INFORMACIÓ CURS 20-21

Benvolgudes famílies!
Després d’haver celebrat el divendres 31 de juliol l’últim Consell Escolar, donem per acabada l’activitat organitzativa pel curs vinent 20-21.
A continuació, ús donem informació del vostre interés i vos emplacem a la primera setmana de setembre (abans de començar les classes) on cada tutoria convocarà una reunió on es donaran tots els detalls d’inici de curs basades en la RESOLUCIÓ de 17 de juliol de 2020, del secretari autonòmic d’Educació i Formació Professional, per la qual s’aproven les instruccions per a l’organització i el funcionament dels centres que imparteixen Educació Infantil de segon cicle i Educació Primària durant el curs 2020-2021 i en el Protocol de protecció i prevenció davant la transmissió i contagi del SARS-COV-2 per a centres educatius que impartisquen ensenyaments no universitaris en el curs 2020-2021.

• LA TORNADA A L’ESCOLA AL SETEMBRE, SEGURA, SALUDABLE I SOSTENIBLE.
Donada la situació actual de l’epidèmia, des del centre, hem plantejat el començament del curs 2020-2021 a partir d’una planificació profunda i rigorosa que permetrà crear entorns escolars saludables i segurs en el context de la pandèmia per COVID-19, a través de l’aplicació de mesures de promoció de la salut, protecció i prevenció adaptades a les diferents edats del nostre alumnat i que estarà reflectit en el Pla de Contingència del centre. El contingut d’aquest pla serà objecte de difusió entre els diferents membres de la comunitat educativa.

• REORGANITZACIÓ GRUPS EDUCATIUS DEL CENTRE.
La situació generada per la crisi sanitària fa necessari establir una organització extraordinària de la confecció de grups d’alumnat a conseqüència de la necessitat d’adaptar-la a les mesures de protecció, prevenció i promoció de la salut enfront de la COVID-19. Entre aquestes mesures s’inclouen dues possibilitats:
a) Grups de Convivència Estable: L’organització d’aquests cursos tindran 20 escolars, podent arribar fins a 25 sempre que el centre considere que és la millor opció pel funcionament i per a l’atenció adequada al seu alumnat. Les persones membres dels grups de convivència estable podran socialitzar i jugar entre si, sense haver de mantenir la distància interpersonal de manera estricta ni usar mascareta. Aquests tipus de grups han d’evitar la interacció amb altres grups del centre educatiu, i limitar al màxim el nombre de contactes.
b) Grups de Distància: aquests cursos es conformaran respectant la distància mínima interpersonal d’1,5 m., per aquest motiu hem utilitzat les aules més grans del centre.
Pel que fa al nostre centre, després d’haver-se valorat en el Claustre i el Consell Escolar, la reorganització ha quedat de la següent manera: Cursos de l’etapa d’Infantil i 1r i 2n de Primària com a grups de convivència estable i els cursos de 3r a 6é de Primària com a grups de convivència no estable o de distància.

• ENTRADES I EIXIDES AL CENTRE EDUCATIU:
– S’han establit zones d’entrada i eixida al recinte educatiu diferenciades.
– Les entrades i eixides estaran programades per diferents portes i seran escalonades per a evitar aglomeracions.
– En la mesura del possible s’intentarà que l’alumnat accedisca de manera autònoma al centre.
– S’organitzaran espais per fer les cues amb senyalització de la distància recomanada.

• TEMPS DE DESCANS I ESPLAI.
A fi de mantenir les mesures de distanciament al pati o esbarjo s’ha decidit:
– Escalonar els horaris de descans en dos torns (Primària i Infantil).
– Recomanar l’ús de mesures de protecció mascaretes.
– Garantir que es respecte la distància de seguretat a l’eixida i retorn a l’aula.
– Senyalitzar la distribució de l’alumnat per sectors.
– Reforçar la vigilància a l’hora del pati per a garantir l’atenció adequada a l’alumnat.

• PLA DE TREBALL DAVANT DE SITUACIONS EXTRAORDINÀRIES QUE IMPLIQUEN LA SUSPENSIÓ TEMPORAL DE L’ACTIVITAT EDUCATIVA PRESENCIAL.
Des del centre hem elaborat un pla que inclou les mesures necessàries per a garantir la continuïtat de les activitats lectives, quan situacions internes o externes de caràcter extraordinari no possibiliten l’activitat presencial. Aquestes mesures contemplen entre altres coses:
– La forma o formes més adequades d’establir una comunicació fluida amb les famílies.
– Les formes d’interacció que es consideren més adequades amb l’alumnat.
– Les condicions per a la realització, presentació i lliurament de les activitats i les proves d’avaluació.
– Les alternatives per a l’alumnat que no tinguen accés a les TIC.
– L’atenció a les famílies que demanen ser ateses de manera presencial mitjançant cita prèvia.

• UTILITZACIÓ DEL MENJADOR ESCOLAR.
Aquesta situació de crisis sanitària afecta també l’organització del menjador escolar i, en alguns casos, requerirà ampliar el nombre de torns que permeta donar resposta a les necessitats de l’alumnat i les seues famílies.
En general, s’organitzarà l’espai del menjador i els horaris de tal forma que es possibilite el compliment de la distància interpersonal d’1,5m. En cas de ser utilitzat per grups de convivència estable, no serà necessari mantindré entre les i els escolars d’aquest grup la distància interpersonal, però sí amb altres persones alienes al grup.

• ACTIVITATS EXTRAESCOLARS I COMPLEMENTÀRIES (ESCOLA MATINERA I TARDANERA).
De manera general es mantindran les mesures de protecció, prevenció i protecció següents:
– El programa anual d’activitats complementàries i extraescolars del curs 2020-2021 s’ajustarà a l’evolució de la pandèmia COVID-19, i es promouran especialment les activitats complementàries que es desenvolupen fora del centre educatiu.
– Els centres podran organitzar aquestes activitats sempre que es puga garantir la distància mínima interpersonal d’1,5 metres, i que, a més, es dispose d’un registre amb la relació de l’alumnat assistent, de manera que, en el cas de detectar un contagi, es puga fer la traçabilitat sobre les persones que s’haurien d’aïllar.

Us desitgem bon estiu i ens vegem en setembre.

L’equip directiu