PROGRAMA FORMATIU DE QUALIFICACIÓ BÀSICA ADAPTAT DE REPROGRAFIA
Professor tècnic: Vicent Llopis v.llopiscotaina@edu.gva.es
Mestre de Pedagogía terapèutica: Óscar Martínez o.martinezvillanue@edu.gva.es
QUÈ ÉS EL PFQB DE REPROGRAFIA?
És una modalitat de Programa Formatiu de Qualificació Bàsica adaptada a persones amb necessitats educatives especials permanents en el qual l’alumnat aprén a recepcionar i despatxar encàrrecs de reprografia i papereria; a preparar els materials i equips i realitzar la reproducció o a realitzar operacions d’acabat en reprografia.
Tot això promovent l’autonomia, responsabilitat i iniciativa personal i ensenyant les normes d’aplicació vigent mediambientals i de seguretat i higiene en el treball.
A QUI VA DIRIGIT EL PFQB DE REPROGRAFIA?
Aquest programa està dirigit a l’alumnat amb necessitats educatives especials permanents que haja completat els deu anys d’escolarització bàsica amb un nivell d’autonomia personal i social que els permeta, a través de la realització d’aquesta acció formativa, accedir i mantindre un lloc de treball.
Podran beneficiar-se d’aquesta modalitat joves entre els 16 i els 21 anys, complits en la data d’inici del programa.
COM ESTÀ ESTRUCTURAT EL PROGRAMA
El programa consta de dos mòduls específics de reprografia:
- Treballs de reprografia.
- Acabats en reprografia i finalització de productes gràfics.
Dos mòduls transversals d’altres branques de formació professional dissenyats per a afavorir el trànsit de l’alumnat al món laboral.
- Formació i orientació laboral.
- Prevenció de Riscos Laborals.
Mòduls de caràcter general orientats a desenvolupar i millorar les competències bàsiques:
- Mòdul lingüístic-social.
- Mòdul científic-matemàtic.
- Activitat física i esport.
- Música.
QUÈ ÉS EL MÒDUL DE FORMACIÓ EN CENTRES DE TREBALL?
La FCT és un mòdul professional que consisteix en la realització de pràctiques per part de l’alumnat en empreses externes. El seu objectiu és complementar la formació i competència professional de l’alumnat en contextos reals de treball i afavorir la seua inserció laboral.
La FCT es realitza en el segon curs amb un mínim de 80 hores i un màxim de 150 hores. El nostre centre té convenis amb Centres Especials d’Ocupació i institucions públiques perquè l’alumnat puga desenvolupar les competències adquirides en un entorn real.
Existeix una assegurança d’accidents i una altra de responsabilitat civil, per a cobrir danys propis i els ocasionats a tercers, subscrita per la Conselleria d’Educació.
Així mateix, durant el període de pràctiques l’alumnat estarà inclòs en el sistema de Seguretat Social, tràmit que du a terme la mateixa Conselleria d’Educació.
COM ÉS LA NOSTRA METODOLOGIA D’APRENENTATGE?
El PFQB de Reprografia es desenvolupa a través d’una situació d’aprenentatge en el qual s’emula l’empresa de reprografia del nostre centre educatiu. L’alumnat es converteix en els empleats i els i les professionals del centre en els nostres clients. Així, mitjançant un currículum funcional, l’alumnat desenvolupa els coneixements i competències en un entorn el més real possible.
En la reprografia del centre l’alumnat haurà d’atendre el client, consultar i contestar correus electrònics, supervisar l’estoc de consumibles i realitzar comandes reals al proveïdor de papereria, fotocopiar i imprimir arxius, enquadernar, plastificar… En aquest entorn d’aprenentatge significatiu es desenvoluparan autonomia i independència per a la resolució de problemes reals.
QUINES EIXIDES PROFESSIONALS OFEREIX?
Aquest programa formatiu ofereix a l’alumnat una sèrie d’eines versàtils que li permet en un futur estar preparat per a diferents opcions laborals destinades a persones amb discapacitat intel·lectual:
- Centres Especials d’Ocupació. Centres adaptats per a persones amb discapacitat intel·lectual que a través d’aquest programa poden preparar-se per a:
- Consergeria
- Activitats d’impressió i d’arts gràfiques
- Activitats postals i de correus.
- Activitats d’envasament i empaquetat.
- Administració pública. A través d’oposicions de personal subaltern poden accedir a treballar institucions públiques com a ajuntaments, museus, centres educatius…
NECESSITES MÉS INFORMACIÓ?
El PFQB de reprografia es realitza en un centre públic d’educació, per tant és totalment gratuït. A més l’alumnat matriculat obté la beca de menjador i transport per a arribar al centre.
Si desitges més informació sobre aquest programa formatiu, realitzar la matrícula o visitar el nostre taller pots enviar-nos un correu electrònic a 46010899@edu.gva.es o telefonar-nos al 961 205 710.
El nostre horari és de 09:00 - 16:00 hores.
Centre d’Educació Especial Ruiz Jiménez.
Av. Mediterrani s/n - 46011 València
NOTÍCIES
BON ESTIU!
Benvolgudes famílies, des del nostre centre, volíem acomiadar-nos de tots vosaltres fins el curs que ve, i de que millor manera que donant les gràcies a tot el nostre volgut alumnat per tot el que ens dóna dia a dia. Esperem que amb aquest vídeo, us pugem treure un bonic somriure. Un abraç molt fort …
El PFQB de Reprografia vos desitja bones vacances
Ha arribat el final d’aquest curs tan atípic. A pesar la situació tinc ha sigut molt gratificant poder treballar amb vosaltres i vosaltres d’una altra manera a través de les videoconferències, trucades telefòniques i els deures per correu electrònic. Tant Óscar com jo pensem que heu treballat molt i estem molt orgullosos de la valentia …
Videoconferència sobre la gestió de residus i reciclatge del PFQB de Reprografia
Esta setmana els vaig proposar un repte a l’alumnat de PFQB de Reprografia. Per al mòdul de Gestió Mediambiental els vaig proposar treballar la gestió de residus en una reprografia. Els vaig passar un PDF amb els diferents contenidors de reciclatge i cada alumne/a hauria de preparar-se un contenidor per a explicar-li’l als seus companys/es. …
Videoconferència sobre les zones de treball en reprografia
Esta setmana els vaig proposar un repte a l’alumnat de PFQB de Reprografia. Per al mòdul de Treballs i Acabats en Reprografía els vaig proposar treballar les zones de treball en una reprografia. Els vaig passar un PDF amb les diferents senyalitzacions i cada alumne/a hauria de preparar-se una zona de treball per a explicar-li’l …
Videoconferència sobre la senyalització de seguretat del PFQB de reprografia
Esta setmana els vaig proposar un repte a l’alumnat de PFQB de Reprografia. Per al mòdul de Prevenció de Riscos Laboras els vaig proposar treballar la senyalització de seguretat. Els vaig passar un PDF amb la senyalització de seguretat i cada alumne/a hauria de preparar-se un tipus de senyalització per a explicar-li’l als seus companys/es. …
Videoconferència sobre els drets laborals
Esta setmana els vaig proposar un repte a l’alumnat de PFQB de Reprografia. Per al mòdul de Formació i Orientació Laboral els vaig proposar treballar els drets dels treballadors i treballadores aprofitant que la setmana passada va ser l’1 de maig. Els vaig passar un PDF amb els drets més importants i cada alumne/a hauria …
Videoconferència amb l’alumnat del PFQB
Hui els i les professionals hem realitzat una videoconferència amb l’alumnat de el PFQB Reprografia i els havíem proposat que cadascun compartira amb els seus col·legues el que hagueren preparat durant aquesta setmana. Alguns han compartit dibuixos, altres manualitats, hi ha alumnes que ens han mostrat el seu crom personalitzat de futbol del seu equip favorit …
El PFQB de Reprografia elabora les llibretes de “Vincle educatiu”
El passat 29 de febrer es va celebrar a l’espai cultural Las Naves de València el primer “Vincle Educatiu” organitzat pel Projecte Willka. L’alumnat del PFQB de Reprografia del Ruiz Jiménez va elaborar les llibretes per a aquesta jornada, a la qual van assistir més de 100 educadors de diferents àmbits. La gent va quedar …
Visita a l’Observatori del Canvi Climàtic
El grup de TVA 1 i el PFQB de Reprografia ha visitat l’Observatori del Canvi Climàtic per a conscienciar-nos i sensibilitzar-nos enfront del canvi climàtic. Hem aprés sobre les causes i conseqüències del canvi climàtic, i també sobre les solucions que tenim a l’abast de la mà, com reciclar, reduir i reutilitzar per a no …
Taller de coeducació: caminant per la igualtat
Des de la Coordinació d’Igualtat i Convivència es va proposar realitzar el taller «Coeducació: caminant per la igualtat» que ofereix la Regidora de Benestar Social, Educació i Esport de l’Ajuntament de València. Alumnat de l’etapa de les etapes de l’ESO, TVA i PFQB van poder aprendre en la igualtat, el respecte i la tolerància, a …