A l'entorn educatiu és necessari poder utilitzar aplicacions informàtiques en diferents plataformes, per això, el projecte Appsedu naix amb l'intenció d'oferir un catàleg d'aplicacions avaluades per la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació.

Maqueta d'un telèfon mòbil amb la web d'Appsedu.

Un catàleg complet i eficaç on les persones usuàries puguen consultar de manera senzilla l'estat de les aplicacions educatives, facilitant un ús segur de les mateixes i protegint les dades de l'alumnat.

Com es busquen les aplicacions?

1) A través del cercador de la pantalla principal.

2) A través de la pàgina ‘APLICACIONS’ del menú superior, on es classifiquen per plataformes.

3) Una vegada seleccionada la plataforma, visualitzem una taula amb les aplicacions disponibles classificades sobre la base de diferents criteris. Es poden ordenar pel contingut de les seues columnes o filtrar la informació a partir de la caixa de cerca.

4) Per a conéixer més detalls sobre una aplicació, prem sobre la seua imatge i trobaràs una fitxa amb informació addicional d'aquesta.

Quins són els estats en els quals es pot trobar una App? 

Totes les aplicacions, independentment del seu estat, han sigut analitzades tenint en compte aspectes de seguretat i protecció de dades.

  • Sense Avaluar (L'aplicació encara no ha sigut revisada després de rebre sol·licituds a través del SAI. No és necessari sol·licitar-la de nou.)
  • En Avaluació (S'està revisant l'aplicació, incloent aspectes com la seguretat, protecció de dades i termes legals.)
  • En Negociació (L'aplicació és segura, però requereix un acord entre l'editor i la Conselleria abans de ser desplegada.)
  • En Desplegament (L'aplicació ha passat l'avaluació i s'estan realitzant els procediments tècnics per al seu llançament a les botigues d'aplicacions.)
  • Autoritzada en Botiga (L'aplicació està disponible a les botigues per a la seua instal·lació per usuaris autoritzats.)
  • Autoritzada per a Coordinació (Encara que avaluada, l'aplicació no pot estar a les botigues, però els coordinadors poden instal·lar-la amb les seues credencials.)
  • Autoritzada - Instal·lació assistida (L'aplicació s'ha avaluat i autoritzat però per les seues característiques requereix de la instal·lació assistida pels tècnics del SAI.)
  • Autoritzada amb Identitat Digital (Aplicacions web que requereixen inici de sessió amb identitat digital, generalment només per a personal docent i no docent.)
  • Autoritzada - sistema (Aquest estat s'aplica a aplicacions que estan preinstal·lades juntament en el sistema operatiu.)
  • Disponible en LliureX (L'aplicació està disponible en el sistema operatiu de la Conselleria i s'ha d'utilitzar des de Lliurex.)
  • No Autoritzada (L'aplicació no compleix amb els criteris i no està disponible a les botigues de la Conselleria. L'accés amb identitat digital no està permés.)
  • A Retirar (Autoritzada prèviament, però té una data de retirada pendent. Els usuaris han de guardar la seua informació abans de la data límit.)
  • Retirada (L'aplicació ja no està autoritzada i no s'ha d'utilitzar.)

*L'ús no serà possible quan el registre en l'aplicació siga a través de l'Identitat Digital, independentment del dispositiu, o quan siga una aplicació instal·lable en dispositius corporatius. Més informació en nostres FAQs.

Identificació i protecció de dades; què has de saber?

Si les aplicacions requerixen d'identificació, en general caldrà contemplar que es poden connectar amb servidors de tercers, i per això és d'especial importància que es tinguen en compte alguns aspectes essencials quant a protecció de dades i a la comunicació d'aquestos a terceres plataformes. Això té especial rellevància quan el mètode d'accés és a través de la Identitat Digital (iniciar sessió amb Microsoft), ja que l'usuari pot no ser conscient que hi ha una comunicació de dades de caràcter personal entre els sistemes de la Conselleria i els del tercer.

Per això, en eixe últim cas i per a les aplicacions que el requerisquen, es disposa d'un mòdul en el qual un usuari pot donar el consentiment de transferència de dades per a les aplicacions que vol usar amb la seua Identitat Digital, així com per a poder exercir els seus drets de revocació del consentiment o d'oposició si és el cas.

Com done o revoque el meu consentiment?

Consulta la nostra pàgina de FAQs com realitzar aquestes accions. En cas d'incidència o petició, contacta amb gvaSAI a través de la següent cua:

Maqueta d'un portàtil amb la web de gvaSAI.