EL BONAVISTA AMB L’ESPORT!

Aquesta setmana hem realitzat diverses activitats esportives al Bonavista. 

L’alumnat de 3r i 4t de primària ha començat a treballar l’esport de tir amb arc, activitat inclosa dins del programa EF+1 de la Conselleria d’Educació i que tenim al nostre projecte PEAFS. 

D’altra banda, l’alumnat de 5è ha utilitzat al llarg de la setmana a educació física la bicicleta. Han realitzat diversos circuits a l’escola. Per finalitzar, han participat al Bicibús escolar, activitat organitzada per l’Ajuntament d’Ontinyent per a celebrar el Dia Europeu sense cotxes. En aquesta activitat han realitzat una volta en bici per la localitat junt a xiquets i xiquetes d’altres escoles. 

Ho han passat molt bé practicant esport! 

ENS RETROBEM AL BONAVISTA AMB NOVES IL·LUSIONS

El passat dilluns vam tornar a l’escola després d’un estiu de descans i oci. Teníem moltes ganes de retrobar-nos i tornar a veure’ns les cares. 

El primer dia vam gaudir d’activitats divertides i variades com balls en directe, cançons, carreres, jocs de presentació… 

Esperem que aquest curs, al qual ja no s’implanten mesures restrictives de la COVID 19, puguem gaudir al màxim de totes les activitats programades i es desenvolupen plenament en germanor, harmonia i amb la normalitat que es mereix cadascun del moments. 

3a mobilitat a Corfú dins del projecte KA 101 anomenat “Acompanyant la infàcia amb una mirada respectuosa”

Un estiu formatiu molt intens per al professorat del CEIP Bonavista. A la darrera mobilitat de formació d’aquest estiu ha estat protagonitzada per les nostres companyes Maria Pla, Estívaliz Ferrero i Loreto Ferri a l’illa grega de Corfú. Al curs anomenat “Drama games and creative storytelling in the classroom: Breaking down ethnicity and social barriers” estan aprenent a crear històries interessants a través de jocs de creativitat i a utilitzar els jocs dramàtics en els seus entorns educatius mitjançant el famós mètode de Stanislavski.
L’objectiu d’aquest curs pràctic és que les participants aprenguen a crear guions interessants utilitzant la seva creativitat i jocs de dramatúrgia en el seu entorn educatiu, per tal que els seus alumnes s’involucren en el seu procés d’aprenentatge d’una manera més activa, vivencial i respectuosa.
Liderades per un expert en la matèria cinematogràfica, les nostres companyes estan immerses en el món del cinema, descobrint totes les diferents parts que componen l’elaboració d’una pel·lícula des de la caracterització dels personatges, l’escenografia… fins l’elaboració del guió.
Una setmana de jocs, actuacions, creativitat i improvisació en la meravellosa illa de Corfú.

2a mobilitat a Florència dins del projecte KA 101 anomenat acompanyant la infància amb una mirada respectuosa

De l’1 al 5 d’agost, Raquel i Pascual continuen desenvolupant el seu projecte KA 101 anomenat “Acompanyant la infància amb una mirada respectuosa” amb una mobilitat a Florència en la que participen dos membres de l’equip docent. El curs de formació on participen s’anomena “Teachers as Promoters of active Learning”.

La ciutat compta amb amb una cultura arraigada en una educació on, a més d’altres aspectes, es tenia molt en compte l’art. Aquesta educació era una d’una sensibilitat suprema que ha quedat plasmada en quadres, escultures i arquitectura entre altres. No hi ha educació si no hi ha cultura. Igualment, la formació que s’està fent posa èmfasi en com d’important és ésser sensible amb el paper de l’alumnat. Havia d’ésser Florència el lloc que ens unira per la mirada sensible que tenim de l’educació.

A més a més, en aquesta estada el professorat ha pogut conèixer les metodologies actives que s’apliquen a la resta d’Europa i les eines que s’empren com ara, aplicacions relacionades amb les noves tecnologies que ens permeten noves possibilitats d’actuació amb l’alumnat. S’ha parat molta atenció en el foment de metodologies actives que depositen el protagonisme en l’alumnat i no en el professorat, allunyant-se així d’ensenyaments més tradicionals.

En aquesta estada a Florència, s’ha comprovat la importància d’ involucrar i motivar a l’alumnat per diferents vies ja que totes les persones no aprenem de la mateixa manera degut a la nostra diversitat com a persones com que som.

Ara cal anar més enllà, compartir els aprenentatges d’aquesta formació  al Claustre de professorat per tal de millorar la pràctica educativa i caminar juntes i junts cap a una educació de qualitat fruit de la reflexió conjunta.

Cal donar les gràcies a aquest país i al grup humà on hem estat per la gran acollida rebuda i per compartir les seues experiències educatives.

Última mobilitat a Bèlgica del KA 101 “Eines per al canvi”

Del 4 al 8 de juliol, German i Ruben, van participar a l’última mobilitat del projecte KA 101 anomenat “Eines per al Canvi”. Amb una duració inicial de 24 mesos, ampliada a 36 mesos, degut a la pandèmia, el professorat del CEIP Bonavista ha pogut millorar la seua formació a Bulgària, Grècia, Finlàndia, Reggio Emilia (Itàlia), Itàlia i Bèlgica.  Aquest projecte va significar el punt de partida al món Erasmus, que dia a dia ha anat consolidant-se al projecte de centre.

A aquestes mobilitats, el professorat ha pogut millorar la seua formació, que dia a dia han anat implementant al CEIP Bonavista i millorant així les metodologies emprades al procés d’ensenyança aprenentatge del seu alumnat.

En aquesta ocasió, a Bèlgica, Ruben i German han millorat les seues competències STEM i robòtica així com han realitzat diverses eixides culturals per conèixer Bruges, Brussel·les, Amberes i Gant.

S’espera un estiu carregat de noves mobilitats per al professorat del CEIP Bonavista

Fi de curs de 6è!

L’alumnat de 6é va gaudir del viatge de fi de curs. Van ser 4 dies molt intensos i divertits, on van realitzar diverses activitats lúdiques.

Van estar als parcs d’atraccions de PortAventura i Ferrari Land, on s’ho van passar genial a les diferents atraccions que van pujar. També van estar als Pirineus on van fer rafting, van pujar a cavall i van fer activitats de multiaventura; i van visitar el Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici, on van poder realitzar una ruta i contemplar el meravellós paisatge.

De segur que no oblidaran mai aquest viatge que van poder compartir amb els seus companys i companyes.

Primer i segon a la granja!

Amb molta il·lusió, l’alumnat de primer i segon va fer la maleta per a passar nit a Casablanca Xàtiva. Després de dos anys sense poder fer cap eixida, degut al Coronavirus, l’alumnat estava  molt entusiasmat i amb moltes ganes de passar dos dies fora de casa i gaudir amb els seus companys i companyes.

Ha sigut una experiència molt grata perquè han fet moltes activitats, com les de rocòdrom, senderisme, piscina, vorer i cuidar animals, vetlada nocturna i discoteca, entre altres.
Ha sigut una eixida molt enriquidora per a tots els grups i, se’ns dubte, una experiència per a repetir!

Eixida a la LLoma d’Elx: tercer i quart de primària.

L’alumnat ha realitzat una eixida molt enriquidora a la LLoma d’Elx on han pogut gaudir de la natura i i dels seus amplis voltants.

L’hospici va estar molt divertit ja que era amb cabanyes de fusta i gaudiren també de moltíssimes activitats prèviament programades per l’organització, així com d’altres aquàtiques.

Era la primera vegada que realitzàvem l’eixida a aquest entorn. Esperem gaudir de nou de l’experiència.

5a mobilitat del KA 101: Eines per al canvi. Jobshadowing a Itàlia

La setmana del 30 al 3 de juny, kike i Maria, han visitat una escola a Taranto, Itàlia. Diferents edificis conformen el centre que abarca alumnat dels 2 fins al 16 anys, encara que aquesta mobilitat té l’objectiu d’aprofundir en el coneixement de la metodologia de l’educació Infantil.
L’equip docent destaca com a particularitat l’heterogeneïtat dels grups, és a dir, classes on podem trobar alumnat de 3, 4 i 5 anys. La directora del centre els explica que aposten per aquest tipus d’agrupament ja que, segons els seus principis educatius, potència l’autonomia, enriqueix les relacions socials entre iguals i s’aprén conjuntament adaptant-se les activitats als diferents nivells de l’aula.
D’altra banda, aposten per la introducció de les noves tecnologies des d’Infantil i s’observa la continuïtat en etapes posteriors, on fan ús de tabletes al seu dia a dia. A més a més, han començat a donar-li valor als espais exteriors, ja que des de la pandèmia han vist la importància que té l’educació a l’aire lliure.
En conclusió, els docents destaquen la rellevància d’aprendre in situ (jobshasowing) i compartir vivències i experiències amb companys i companyes d’altres països per millorar la pràctica educativa.
Els intercanvis entre escoles posen en comú els coneixements al voltant de l’educació que hi ha a altres centres de la Unió Europea i ens ajuda a donar valor al que tenim al nostre col·legi i a allò que volem implementar per a estar sempre actualitzats i donar el millor de nosaltres.

EIXIDA A LA SALA GOMIS- AUDICIÓ CONSERVATORI GOMIS ONTINYENT.

L’alumnat de primer i segon ha pogut gaudir d’una eixida realitzada el dia 27 de maig a la sala Gomis d’Ontinyent. Els mestres i participants del conservatori ens han pogut mostrar un repertori variat i proper a l’alumnat fins i tot fent-nos partícips de la pròpia audició acompanyant algunes cançons prèviament preparades al centre. Els agraïm la invitació al concert i esperem gaudir de futurs concerts com aquests a la pròpia localitat.