Jornada Coeducativa: Un Compromís amb la Igualtat en l’Educació

El passat dia 4, la comunitat educativa va viure un esdeveniment important en la promoció de la coeducació i la igualtat de gènere. La jornada va començar a l’Auditori Joaquín Rodrigo, la presentació de la jornada per part de les autoritats municipals i el CEFIRE Sagunt. Aquest acte inaugural va establir el to del dia, subratllant la importància de la coeducació en el sistema educatiu actual.

Xarrades Inspiradores per a un Futur Igualitari

A continuació, es va dur a terme una xarrada titulada “La visibilitat de la coeducació en el Projecte Educatiu del centre”, presentada per Sofia Moltó Llorca, assessora del Cefire d’Alcoi, i Rubén Mateo Pérez, ambdós membres de la xarxa CEFIRE. Aquesta xarrada es va centrar en la integració de la coeducació en els projectes educatius dels centres escolars.

Seguidament, Imma Grimaltos Amat, Yolanda Corresa Murciano i Xelo Vidal Garcia, també de la xarxa CEFIRE, van oferir la xarrada “Estratègies per al Projecte Coeducatiu del Centre”, on van compartir ferramentes i metodologies pràctiques per a implementar projectes coeducatius efectius.

Després d’un merescut descans, la jornada es va reprendre amb la conferència de Yohara Quílz Playan, membre d’EDUCAMP, titulada “Projecte EDUCAP: Combatre l’abús sexual contra la infància des dels centres educatius”. Aquesta ponència va abordar estratègies i programes específics per prevenir i combatre l’abús sexual infantil des de l’àmbit escolar.

La jornada matinal va concloure amb la ponència “Violència de gènere en secundària” a càrrec de la docent María G.P., proporcionant una visió crucial sobre com enfrontar i eradicar la violència de gènere en els entorns educatius de secundària.

Isabel Gallardo Sánchez i Itziar Prats Fernández, del moviment ‘El latido de las mariposas’, junt amb Inmaculada Salas Torres, directora del CEIP La Murteta (Ador), van presentar la campanya “COEDUCA. Amb un minutno és suficient”, una iniciativa que subratlla la importància d’un compromís continuat i sostingut amb la coeducació.

L’esdeveniment matinal va concloure amb el lliurament del premi COEDUCACENTROS, reconeixent els centres educatius que havien demostrat un compromís excepcional amb la coeducació.

A la vesprada, les activitats es van traslladar al CEIP Ausiàs March, on es va celebrar una fira coeducativa amb la participació de diversos centres i organitzacions. Aquesta fira va ser una oportunitat per a l’intercanvi d’idees, experiències i bones pràctiques entre els participants, fomentant una xarxa de col·laboració que enfortisca la coeducació en tota la comunitat educativa.

La jornada va ser un esdeveniment enriquidor, ple d’aprenentatges, intercanvis i reconeixements, destacant la importància de la coeducació per a construir un futur més igualitari i just.