VICTORIA GARCÍA
Professora d'Educació Secundària de
l'especialitat d'Orientació Educativa
mv.garciacuenca@edu.gva.es
JAVIER BUENO
Professor d'Educació Secundària de
l'especialitat d'Orientació Educativa
XXXXXXXXXXXXX@edu.gva.es
Horari d'atenció de Dll a Dv
Horario de atención de Lunes a Viernes
de 9:30h a 14:00h i de 14:30h a 16:00h
Telèfon 96 120 57 15
Membres de l'agupació V3B i Equips Educatius de la zona d'influència del Centre de Recursos
La nostra agrupació de zona
Prèstec de materials
P. COORDINADORA DE L'AGRUPACIÓ
Miguel Ángel Vicente
CEE-CR LA ENCARNACIÓN
ma.vicentejimenez@edu.gva.es
Enllaços pel personal orientador. Accès amb credencials del nou correu corporatiu
Som Centre de Recursos
Diferències entre la sol·licitud de col·laboració
al EOE del CEE (DOC9) i l'activació del Centre de Recursos
Qué són els centres de recursos?
Des de la publicació de la Resolució de 31 de juliol de 2020, els Centres d'Educació Especial ofereixen, a més, assessorament als centres ordinaris públics per a donar resposta educativa a l’alumnat amb necessitats educatives especials: TEA, discapacitat motriu, auditiva i intel·lectual i trastorns greus de la conducta.
Activació del centre de recursos
Formulari d'activació de la UEO
EL NOSTRE EQUIP
Coordinadora
Teresa Aucejo
Representant equip directiu
MªTeresa Arenas
EOE
Victoria García
Miguel Ángel Vicente
Quines tasques tè el CR?
- Assessorar els equips educatius dels centres ordinaris als següents àmbits d’actuació:
- Sensibilització.
- Detecció de necessitats per a la inclusió d’aquests alumnes.
- Accessibilitat personalitzada i adaptacions d’accés segons l’Ordre 20/2019.
- Mesures individualitzades, adaptacions curriculars significatives i programes personalitzats.
- Mesures personalitzades per a alumnes amb problemes greus de conducta.
- Pla d’actuació personalitzat.
- Orientació i suport a les famílies.
- Orientació sociolaboral.
- Oferir orientació sobre materials i equipament didàctic.
- Valoració i seguiment de l'adequada utilització dels SAAC i productes de suport.
- Atenció de fisioteràpia al lloc o de forma ambulatòria.
- Serveis d'orientació: col·laboració en les valoracions i propostes d'escolarització.
- Accions formatives, de forma coordinada amb els CEFIRE.
EL NOSTRE CEE-CR
Zona d'actuació del CEE-CR
- L’Horta Oest: Alaquàs, Aldaia, El Barrio del Cristo, Benetússer, Paiporta, Picanya, Torrent, Torrent-Monte Vedat, Xirivella.
- L’Horta Sud: Albal, Alfafar, Beniparrell, Catarroja, Massanassa, Sedaví.
- Ribera Alta: Montroi, Montserrat, Real.
Especialització del nostre CEE-CR
- TEA: Trastorn de l’Espectre Autista
- COND: Conducta
- BAS: Estimulació basal i multisensorial
- REFPR: Reflexos primitius i moviments rítmics
QUAN SOL·LICITAR COL·LABORACIÓ DEL CEE-CR DURANT EL PROCÈS D'AVALUACIÓ SOCIOPSICOPEDAGÒGICA:
"Quan l’avaluació sociopsicopedagògica haja detectat necessitats de caràcter complex, per les implicacions o decisions que se’n deriven,"... (els centres) "podran comptar també amb el suport de la coordinació territorial de l’orientació i amb l’assessorament de les UEO i des CEE como centros de recursos." Resolc 23/12/2021 tercer punt 10 (avaluació sociopsicopedagògia); 4.3.5, 4.3.6 (planificació de l'avauació en la detecció de l'alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu prèvia a l’inici de l’escolarització en el segon cicle d’educació infantil) i 5.5 (Valoració de la informació obtinguda i presa de decisions en la detecció i identificació de les necessitats específiques de suport educatiu durant l’escolarització)
QUAN SOL·LICITAR L'ACTIVACIÓ DEL CENTRE DE RECURSOS:
"Quan es necessita assessorament, al centre ordinari públics per a donar resposta educativa a l’alumnat amb necessitats educatives especials: TEA, discapacitat motriu, auditiva i intel·lectual i trastorns greus de la conducta."
IMPORTANT: Per tant l'activació del Centre de Recursos no és un pas previ al canvi de modalitat. Tampoc és un recurs d'ultima oportunitat, sino una oportunitat per millorar les actuacions als centres ordinaris.
@contacte: t.aucejoperello@edu.gva.es
Escolarització i altres aspectes normatius
Criteris d'escolarització en CEE-CR
Procediment d'escolarització en CEE-CR
Els criteris per l'elaboració o la revisió de la proposta d'escolarització de l'alumnat, durant el curs 2021-2022 apareixen reflectits, principalment, en la següents referències normatives:
Inici de l'escolarització (determinació de la modalitat)
Arrivada de la informació
- Escoles Infantils, Serveis Sanitaris/ Socials, CAT informen a la coordinació territorial o a les agrupacions...
- O les families informen al CEIP mes pròxim al seu domicili.
Distribució de les avaluacions entre les p.orientadores de l'agrupació
Canvi de modalitat
Sol·licitud d'avaluació o
de revisió de l'avaluació
Avaluació
El p.orientador sol·licita col·laboració del CEE-CR per l'avaluació?
« SI »
Enviar DOC 9 a
46008790@edu.gva.es
i a l'EOE
« NO »
continuar
Presa de decicions Tant si s'ha sol·licitat co·laboració del CEE-CR com si no, el p.orientador/a encarregat de l'avaluació ha de realitzar la seua proposta inicial de modalitat i fer l'Informe a ITACA 3 (deixant-lo en esborrany) Si finalment proposa modalitat específica en CEE-CR...
Es telefona a l'EOE del CEE-CR per acordar data
de col·legiació al telèfon 96 120 57 15, o per mail.
Una vegada acordada la data,
la p.coordinadora de l'agrupació, ha de convocar a tots els
seus membres (o a almenys 2/3 la mateixa)
+ a l'EOE del CEE-CR, per mail.
IMPORTANT
S'ha d'enviar la convocatòria a 46008790@edu.gva.es
i a, almenys, una de les p. orientadores.
Col·legiació s'ha de fer acta de reunió d'agrupació (no hi ha model oficial)
Condicions necessàries per col·legiar favorablement:
Sempre que estiguen presents 2/3 de l'agruapació
(incloent a la p. coordinadora) i es puga celebrar la reunió...
- Hi ha consens a l'agrupació respecte de la proposta
- L'EOE tambè està d'acord en la proposta
Es donen aquestes dues codicions?
« SI »
- Es signa l'acta col·legiada DOC 3 - Finalització de l'informe - Acta d'audiència família DOC 4 - Procediment al mòdul de direcció d'ITACA3
« NO »
La p.coordinadora envia
l'acta de la reunió d'agrupació
a la coordinadora territorial
La UEO continua el procediment
Finalitzar procediment
segons instruccions
Mes informació a les infografies de Procediments d'Orientació (baix)
Equips Educatius del Centre d'Educació Especial La Encarnación
Transició entre etapes
Procediments d'Orientació
Xerrada Transició
Sessió 1 - Centres Ocupacionals (09/03/2022)
BANC DE RECURSOS. CENTRES OCUPACIONALS DE LA ZONA
(PER PROTECCIÓ DE DADES DEMANEU AL EOE)