I PER ALS MÉS MENUTS?

Ja són moltes les veus que han indicat que l’educació online no pot ser el trasllat de les classes presencials a la modalitat online. L’ensenyament a distància té unes característiques pròpies, ben distintes de l’ensenyament presencial i requereixen d’una sèrie de prerequisits i competències d’autoaprenentatge que els més menuts de la casa encara no han desenvolupat.

A les etapes d’educació infantil i primària, l’accés a l’educació en aquest període de confinament dependrà del suport específic que els menuts i les menudes reben de les seues famílies. És per aquesta raó que cal dissenyar un pla de suport personalitzat per a cada xiquet i xiqueta tenint com a punt de partida la situació particular familiar. L’objectiu és  donar suport a les famílies perquè puguen ajudar els menuts a accedir a l’educació i augmentar les possibilitats d’aconseguir els objectius bàsics plantejats.

És per això que a continuació es proposen algunes breus orientacions per dur aquesta difícil i dura tasca a terme.

  1. Dissenya i adapta els plans de suport de l’aprenentatge a la situació de cada família.
    • Dedica un temps per conèixer les famílies de la teua tutoria, saber de quins dispositius compten, quin temps “d’escola” han organitzat  a casa, ofereix plantilles per establir blocs de temps que ajuden a les famílies a organitzar-se, pregunta quines són les inquietuds i pors de les famílies pel que fa a l’educació i sempre cal que tingues presentes les necessitats familiars.
    • Intenta esbrinar quin tipus d’activitats poden fer les famílies tot juntes i que t’ajuden a dissenyar el teu pla de treball.
  2. Prepara el pla de treball per a l’alumnat
    • Planteja’t quins són els objectius bàsics que vols que treballe el teu alumnat. Aquests han de ser prioritaris i han d’estar clarament organitzats.
    • El pla de treball ha de ser senzill, assumible, amb material adequat i accessible i flexible. Recorda que a les cases s’estan vivint situacions complexes i no tots els dies són iguals.
    • Planteja activitats opcionals.
    • Fes servir vídeos curts on presentes els objectius que es pretenen aconseguir en cada bloc de treball.
    • Si sou distints professionals cal que la forma de comunicació siga única i que no es facen servir distintes plataformes o aplicacions.
    • Seguix la norma de “menys és més”
  3. Dedica temps a estar en contacte amb les famílies i fer un seguiment.
    • Una telefonada, correu electrònic o videoconferència curta per setmana amb l’alumnat de la teua tutoria i les seues famílies és clau per poder donar un bon acompanyament.
    • Recorda que has d’adaptar el llenguatge que utilitzes. Assegura’t que siga accessible i que no done lloc a errades o a interpretacions no adequades.
    • Pregunta a les famílies sobre el seguiment del pla de treball, on han trobat problemes, quins objectius es van aconseguint, etc.
  4. Ajuda a les famílies a crear una rutina diària que puga ser adequada a cada situació.
  5. Facilita a les famílies mecanismes per poder monitoritzar el progrés
  6. Si hi ha disponibilitat intenta dedicar un dia per setmana a treballar amb el grup classe tot junt.
    • Són diverses opcions les que pots fer: videoconferències, unir salutacions o dibuixos que l’alumnat et faça arribar i lliurar a la resta de companys de la classe, etc.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies