14 de gener 2025
10 de abril 2025
4 de juny 2025
Benvinguts i benvingudes a les Jornades de Lideratge: nous reptes educatius, organitzades pel CEFIRE de Lideratge Educatiu i la Sotsdirecció General de Formació del Professorat de la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació.Ā
Aquestes jornades presencials sāorganitzen amb la finalitat de donar resposta a les necessitats formatives detectades a partir de l'enquesta realitzada per una gran part dels equips directius i de la Inspecció educativa del sistema educatiu valenciĆ , en la qual es manifesta un alt interĆØs per aquest tipus de formacions.Ā
L'objectiu principal Ć©s construir un referent per a la discussió i l'intercanvi de prĆ ctiques en la gestió educativa. Un espai de trobada on es tractaran temĆ tiques relacionades amb els centres, el seu lideratge i les noves tendĆØncies educatives.Ā
Donat el carĆ cter autonòmic del CEFIRE de Lideratge Educatiu i per tal dāarribar a tot el territori, les jornades tindran lloc en les tres provĆncies i les seus per aquest curs 2024 ā 2025 són Castelló, La Nucia i Torrent.Ā Ā
Des del convenciment que la millora educativa requereix diĆ legs reflexius i veus qualificades, aquestes primeres jornades no són mĆ©s que la llavor de les que vindran els següents cursos.Ā Ā
Vos esperem per tal de continuar construint un sistema educatiu valenciĆ de qualitat.Ā Ā
Torrent
III JORNADA DE LIDERATGE: NOUS REPTES EDUCATIUS

ā· Data: 4 de juny de 2025
ā· Horari: 8:30 a 18:00
ā· Espai: Conservatori de Torrent (ValĆØncia)
Per a finalitzar el cicle de jornades proposades pel Cefire de Lideratge educatiu, la III Jornada de Lideratge: nous reptes educatius, tindrà lloc el pròxim 4 de juny de 2025 en el Conservatori Professional de Música de Torrent, València.
El 4 de juny comenƧarem reflexionant amb JosĆ© Cantó, i la seua ponĆØncia "Lideratge educatiu en el segle XXI: implicació i compromisos", on ens farĆ reflexionar sobre la necessitat de lĆders educatius i els nous reptes als quals s'enfronten.
En acabar, i durant el cafĆØ, es prepararan les dinĆ miques dels tallers de la vesprada.
A continuació, Silvana Andrés ens donarà una nova visió dels centres, amb la ponència "Transformació d'espais als centres educatius: creativitat per a espais amables". Com ella mateixa diu: "repensar els espais escolars és clau per transformar l'educació, millorant l'aprenentatge i les relacions. Ja que la reorganització d'aules i espais comuns fomenta noves interaccions i convivència, creant un impacte profund".
Per la vesprada, es faran unes dinĆ miques per treballar el lideratge de forma mĆ©s activa, on es distribuiran els participants per grups. Comptarem amb Lorena MelĆ©ndez, Alberto Esteban, Vanessa AntolĆn i Silvia MuƱoz. Tots ells compten amb Ć mplia experiĆØncia com a equips directius i tenen formació en Lideratge per a l'aprenentatge.
Acabarem la jornada amb una taula rodona, comptant amb la participació de cĆ rrecs directius de diferents tipus de centres, Alicia Añó, Alberto Esteban, Vanessa AntolĆn i JosĆ© Manuel EspĆritusanto que reflexionaran sobre les dinĆ miques treballades i debatran sobre la transformació del concepte de lideratge.
La Nucia
II JORNADA DE LIDERATGE: NOUS REPTES EDUCATIUS

ā· Data: 10 de abril de 2025
ā· Horari: 9:00 a 20:00
ā· Espai: Auditori de La Nucia (Alacant)
En aquesta ocasió, la II Jornada de Lideratge: nous reptes educatius tindrĆ lloc en lāAuditori de La Nucia, Alacant, el 10 dāabril de 2025. Comptarem amb la colĀ·laboració de lāAjuntament de La Nucia i la CĆ tedra UNESCO d'Educació, Recerca i Inclusió Digital.Ā Ā
El 10 dāabril comenƧarem reflexionant amb Juan Francisco Ćlvarez-Herrero, qui ens convidarĆ a explorar i analitzar com la IA pot ajudar-nos en l'optimització de la direcció, gestió i administració dels centres educatius, tambĆ© ens acompanyarĆ en la reflexió sobre els reptes ĆØtics, legals i pedagògics que implica l'adopció de la IA en el món educatiu i ens proporcionarĆ eines per a la seua implementació i per a la formació dels equips directius, personal docent, no docent, alumnat i famĆlies. Ā
A continuació, Mercedes Ventura Campos oferirĆ estratĆØgies per avaluar i fomentar el lideratge positiu i aixĆ facilitar la creació d'organitzacionsĀ saludables i resilients. FarĆ una aproximació al concepte de benestar en els centres i a la sostenibilitat del lideratge.Ā
En la mateixa lĆnia, MariĆ©n TerrĆ©s Ruiz aportarĆ la seua experiĆØncia des de l'Ć mbit sanitari destacant la importĆ ncia del treball en xarxa en educació. AbordarĆ els diferents factors que influeixen en la salut mental de la infĆ ncia i de l'adolescĆØncia, centrant-se en les addiccions a les TIC.Ā
Per a finalitzar la jornada comptarem amb la participació, en una taula redona, tant de directors i directores de centres pĆŗblics com dāun docent de la facultat d'Educació que mostraran la diversitat educativa del nostre entorn, compartiran les seues experiĆØncies i debatran sobre com incorporar aquesta nova realitat tecnològica i canviant en els centres educatius.Ā
Castelló de la Plana
I JORNADA DE LIDERATGE: NOUS REPTES EDUCATIUS

Benvinguts a la I Jornada de Lideratge: Nous reptes educatius, organitzada pel CEFIRE de Lideratge Educatiu i la Subdirecció General de Formació del Professorat de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació, amb la colĀ·laboració de la Universitat Jaume I de Castelló. Aquest esdeveniment tindrĆ lloc en Castelló el dia 14 de gener de 2025, iĀ naix de les necessitats formatives recollides a partir de lāenquesta realitzada per una gran part dels equips directius i la inspecció educativa del sistema educatiu valenciĆ , on es mostra un alt interĆØs per les jornades presencials.
L'objectiu principal d'aquesta jornada Ć©s construir un referent per a la discussió i l'intercanvi de prĆ ctiques educatives i de gestió de centres innovadores i, amb aquesta finalitat, s'ha preparat un programa divers que abordarĆ diferents temĆ tiques actuals de gestió educativa i plantejarĆ lĆnies de treball futures.
Començarem reflexionant sobre el paper transformador que la formació dels equips directius té en els centres educatius i el seu entorn.
Per assolir un alt nivell d'eficiĆØncia i millora contĆnua en els centres educatius caldrĆ fer-ho partint dāavaluacions objectives, per això LucĆa SĆ”nchez-Tarazaga compartirĆ els seus coneixements en avaluació de processos educatius i com el fet dāestablir indicadors clars i coherents ajudarĆ a una gestió mĆ©s fĆ cil i eficient.
Tota aquesta tasca no es pot fer de manera aĆÆllada, per això Rafael Atienza, des de lāexperiĆØncia dāanys promovent xarxes i, en concret, impulsant Edulab Teams, tractarĆ la importĆ ncia de treballar conjuntament amb altres centres i agents socials els projectes i les lĆnies pedagògiques que volem incorporar en el nostre entorn.
Per la vesprada, arriba la part mĆ©s quotidiana, compartir eixes situacions diĆ ries que ens trobem en quasi tots els centres i que necessitem vore-les en perspectiva per tal dāabordar-les positivament i prioritzant sempre el bĆ© de lāalumnat.
En primer lloc, Carlos GallĆ©n ens actualitzarĆ en la part mĆ©s legal dāaquestes situacions i ens ajudarĆ a tractar-les des de la seguretat professional que necessitem. I, per Ćŗltim, directors i directores de centres pĆŗblics que mostren la diversitat educativa del nostre entorn, compartiran les seues experiĆØncies, tant en aquestes situacions com en els projectes diferencials que estan portant a terme amb bon resultat. En aquesta taula rodona, amb la participació tambĆ© de Rafael Atienza com a inspector, tractarem, des de lāexperiĆØncia, dāestablir els reptes futurs de lāeducació.



Alberto Esteban Avivar






Luis EscandellĀ 

La formació com a factor transformador de lāEducació
Ā Ā Ā Lāavaluació dels centres per a la millora contĆnua de la qualitat educativa
Liderar equips i crear xarxes per afrontar reptes educatius
Drets i deures en la infĆ ncia i l'adolescĆØncia. ProblemĆ tiques actuals: xarxes,
Taula redona. Incorporar la nova realitat als centres: xarxes, intelĀ·ligĆØncia
LucĆa SĆ”nchez-Tarazaga Vicente
Carlos Vicente Escorihuela GallƩn
Elena Llopis CerisueloĀ 

