CDC

El CEIP Bonavista es Centre Digital Col·laboratiu (CDC).

Des de Centre Digital Col·laboratiu es pretén:

• Augmentar les capacitats TIC de l’alumnat afavorint l’alfabetització digital des d’edats primerenques.
  • Millorar les destreses del professorat.
  • Fomentar els usos de ferramentes col·laboratives.

PER QUÈ SER UN CENTRE DIGITAL COL·LABORATIU:

El CDC aporta eines digitals per a:

• Millorar la gestió i la coordinació dels centres educatius.
  • Millorar les comunicacions dins i fora del centre.
  • Potenciar el treball col·laboratiu del claustre i dels departaments didàctics.
  • Ajudar a gestionar les classes (Integració amb *Aules i *Teams)

Principis del CDC:

• Protecció del Menor.
  • Igualtat d’oportunitats.
  • Inclusió Educativa (Estudiants NESE).
  • Protecció de dades.
  • Promoure el treball col·laboratiu.

Avantatges del CDC:

• Un entorn per centre i un entorn col·laboratiu únic per a tota la comunitat educativa valenciana.
  • Una única plataforma amb control de dades i ús.
  • Governança des d’ITACA3 d’identitats i de grups MS Teams (2n i 3r cicle).
  • Un correu electrònic com a part de la identitat digital del personal docent (@edu.gva.es), no docent i alumnat (@alu.edu.gva.es) als afectes educatius, sense utilitzar comptes personals.
  • Quadern de notes docent, documents en el núvol, compartició d’experiències i de recursos digitals, intranet amb accés restringit.

Dintre de les actuacions del CDC s’han creat les Identitats Digitals de l’alumnat. Aquesta identitat consisteix en un correu electrònic que dóna accés, entre altres, a la llicència de Microsoft Office 365.
Són les famílies les que tenen accés a les dades d’eixa nova Identitat Digital seguint aquestes instruccions a Web Família:

Es pot canviar la contrasenya seguint l’enllaç Canviar contrasenya que es mostra al mateix apartat remarcat a la imatge anterior. Una vegada conegudes les dades d’accés (correu electrònic i contrasenya), l’alumnat pot accedir al gestor de correu (outlook.com) o a la plataforma de Microsoft Office 365 (office.com).