COM TREBALLEM ❓ | ÀREA DE LLENGÜES

A la nostra escola treballen l’àrea de llengües a partir de la lectura de llibres de la literatura clàssica universal que serveixen com a fil conductor de l’àrea de llengües.


– ESTRUCTURA DE TREBALL –
7 BLOCS per desenvolupar el treball competencial.
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
👇 Clica a la imatge per visualitzar la informació 👇
– TERTÚLIES LITERÀRIES –
Desenvolupem el treball de les Situacions d’Aprenentatge mitjançant les tertúlies literàries dialògiques.


👀 REGISTRE TERTÚLIA ALUMNAT 👇
– SITUACIONS D’APRENENTATGE –
Utilitzem la llengua: l’escrivim, la parlem, la pensem… a partir de la lectura del llibre
Utilizamos la lengua: la escribimos, la hablamos, la pensamos… a partir de la lectura del libro
👇 Clica per accedir a les Situacions d’Aprenentatge 👇
– PROPOSTES SETMANALS –
El treball de cada Situació d’Aprenentatge parteix de les propostes setmanals de treball. En elles es desenvolupa el treball de manera autònoma per part de l’alumnat i s’afiancen els aprenentatges mitjançant les tasques proposades als Grups Interactius.
👇 Accés a les Propostes Setmanals 👇
– I ARA, COM AVALUEM ⁉️-
Per garantir una avaluació formadora, formativa, competencial i inclusiva de l’alumnat i seguint la línia metodològica del centre en la que l’alumnat és el protagonista del seu aprenentatge, ens plategem l’avaluació mitjançant els contractes d’avaluació (Sanmartí, N. 2007).
➕ Per a més informació consultar a l’espai “I ARA, COM AVALUEM⁉️” publicat al blog.
👇 Accés plantilla contractes d’avaluació👇
✍️ ELS TEXTOS LLIURES
Els textos lliures com a eina clau per a l’avaluació competencial en llengües.
L’avaluació competencial no es centra només en si l’alumnat coneix regles gramaticals o memoritza normes ortogràfiques, sinó en com utilitza realment la llengua per comunicar-se en contextos significatius. En aquest sentit, els textos lliures són una eina privilegiada perquè permeten observar i avaluar l’alumne en situació real d’escriptura.
Els textos lliures són una pràctica pedagògica que va popularitzar el mestre francès Célestin Freinet. Consisteixen a donar a l’alumnat la possibilitat d’escriure de manera autònoma sobre allò que volen: una experiència personal, una observació, un pensament, una opinió, una narració inventada… L’objectiu és que descobreixen l’escriptura com una eina de comunicació real i significativa, més enllà de l’exercici escolar mecànic.
👉 A la nostra proposta, demanem per una banda que l’alumnat recorde i pose exemples del vocabulari, les normes gramaticals i ortogràfiques treballades a la SA i que els integre en la redacció d’un text lliure.

























