CARACTERÍSTIQUES

El nostre centre va començar la seua marxa en el curs 1979-80 quan funcionava com a part de l'escola Comarcal Trinquet /Alfàs. El 1985 va començar a funcionar com escola independent, prenent el seu nom per acord del consell escolar i claustre de professors/es a l'octubre del mateix any. Fins al curs (2002/2003) va impartir l'ensenyament del 1r Cicle d'ESO.

El recinte escolar, d'11.235 metres quadrats aproximadament, queda limitat per un mur que l'aïlla dels terrenys que l'envolten. Dels esmentats metres, 10.061 són destinats a pistes esportives i patis d'esplai, on estan ubicades la biblioteca (aula prefabricada), l'aula de música (aula prefabricada), la sala de psicomotricitat i el gimnàs d'Educació Física de nova construcció (2020).

L´edifici escolar (1.174 m²) consta de tres plantes, comunicades per un ascensor i dues escales. A més, la primera i segona planta tenen accés al pati per mitjà d'una escala d'emergència exterior.

- Planta baixa. Lloc on s'ubiquen les oficines, infermeria, sala de mestres, sala de reprografia, menjador, cuina, rebost, arxius, casa de la conserge, sala de calderes, vàters, i dues aules adaptades a infantil i una aula del futur.
Primera planta. Aules de 1r, 2n, aules d'infantil de 4 i 5 anys (dos de cada), aula de pedagogia terapèutica, despatx de la psicòloga, aula d'informàtica, ràdio escolar i vàters.
- Planta segona. Aules de 3r, 4t, 5é, 6é (dos de cada), aula d'audició i llenguatge, aula d'angles, aula de religió i vàters.
En l'actualitat, la seua oferta educativa comprén dues unitats de cada nivell distribuïdes en sis unitats d'Infantil i dotze de Primària. Hi ha matriculats un total de 383 alumnes del qual 119 pertanyen a l'etapa d'Educació Infantil (31%) i 264 a l'etapa d'Educació Primària (69%).

De tots aquests alumnes trobem una gran diversitat pel que fa a la seua nacionalitat. Les seues procedències són molt diverses: sud-americans, europeus, asiàtics, peninsulars, marroquins i majoritàriament espanyols.

Els mecanismes d'integració han seguit unes línies satisfactòries i normalitzadores, no detectant cap situació excloent, ja que al nostre centre valorem, assumim i agraïm la diversitat com un fet natural, positiu, que ens engrandeix com a persones, que ens ajuda a conéixer-nos i a estimar-nos.

L'alumnat no presenta problemes greus de disciplina i, excepte rares ocasions, compleix totes les normes de convivència reflectides en el document de Règim Intern.

Donem resposta als alumnes amb Necessitats Específiques de Suport Educatiu i Compensatòria. Integrats en les seues corresponents aules ordinàries, són atesos pel seu tutor/a i recolzats per la professora de Pedagogia Terapèutica, l'especialista d'Audició i Llenguatge, la Psicopedagoga i la resta de professorat.

Pel que fa al professorat, en el cens actual apareixen 30 mestres dels quals 26 tenen horari complet en el centre, 3 amb dedicació parcial, ja que complementen la jornada en altres centres i 1 d'atenció domiciliaria.

En l'etapa d'Educació Infantil trobem:
- 6 mestres tutors/es.
- 2 de reforç.

En l'etapa d'Educació Primària hi ha:
- 11 professors/es d'Educació Primària.
- 3 de Llengua Estrangera en Anglés; dos a jornada completa i un/a amb jornada parcial (professor PAM).
- 2 d'Educació Física.
- 1 d'Educació Musical.
- 1 d'Audició i Llenguatge,
- 1 de Pedagogia Terapèutica.
- 1 d'Atenció Domiciliaria.
- 2 de Religió a temps parcial, que imparteixen docència en l'etapa d'Infantil i Primària.

A més, el centre està dotat de dos mestres d'atenció domiciliaria, una psicòloga, una educadora, una conserge, una administrativa i una Infermera compartida en la resta de centres educatius de la localitat.