Curs a distància de Ciberconvivència i ús responsable d’internet

Curs a distància 20SP47IN006 – Ciberconvivència i ús responsable d’internet

• Sensibilitzar al professorat respecte a la inclusió educativa.
  • Reflexionar sobre les implicacions d’una escola inclusiva.
  • OBJECTIUS ESPECÍFICS:
  • Conèixer l’exposició de dades personals en la xarxa i la gestió de la privacitat.
  • Desenvolupar el concepte d’identitat digital, la reputació, ntiqueta i directrius per a gestionar i cuidar la identitat digital.
  • Analitzar els riscos relacionats: suplantació d’identitat.
  • Facilitar guies per a configurar xarxes socials i eines per al control de continguts.
  • Conèixer els riscos: accés a continguts inapropiats.
  • Promoure ciberhàbits i bones pràctiques (ubicació, diàleg, saber què fer,…).
  • Detectar tecnoadiccions i conductes inapropiades.
  • Mostrar recursos educatius sobre ús segur i responsable de les TIC.
Continguts
  • Aspectes claus de l’escola inclusiva
  • CONTINGUTS ESPECIFICS:
  • Identitat digital i gestió de la privacitat en la xarxa.
  • Conceptualització dels riscos més freqüents: ciberbullying, sexting, grooming.
  • Riscos: accés a continguts inapropiats i tecnoadiccions.
  • Prevenció positiva i detecció primerenca.
  • Guies per a configurar xarxes socials i eines per al control de continguts.
  • Recursos educatius sobre ús segur i responsable de les TIC.
Dirigit A
  • 1. Funcionariat de carrera de primària, secundària i formació profesional en actiu.
  • 2. Funcionariat interí de primaria, secundària i formació profesional en actiu.
  • 3. Resta del professorat per ordre d’inscripció en actiu.
Condicions
  • Ser docent no universitari amb destinació en centres públics o en centres concertats de la Comunitat Valenciana o pertànyer a la borsa de treball de la Conselleria d’Educació de la Comunitat Valenciana.
  • Per a poder realitzar el curs, els participants han d’estar en actiu, ja que la tasca final consisteix en posar en pràctica a l’aula els continguts que s’han treballat al llarg del curs.
  • La selecció dels participants es realitzarà per data d’inscripció i havent confirmat la participació.
  • Tindran prioritat el professorat per aquest ordre:
  • 1. Funcionariat de carrera de primària, secundària i formació profesional.
  • 2. Funcionariat interí de primaria i secundària i formació profesional.
  • 3. Resta del professorat per ordre d’inscripció.
Observacions
  • Segons l’Ordre 65/2012, de 26 d’octubre, de la Conselleria d’Educació, Formació i Ocupació, que estableix el model de formació permanent del professorat i el disseny, reconeixement i registre de les activitats formatives, la baixa no justificada en alguna activitat es podrà penalitzar amb la no admissió en posteriors accions formatives durant els 12 mesos següents a l’efectivitat de la baixa.
  • Per poder realitzar.se el curs, el llistat definitiu de persones confirmades haurà de superar el 50% de places ofertades.

Informació i inscripció