La vida sin música seria un error
(Nietzsche)
PER QUÈ ESTUDIEM MÚSICA ALS INSTITUTS?
L’assignatura de música en secundària és fonamental per al desenvolupament integral dels estudiants, ja que fomenta la creativitat i l’expressió emocional. A més, promou habilitats socials i el treball en equip a través de la col·laboració en grups musicals. Finalment, contribueix a l’apreciació cultural, enriquint l’educació artística i l’enteniment de diverses tradicions musicals, el treball de la concentració i la memòria.
QUÈ TREBALLEM A L’ASSIGNATURA DE MÚSICA?
- El desenvolupament cognitiu: La música estimula àrees del cervell relacionades amb el raonament i la memòria, la qual cosa pot millorar habilitats acadèmiques en altres matèries.
- La creativitat: Fomenta l’expressió personal i la creativitat, cosa que permet als estudiants explorar les seues emocions i pensaments.
- Treball en equip: Participar en activitats musicals ensenya a col·laborar i treballar en grup, habilitats importants per al futur.
- La disciplina i perseverança: Aprendre a tocar un instrument o cantar requereix pràctica i dedicació, la qual cosa ajuda a desenvolupar la disciplina.
- Autoconfiança: Presentar-se en públic o compartir la seua música pot augmentar l’autoestima dels estudiants.
- Connexions culturals: La música connecta als estudiants amb diverses cultures i tradicions, ampliant la seua comprensió del món.
- Relaxació i benestar: La música pot ser una forma efectiva de reduir l’estrés i millorar el benestar emocional.
Aquests beneficis fan que l’educació musical siga valuosa en el desenvolupament integral dels adolescents.
PROFESSORAT DE L’ASSIGNATURA
- Ana Isabel Dura Santonja (Cap de departament i tutora de 2ºA)
- Eugenia Perucho Núñez
INSTRUMENTS QUE TREBALLAREM AL LLARG DEL CURS
– Instruments de placa
– Ukelele
– Teclat
– Bateria
– Xicoteta percussió
– La veu
CRITERIS DE QUALIFICACIÓ
Els percentatges que s’aplicaran seran els següents:
Part Pràctica: 40% (en la qual s’inclouen totes les pràctiques instrumentals -amb instruments de plaques, ukeleles, bateria i piano- , vocals, de percussió corporal i de moviment)
*Cada exercici o prova avaluable d’interpretació, tindrà una nota quantitativa de 0 a 10.
Part teòrica: 40% (en la qual s’inclouen els continguts teòrics de l’assignatura, el dossier, les audicions i els treballs). Cada exercici o prova avaluable d’interpretació, tindrà una nota quantitativa de 0 a 10.
*La part teòrica de l’assignatura es treballarà a partir d’un dossier proposat pel professor. L’alumne deurà tindre les fitxes del dossier completes abans de realitzar l’examen de cada tema (+/-1 punt).
Treball i participació: 20% (en la qual s’inclou el treball diari, els treballs voluntaris, l’esforç i la participació a classe).
L’avaluació serà contínua i l’alumnat podrà superar la matèria si aprova la tercera avaluació.
MATÈRIES PENDENTS D’ALTRES CURSOS
L’alumnat pot recuperar l’assignatura pendent a través de dos procediments:
• Aprovant la primera i segona avaluació del curs actual.
• Realitzant la recuperació a la convocatòria extraordinària, en la qual apareixeran els continguts de tot el curs. Aquesta prova constarà d’una prova pràctica i una escrita.
NOTA FINAL
Per a determinar la nota final, es valorarà la nota mitjana de les tres avaluacions i el progrés global de l’alumne en la matèria.