COM TREBALLEM ❓ | ÀREA DE LLENGÜES

👩‍🏫 COM TREBALLEM❓
28 d'agost de 2025

A la nostra escola treballen l’àrea de llengües a partir de la lectura de llibres de la literatura clàssica universal que serveixen com a fil conductor de l’àrea de llengües.


– ESTRUCTURA DE TREBALL –

7 BLOCS per desenvolupar el treball competencial.

👇 Clica a la imatge per visualitzar la informació 👇


– TERTÚLIES LITERÀRIES –

Desenvolupem el treball de les Situacions d’Aprenentatge mitjançant les tertúlies literàries dialògiques.

👇Accés a les gravacions tertúlia👇

👇Acceso a las grabaciones tertulia👇

👀 REGISTRE TERTÚLIA ALUMNAT 👇


– SITUACIONS D’APRENENTATGE –

Utilitzem la llengua: l’escrivim, la parlem, la pensem… a partir de la lectura del llibre

Utilizamos la lengua: la escribimos, la hablamos, la pensamos… a partir de la lectura del libro

👇 Clica per accedir a les Situacions d’Aprenentatge 👇


– PROPOSTES SETMANALS –

El treball de cada Situació d’Aprenentatge parteix de les propostes setmanals de treball. En elles es desenvolupa el treball de manera autònoma per part de l’alumnat i s’afiancen els aprenentatges mitjançant les tasques proposades als Grups Interactius.

👇 Accés a les Propostes Setmanals 👇


– I ARA, COM AVALUEM ⁉️-

Per garantir una avaluació formadora, formativa, competencial i inclusiva de l’alumnat i seguint la línia metodològica del centre en la que l’alumnat és el protagonista del seu aprenentatge, ens plategem l’avaluació mitjançant els contractes d’avaluació (Sanmartí, N. 2007).

➕ Per a més informació consultar a l’espai “I ARA, COM AVALUEM⁉️” publicat al blog.

👇 Accés plantilla contractes d’avaluació👇

✍️ ELS TEXTOS LLIURES

Els textos lliures com a eina clau per a l’avaluació competencial en llengües.

L’avaluació competencial no es centra només en si l’alumnat coneix regles gramaticals o memoritza normes ortogràfiques, sinó en com utilitza realment la llengua per comunicar-se en contextos significatius. En aquest sentit, els textos lliures són una eina privilegiada perquè permeten observar i avaluar l’alumne en situació real d’escriptura.

Els textos lliures són una pràctica pedagògica que va popularitzar el mestre francès Célestin Freinet. Consisteixen a donar a l’alumnat la possibilitat d’escriure de manera autònoma sobre allò que volen: una experiència personal, una observació, un pensament, una opinió, una narració inventada… L’objectiu és que descobreixen l’escriptura com una eina de comunicació real i significativa, més enllà de l’exercici escolar mecànic.

👉 A la nostra proposta, demanem per una banda que l’alumnat recorde i pose exemples del vocabulari, les normes gramaticals i ortogràfiques treballades a la SA i que els integre en la redacció d’un text lliure.

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies