener estigueren al CEIP Bonavista realitzant un jobshadowing.

Tanmateix, a l’alumnat els esperava una sorpresa a la seua arribada, les auxiliars de conversa Erasmus, Roza i Urska, els van visitar i van poder retrobar-se i gaudir d’un temps junts.

A Croàcia,  s’han marcat les bases de la propera mobilitat que es desenvoluparà en Ontinyent que rebrem a meitat octubre del 2022 un centenar d’entre alumnes i professorat on es podrà veure tant el dia a dia del centres, les costums així com la pròpia cultura.

En aquest projecte han participat professorat i alumnat de Bèlgica, Estònia, Bulgària, Croàcia, Turquia, Eslovènia i Nord Macèdonia.  

Sens dubte ha sigut una gran experiència la que han viscut, que enriqueix el procés d’internacionalització iniciat en el centre amb la primera participació de l’alumnat. 

2 D’ABRIL, DIA MUNDIAL DE L’AUTISME

Durant aquesta setmana hem realitzat diferents activitats per tal de donar visibilitat a les persones amb autisme. Des dels diferents nivells hem vist diferents vídeos, també manualitats i al mateix temps hem reflexionat sobre les característiques de les persones que tenen TEA. Des de l'escola donem valor a l'acceptació, inclusió i comprensió a totes les persones.

La tasca final ha consistit en que l'alumnat retallara una peça de trencaclosques que representa el símbol de TEA, formant un gran mural a l'entrada del hall de l'escola.

Hàbitats dels animals

Sabeu què són els éssers vius? Sabeu quins són els animals que viuen en la granja, la selva, la sabana o el desert? Quins són els que estan coberts de pèl, de plomes, escates? O com naixen o mengen els animals salvatges i domèstics?

Això i més, és el que ha après l’alumnat de segon, després d’acabar el projecte dels animals. I per finalitzar el seu treball, ens han deixat una mostra dels dos hàbitats que han treballat a classe, creant animals i elements que hi han al mar i a la selva, amb material reciclable.

ART AMB TOTS ELS SENTITS A 5 ANYS

L’art de processos és un moviment artístic que no busca com a objectiu final un resultat, sinó que l’alumnat gaudisca de l’experiència i del plaer d’aprendre fent i creant sense comparacions ni models de referència. L’art ens ajuda a expressar mitjançant el cos, les nostres emocions, les vivències i experiències pròpies i ens allibera. A l’aula de 5 anys hem encetat els tallers d’art de processos amb la finalitat de mostrar com i qui som a través de diferents tècniques i materials. En una de les ocasions preparàrem l’aula amb elements de festa, en una provocació central i diverses propostes de pintura amb textures, que conviuen amb música suau i tranquil·la. En altra ocasió presentàrem una xocolatada artística.

Però no sols preparem l’aula, sinó que també parlem amb l’alumnat per fer-los partícips del procés. El dia d’abans del taller seiem en rogle i els contem que alguna sorpresa els rebrà l’endemà tan prompte com entren a l’aula i que hauran de dur totes i tots el davantal per poder participar. Açò ja crea nerviosisme i emoció. Arribat el moment ens posem el davantal, obrim la porta i alah, guauu… tots els sentits es posen en funcionament i donem pas a què a l’alumnat explore i experimente sense interrompre processos interns

Dia Mundial de la Síndrome de Down

Hui dilluns dia 21 de març és el dia Mundial de la Síndrome de Down, hem acudit a l’escola amb els calcetins diferents, desparellats, per a conscienciar que les diferències ens enriqueixen. Apostem per la inclusió en tots els àmbits de les nostres vides!!!

Dia de la dona

La nostra escola continua compromesa en caminar cap endavant per eliminar les desigualtats que les dones seguim patint. Aquest dia hem fet activitats on ha participat tot l’alumnat, des d’infantil fins primària. “Artur i Clementina” han segut els protagonistes en infantil, gaudint dels somnis d’aquesta tortuga tan aventurera que sols volia ser lliure i ella mateixa. També hem pintat un banc del pati amb el color que ens identifica a dones, xiquetes, mares, iaies…el violeta, en ell s’han escrit frases que han sorgit de les converses al voltant d’aquest dia en les classes. El espai violeta també ha estat present mitjançant un joc al voltant de Dones Mestres,totes valencianes.

Sols dir que com escola democràtica que som tenim la responsabilitat de fer un món just i igualitari on totes les persones poguem ser lliures, fent un present millor i un futur on les desigualtats no existeisquen

Carnestoltes

Després d’una setmana d’activitats, Carnestoltes ha arribat a la seua fi.

El pregó de Carnestoltes de la setmana passada va donar lloc a una sèrie de consignes que l’alumnat del centre va portar al llarg de la setmana per no ser enfarinats per Carnestoltes i la seua comitiva: monyo de color, perruques, peces de roba dels majors...

El judici que va realitzar l’alumnat de 6è va ser el preludi de la desfilada de Carnestoltes que es va realitzar ahir al pati de l’escola, on els xiquets i les xiquetes van poder gaudir d’una vesprada plena de diversió, música, ball i molt de color.

Fins el proper any Carnestoltes!

Judici de Carnestoltes al Bonavista

Ahir vam poder gaudir del Judici de Carnestoltes al teatre Echegaray. Després de mesos de preparació, per fi va arribar el dia que tots els xiquets i xiquetes de 6è de primària estaven esperant. 

Va ser un dia increïble, amb una barreja de moltíssimes emocions i sentiments: alegria, felicitat, nervis, il·lusió... 

L’esforç de tot l’alumnat de 6è es va veure recompensat amb les dos representacions que van realitzar, on un públic entusiasmat no va parar d’aplaudir.  

Enhorabona pel gran treball realitzat! 

El pregó al Bonavista

El Bonavista ja està de festa! El carnestoltes ha sigut anunciat amb el pregó que amb tanta estima ens ha preparat l’alumnat de 5è de primària. 

Si no vols que t’enfarinen, hauràs de portar: 

  • Dilluns 21 de febrer: vindre amb roba i cabell del mateix color. 
  • Dimarts 22 de febrer: vindre amb roba dels nostres majors. 
  • Dimecres 23 de febrer: amb el monyo pintat o una perruca molona al cap. 

Contacontes “La perruca de Luca”

Aquesta setmana l’alumnat de cinc anys i primer ha gaudit del contacontes de “La perruca de Luca”, activitat facilitada per l’ajuntament d’Ontinyent. 

Luca és un conte per a gent valenta, és una aposta educativa per trencar els estereotips de gènere. Qui decideix que el rosa és de xiquetes i el blau de xiquets? Quan crèiem que això ja estava superat, arriba Luca i ens fa veure que tot segueix igual. 

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies