Apadrinament lector

L'apadrinament lector és una activitat cooperativa que es realitza en parelles o trios formats per alumnes de tercer, quart, cinquè i sisè que fan de padrins i madrines de lectura i els alumnes d’Infantil 4, Infantil 5, primer i segon de primària que fan de fillols/es. El fet de ser padrins i madrines de lectura representa que l'alumnat que apadrina adquireix el compromís principal de vetllar per l'aprenentatge lector del seu fillol o la seua fillola. L’ajuda a aprendre a llegir, alhora que mira d'encomanar-li el gust per la lectura.

Amb aquesta activitat desenvolupem principalment les següents competències en l’alumnat:

- Comunicació Lingüística

- Aprendre a aprendre

- Autonomia i iniciativa personal

- Aprendre a conviure

Es tracta d’una activitat mitjançant la qual el centre pretén dinamitzar l'aprenentatge de la lectura, apropar el text als infants a través de la tutoria entre iguals i en contextos significatius d' aprenentatge, al temps que s’estableixen lligams afectius entre padrins i fillols i es generar una experiència positiva i plaent envers la lectura.

Valorem molt positivament aquesta activitat que venim realitzant des de fa molt anys perquè no sols aconseguim millorar la competència comunicativa i lingüística de fillols i padrins, sinó que també aconseguim millorar la convivència al centre creant llaços de germanor entre l’alumnat més gran i el més menut, que es tradueix en un augment de la responsabilitat personal, l’ajuda i la cooperació entre l’alumnat que vas més enllà de l'aula.