Mobilitat en grup a Kutná Hora – República Txeca |
31 / Març / 2025 |
El passat 10 de març, els professors Leire Cabrero i Javier Gomis juntament amb 4 alumnes de 2n de Grau Mitjà de Sistemes Microinformàtics i Xarxes van realitzar una mobilitat Erasmus per conèixer el centre Vyšší Odborná Škola Strední Průmyslová Škola, un centre de Formació Professional a Kutná Hora, República Txeca.
Va ser una experiència molt enriquidora, ja que els alumnes van poder gaudir del centre i els seus ensenyaments com de la cultura del país. L’institut és a una hora a l’est de Praga. Kutná Hora és una ciutat turística, però alhora té indústries grans als afores de la ciutat, cosa que fa que els alumnes de l’institut puguen fer tant les pràctiques en aquestes empreses completament relacionades amb els cicles que estudien. A més, l’institut treballa mà a mà amb aquestes empreses per assegurar una bona formació dels alumnes. L’institut també està molt conscienciat d’ajudar les persones de la ciutat. En concret, durant l’estada dels nostres alumnes a l’institut, els alumnes txecs estaven preparant una sèrie de presentacions sobre l’ús de les noves tecnologies i de diferents aplicacions per poder ensenyar a les persones grans i/o jubilades a qui els resulta més difícil entendre com funcionen. Entre les presentacions que estaven fent els alumnes es trobaven:
A més, els alumnes van participar en diferents activitats relacionades amb les del cicle de Sistemes Microinformàtics i Xarxes. En concret van realitzar les següents: programa i circuit d’Arduino, configuració DNS, impressió 3D, ús d’Adobe Illustrator per fer una imatge d’una flor, un formulari d’entrada de dades a l’assignatura de Desenvolupament Web, presentació de la cultura espanyola a Canva, comunicació oral en anglès intercanviant impressions sobre els costums d’ambdós països i activitats d’esports a l’aula específica. A més, els alumnes van tenir l’oportunitat de passar un dels dies a Praga i fer un tour per conèixer una mica més sobre la cultura i la història del país. |
![]() |