Apadrinament lector

L'apadrinament lector és una activitat cooperativa que es realitza en parelles o trios formats per alumnes de tercer, quart, cinquè i sisè que fan de padrins i madrines de lectura i els alumnes d’Infantil 4, Infantil 5, primer i segon de primària que fan de fillols/es. El fet de ser padrins i madrines de lectura representa que l'alumnat que apadrina adquireix el compromís principal de vetllar per l'aprenentatge lector del seu fillol o la seua fillola. L’ajuda a aprendre a llegir, alhora que mira d'encomanar-li el gust per la lectura.

Amb aquesta activitat desenvolupem principalment les següents competències en l’alumnat:

- Comunicació Lingüística

- Aprendre a aprendre

- Autonomia i iniciativa personal

- Aprendre a conviure

Es tracta d’una activitat mitjançant la qual el centre pretén dinamitzar l'aprenentatge de la lectura, apropar el text als infants a través de la tutoria entre iguals i en contextos significatius d' aprenentatge, al temps que s’estableixen lligams afectius entre padrins i fillols i es generar una experiència positiva i plaent envers la lectura.

Valorem molt positivament aquesta activitat que venim realitzant des de fa molt anys perquè no sols aconseguim millorar la competència comunicativa i lingüística de fillols i padrins, sinó que també aconseguim millorar la convivència al centre creant llaços de germanor entre l’alumnat més gran i el més menut, que es tradueix en un augment de la responsabilitat personal, l’ajuda i la cooperació entre l’alumnat que vas més enllà de l'aula.

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies