Jornada nous reptes educatius

Benvinguts i benvingudes a les Jornades de Lideratge: nous reptes educatius, organitzades pel CEFIRE de Lideratge Educatiu i la Sotsdirecció General de Formació del Professorat de la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació. 

Aquestes jornades presencials s’organitzen amb la finalitat de donar resposta a les necessitats formatives detectades a partir de l'enquesta realitzada per una gran part dels equips directius i de la Inspecció educativa del sistema educatiu valenciĆ , en la qual es manifesta un alt interĆØs per aquest tipus de formacions.Ā 

L'objectiu principal és construir un referent per a la discussió i l'intercanvi de pràctiques en la gestió educativa. Un espai de trobada on es tractaran temàtiques relacionades amb els centres, el seu lideratge i les noves tendències educatives. 

Donat el carĆ cter autonòmic del CEFIRE de Lideratge Educatiu i per tal d’arribar a tot el territori, les jornades tindran lloc en les tres provĆ­ncies i les seus per aquest curs 2024 – 2025 són Castelló, La Nucia i Torrent.Ā Ā 

Des del convenciment que la millora educativa requereix diàlegs reflexius i veus qualificades, aquestes primeres jornades no són més que la llavor de les que vindran els següents cursos.  

Vos esperem per tal de continuar construint un sistema educatiu valenciĆ  de qualitat.Ā Ā 

Torrent

III JORNADA DE LIDERATGE: NOUS REPTES EDUCATIUS

Descripció

ā–· Data: 4 de juny de 2025


ā–· Horari: 8:30 a 18:00


ā–· Espai: Conservatori de Torrent (ValĆØncia)

 

 

Per a finalitzar el cicle de jornades proposades pel Cefire de Lideratge educatiu, la III Jornada de Lideratge: nous reptes educatius, tindrà lloc el pròxim 4 de juny de 2025 en el Conservatori Professional de Música de Torrent, València.

El 4 de juny començarem reflexionant amb José Cantó, i la seua ponència "Lideratge educatiu en el segle XXI: implicació i compromisos", on ens farà reflexionar sobre la necessitat de líders educatius i els nous reptes als quals s'enfronten.

En acabar, i durant el cafĆØ, es prepararan les dinĆ miques dels tallers de la vesprada.

A continuació, Silvana Andrés ens donarà una nova visió dels centres, amb la ponència "Transformació d'espais als centres educatius: creativitat per a espais amables". Com ella mateixa diu: "repensar els espais escolars és clau per transformar l'educació, millorant l'aprenentatge i les relacions. Ja que la reorganització d'aules i espais comuns fomenta noves interaccions i convivència, creant un impacte profund".

Per la vesprada, es faran unes dinàmiques per treballar el lideratge de forma més activa, on es distribuiran els participants per grups. Comptarem amb Lorena Meléndez, Alberto Esteban, Vanessa Antolín i Silvia Muñoz. Tots ells compten amb àmplia experiència com a equips directius i tenen formació en Lideratge per a l'aprenentatge.

Acabarem la jornada amb una taula rodona, comptant amb la participació de càrrecs directius de diferents tipus de centres, Alicia Añó, Alberto Esteban, Vanessa Antolín i José Manuel Espíritusanto que reflexionaran sobre les dinàmiques treballades i debatran sobre la transformació del concepte de lideratge.

Ponents
Programa

La Nucia

II JORNADA DE LIDERATGE: NOUS REPTES EDUCATIUS

Descripció

ā–· Data: 10 de abril de 2025


ā–· Horari: 9:00 a 20:00


ā–· Espai: Auditori de La Nucia (Alacant)

 

En aquesta ocasió, la II Jornada de Lideratge: nous reptes educatius tindrĆ  lloc en l’Auditori de La Nucia, Alacant, el 10 d’abril de 2025. Comptarem amb la colĀ·laboració de l’Ajuntament de La Nucia i la CĆ tedra UNESCO d'Educació, Recerca i Inclusió Digital.Ā Ā 

El 10 d’abril comenƧarem reflexionant amb Juan Francisco Ɓlvarez-Herrero, qui ens convidarĆ  a explorar i analitzar com la IA pot ajudar-nos en l'optimització de la direcció, gestió i administració dels centres educatius, tambĆ© ens acompanyarĆ  en la reflexió sobre els reptes ĆØtics, legals i pedagògics que implica l'adopció de la IA en el món educatiu i ens proporcionarĆ  eines per a la seua implementació i per a la formació dels equips directius, personal docent, no docent, alumnat i famĆ­lies. Ā 

A continuació, Mercedes Ventura Campos oferirà estratègies per avaluar i fomentar el lideratge positiu i així facilitar la creació d'organitzacions  saludables i resilients. Farà una aproximació al concepte de benestar en els centres i a la sostenibilitat del lideratge. 

En la mateixa línia, Marién Terrés Ruiz aportarà la seua experiència des de l'àmbit sanitari destacant la importància del treball en xarxa en educació. Abordarà els diferents factors que influeixen en la salut mental de la infància i de l'adolescència, centrant-se en les addiccions a les TIC. 

Per a finalitzar la jornada comptarem amb la participació, en una taula redona, tant de directors i directores de centres pĆŗblics com d’un docent de la facultat d'Educació que mostraran la diversitat educativa del nostre entorn, compartiran les seues experiĆØncies i debatran sobre com incorporar aquesta nova realitat tecnològica i canviant en els centres educatius.Ā 

Ponents
Programa

Castelló de la Plana

I JORNADA DE LIDERATGE: NOUS REPTES EDUCATIUS

Descripció

Benvinguts a la I Jornada de Lideratge: Nous reptes educatius, organitzada pel CEFIRE de Lideratge Educatiu i la Subdirecció General de Formació del Professorat de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació, amb la colĀ·laboració de la Universitat Jaume I de Castelló. Aquest esdeveniment tindrĆ  lloc en Castelló el dia 14 de gener de 2025, iĀ naix de les necessitats formatives recollides a partir de l’enquesta realitzada per una gran part dels equips directius i la inspecció educativa del sistema educatiu valenciĆ , on es mostra un alt interĆØs per les jornades presencials.

L'objectiu principal d'aquesta jornada és construir un referent per a la discussió i l'intercanvi de pràctiques educatives i de gestió de centres innovadores i, amb aquesta finalitat, s'ha preparat un programa divers que abordarà diferents temàtiques actuals de gestió educativa i plantejarà línies de treball futures.

Començarem reflexionant sobre el paper transformador que la formació dels equips directius té en els centres educatius i el seu entorn.

Per assolir un alt nivell d'eficiĆØncia i millora contĆ­nua en els centres educatius caldrĆ  fer-ho partint d’avaluacions objectives, per això LucĆ­a SĆ”nchez-Tarazaga compartirĆ  els seus coneixements en avaluació de processos educatius i com el fet d’establir indicadors clars i coherents ajudarĆ  a una gestió mĆ©s fĆ cil i eficient.

Tota aquesta tasca no es pot fer de manera aĆÆllada, per això Rafael Atienza, des de l’experiĆØncia d’anys promovent xarxes i, en concret, impulsant Edulab Teams, tractarĆ  la importĆ ncia de treballar conjuntament amb altres centres i agents socials els projectes i les lĆ­nies pedagògiques que volem incorporar en el nostre entorn.

Per la vesprada, arriba la part mĆ©s quotidiana, compartir eixes situacions diĆ ries que ens trobem en quasi tots els centres i que necessitem vore-les en perspectiva per tal d’abordar-les positivament i prioritzant sempre el bĆ© de l’alumnat.

En primer lloc, Carlos GallĆ©n ens actualitzarĆ  en la part mĆ©s legal d’aquestes situacions i ens ajudarĆ  a tractar-les des de la seguretat professional que necessitem. I, per Ćŗltim, directors i directores de centres pĆŗblics que mostren la diversitat educativa del nostre entorn, compartiran les seues experiĆØncies, tant en aquestes situacions com en els projectes diferencials que estan portant a terme amb bon resultat. En aquesta taula rodona, amb la participació tambĆ© de Rafael Atienza com a inspector, tractarem, des de l’experiĆØncia, d’establir els reptes futurs de l’educació.

PonĆØncies
Ponents

AvĆ­s de privacitat

Este lloc web utilitza nomĆ©s cookies tĆØcniques necessĆ ries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitĆ ries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analĆ­tica interna sense cookies, i nomĆ©s es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure polĆ­tica de cookies